Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 2:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
bedankt beagle!!!

je kan het eigenlijk niet vaak genoeg zeggen, dat de romp 80% van het werk inneemt.
als ik die technieken onder de knie heb, zul je mij inderdaad niet meer horen :lol: dan is er genoeg keuze :D
dan zal ik eens kijken voor een brik, brigantijn, nao of galjoen. daar heb ik ook al vele mooie modellen tussen zien staan.

allemaal nogmaals bedankt!! ik laat hier iets weten als ik iets gevonden heb!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jul, 2008 15:09 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)
Beste Siemen,

ik was echt nieuwsschierig, waarom jij die reactie kreeg, en ben gaan kijken naar je bouw van de Black prince 1/57.
Eerlijk, ik ben ook zo begonnen, met dezelfde manier, dezelfde proceduren, dezelfde camoufflage van minder goede afgewerkte delen.
't Is maar op die manier dat je kunt groeien naar een volwaardige bouwer van schepen.
Maar toch voel ik ook dat jij een liefde koestert voor de scheepvaart, je heb voeling met de vormen van het schip, anders zou je niet die nodige noodverbeteringen aanbrengen op de achtersteven van je Black Prince 1/57. Het is niet realistisch, oké, maar die betrokkenheid, aanvoelen van het schip...dat telt op de eerste plaats. En vandaaruit zal jij zeker ooit eens prachtige exemparen bouwen. Daar ben ik stellig zeker van.
Ooit zal de Victory toch in jouw huis staan. Afgewerk en gedetaileerd.

Volg voor het ogenblik de wijze raad van beagle, ik vind het heel positief en eerlijk van hem om je daarin te helpen.
3000 uren werk aan een model, niet te onderschatten, hoor??, je moet "die" verduiveld graag zien, om tot een goed eind te brengen, weet je!

Groetjes
Ward
P.S.: Ik volg je Black Prince

_________________
wat je ook maak of doe,
voeg steeds je ziel aan toe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 11:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
bedankt ward!! dat is een zeer opbeurend bericht :D (niet dat ik down was ofzo, verre van :D)

ik denk dat iedereen zo wel eens begonnen is :D ooit eens.... heel vroeger :lol:

ik voel inderdaad die liefde voor de scheepvaart. prachtig hoe die dingen de wateren trotseerden :wink: en als je die liefde voelt voor het schip, dan komt die feeling vanzelf. en dan lukt het beter. het is zoals jouw onderschrift het zegt. wat je ook maakt of doet, gooi je ziel erin (niet letterlijk overgenomen :P)

ik ga inderdaad de raad van beagle opvolgen. 3000 uur, dat is inderdaad wel veel, en dat met nog te weinig ervaring.

ooit zal die er staan, die Victory :lol: :lol:

nogmaal bedankt ward!!! en nog veel succes met je projecten!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jul, 2008 15:09 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)
Héi Siemen,

Graag gedaan, hoor, en om je te helpen, kan ik het ook niet laten.

Mijn vroegere bouwdozen waren allen van Corel.

Ik herinner mij:

"La toulonnaise", een franse brik van de jaren 1800, de romp is door zijn vorm redelijk gemakkelijk te bouwen.
de "Amphion", een Zweedse koninglijke yacht, van rond eind 1700, zijn romp is ook sierlijk en redelijk gemakkelijk voor een beginner.
Bij die boten is het hek of spiegel, plat

Aan beide boten heb ik plezier gehad, en ze tonen afgewerkt ook als juweeltjes. Hoe zeg dat......klein maar fijn.
Langs de andere kant is het moeilijk voor ons een keuze te maken in jouw plaats,
je zou eventjes op het webpagina moeten gaan van corel-bouwdozen.
Ik heb gezien dat er tal van leuke modellen zijn in hun prgramma.
De dozen zijn wel kostelijk..!?
Mijn inziens, enfin.... toen, was het hout en het materiaal in die dozen van hoge kwaliteit, maar dat zal onbetwist waarschijnlijk nu ook zijn.
Van de andere bouwdozen, ben ik niet op de hoogte qua kwaliteit
Ik geloof dat je ergens op dit forum meer aan de weet kan komen.

De schilderijen van Renoir, Piccaso zijn ook kostelijk, hoe je het bekijkt, hé....
Een feit is zeker, als een model in jouw klasse, je enorm aanstaat, slaap er een nachtje over( niet letterlijk op het model???!!) , bekijkt het goed, wik en weeg. Dan, ja, ga ervoor.

groetjes
Ward

_________________
wat je ook maak of doe,
voeg steeds je ziel aan toe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 13:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
ik ken die 2 schepen die je opnoemt nog niet, moet ik eens achter zoeken :D

ik heb de review van Peter over de fabrikanten gelezen, en ik kan daaruit afleiden dat Corel een zeeer goed merk is. eens kijken naar hun producten, daar zal ik misschien iets tussen vinden.

alles tegenwoordig is kostelijk. als je daar op moet gaan letten, blijft er niks over :lol: :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
ik ga een ander topic hier openen over mijn tweede schip. dit omdat ik hier begin af te wijken van de oorspronkelijke bedoeling (H.M.S. Victory)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement