Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 20:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Gegroet medebrouwers!

Ik heb een vraag: Een weekje terug daaromtrent heb ik hier nog een vraag gesteld omtrent het beginnen met houtbouw (cross section van de uss united states) maar wegens ontzettende plankenkoorts en twee linkerhanden wat betreft hout zie ik daar nog even vanaf. (ptèr en de anderen toch bedankt hoor voor de tips en aanmoedigende woorden...)

Ik heb besloten nog even bij mijn vertrouwde plastic te blijven. Alleen.... ik weet geen nieuwe uitdagingen meer :oops:

De enigste plastic zeilschepen waarvan ik weet heb waren van revell en die heb ik nu allemaal zo'n beetje gebrouwd op de revell victory na.

Ik heb een beetje gezocht op het internet maar kan geen merken vinden die plastic zeilschepen aanbieden. Wel zat oorlogsschepen uit WOII en moderne schepen maar geen zeilschepen (waar deze jongen toch het meeste plezier aan beleeft...) Mijn lokale brouwboer verkoopt enkel revell en de online shops die ik ken verkopen verder enkel de WOII en moderne varianten.

Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken voor nieuwe zeil-uitdagingen?

Ik heb vliegtuigen en tanks geprobeerd en zelfs de tamiya King George V (1:350) gebrouwd maar zeilschepen bezorgen me toch de meeste voldoening moet ik zeggen...

Mochten er geen alternatieven zijn zie ik mij toch genoodzaakt om bepaalde schepen opnieuw te moeten brouwen maar dan is de lol er wel vanaf ben ik bang.

Hellup!! :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
Allereerst kan je natuurlijk in de shop op dit forum kijken!
daar staan er zeker wel een paar (niet alleen van Revell!)

Verder heb ik even voor je gezocht (gewoon intypen bij google: "plastic model ships sailing" en dergelijke varianten dan kom je der vanzelf) en ik weet natuurlijk niet welke je al gebrouwd heb, maar op deze site staan een aantal schepen:
http://www.hobbylinc.com/prods/sba.htm

en op deze:
http://www.towerhobbies.com/modelships/ ... csail.html

Ik zou hier niet bestellen maar je kan wel een schip uitkiezen en dan daarop gaan zoeken (google)

gewoon intypen bij google:
"plastic model ships sailing"en dergelijke varianten dan kom je der vanzelf

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 17:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
die heb ik nu allemaal zo'n beetje gebrouwd op de revell victory na.


Dan zou ik daar toch een leuk model van maken. Ik heb deze ook gebouwd. Echt van genoten. Is een prachtig schip. Maar kijk wel even in de doos. De ene heeft flasch en de andere niet.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 18:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Misschien dat er zeilschepen van "Heller", Academy of "Airfix" zijn die je nog niet hebt gebouwd?
Van Trumpeter is er een kit van de Mayflower, helaas wel een beetje prijzig :?

Sterkte met zoeken, en als het niet lukt een kunststofkit te vinden die je aanstaat,
kan je natuurlijk ook eens beginnen met een instapkit van een houtbouwmodel :wink:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Iedereen bedankt voor de aangeleverde tips wat betreft merken die plastic zeilschepen aanbieden. Vooropgesteld dat ik winkels vind die ze aanbieden (al dan niet via internet) kan ik weer maanden zo niet jaren vooruit :D

Voorlopig heb ik vandaag de revell victory aangeschaft en kan ik nog even vooruit :lol:

@modelengeneer: Mocht je dit lezen: Ik heb echt met grote ogen :shock: gekeken wat je met jouw victory voor mekaar hebt gebokst, zeker de houtkleuren waren erg indrukwekkend om te zien. Als ik de helft van het detail kan bereiken van wat jij hebt gedaan ben ik een gelukkig man. Petje af! (Wel inderdaad veel flash heb ik al gezien...)

Nogmaals iedereen bedankt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 18:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Niet vergeten een brouwverslag te maken hè :P
Veel plezier bij het bouwen van de Victory :wink:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 23:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Heel veel plezier met het bouwen van de Victory, ik heb er veel plezier aan beleefd. Ik hoop dat jou schip mooier word dan die van mij. En dat je die van mij dan ook als handige ref. kunt gebruiken. :D

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
@modelengeneer: jouw bouwverslag heb ik zeker wat aan met al die verduidelijkende foto's! :shock: Ik heb bijvoorbeeld ook gekozen voor een grijstintje op de dekken. Ook heb ik de roosters eerst een zwart verfje gegeven om dat effect van diepte erin te krijgen; simpel maar wel effectief! Bedankt daarvoor.

@ shipbuilder: Denk je dat de mensen hier zitten te wachten op een bouwverslag van mij? Ik heb nog veel te leren hoor :oops: en ik beschik enkel over de camera in mijn mobieltje... Ik zal er even over denken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
mossel schreef:
@modelengeneer: jouw bouwverslag heb ik zeker wat aan met al die verduidelijkende foto's! :shock: Ik heb bijvoorbeeld ook gekozen voor een grijstintje op de dekken. Ook heb ik de roosters eerst een zwart verfje gegeven om dat effect van diepte erin te krijgen; simpel maar wel effectief! Bedankt daarvoor.

@ shipbuilder: Denk je dat de mensen hier zitten te wachten op een bouwverslag van mij? Ik heb nog veel te leren hoor :oops: en ik beschik enkel over de camera in mijn mobieltje... Ik zal er even over denken


als die camera 3megapixels of meer heeft kan je er best wel mooie foto's mee maken. Handig is als er ook een macrostand (pictogrammetje is een bloempje/tulp) op zit. Dan kan je scherpe foto's van dichtbij maken.

Wat betreft het verslag: natuurlijk zitten we daarop te wachten. Is altijd leuk om te zien hoe iemand anders te werk gaat. Ik ben ook een beginnende brouwer (pas met 2e bootje bezig) en ik heb ook een bouwverslag lopen. Moet nog heel veel leren en op deze manier krijg je snel en makkleijk tips en dergelijke. Ook hoef je dan niet steeds een neiuw topic te openen als je vragen hebt.

succes iig!

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement