Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 15:12 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Herten.....Limburg
kijk op mijn website voor de bouw van de H.M.S. Victory in hout van Constructo 1:94
klik hier
Afbeelding
commentaar altijd welkom....good or bad!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ik heb even op je website rondgeneusd en moet zeggen dat je er een mooi scheepje van gemaakt hebt. Daarmee wil ik zeggen dat ik alleen even naar 2 eindfoto's gekeken heb en niet je bouwproces.
Wil je dit ook met ons delen, plaats dan je verslag ook op dit forum zodat mensen ook kunnen reageren en meegenieten. Dat is wat persoonlijker dan enkel een linkje naar een andere website! :wink:

Bouwverslagen die hier op het forum worden gemaakt zit veel tijd en energie in gestopt door de bouwer. Na het project te hebben voltooid hebben wij als beloning gesteld dat een dergelijk project een plaatsje in de Galerij op het forum krijgt. Zodat het altijd een ereplaatsje heeft.
De enige spelregel hierbij is dat wij graag een stap voor stap bouwverslag zien. Mede doordat andere bouwers graag willen leren hoe je dat bewuste project hebt aangepakt en wellicht hierdoor de motivatie opdoen om het zelf ook te proberen en jou te volgen in je voetsporen.

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 0:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Tjongejonge, wat een prachtig model heb je hier neergezet 8)

Respect, chapeau en op z'n hollands, petje af :brouw:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 15:12 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Herten.....Limburg
Hier een kort verslag van de bouw, ik ben er al 3 jaar mee bezig, tussen alle andere projecten door.
AfbeeldingHier ben ik mee van start gegaan.
Afbeeldingvast maken van de dek beplanking en de luiken, met erlangs de opberg ruimtes voor kannon kogels, deze kit was niet bedoeld voor te schilderen, maar ik vond het de mooite waard om de H.M.S. Victory de juiste kleur te geven, hoofdzakelijk geel ochre en zwart, de oorlogs kleuren van die tijd.
Afbeeldinghier is de romp voorzien van alle beplanking, toen de Victory een opknap beurt krijg was zij voorzien van een koper hull bekleding, ik dacht dit moet ik ook proberen, wat op internet gezocht, een paar rollen koper tape besteld, heel erg veel knippen en plakken en het resultaat mag er zijn.
Afbeelding
zoals te zien is op deze foto, was het echt veel werk, ieder stuk koper tape is maar 5x12mm, de stukken overlappen met elkaar, bij de naden heb ik met een mini priem klinkers na gemaakt, het zijn de details dat maak het.
Afbeelding
met de romp en de koper bekleding klaar ben ik bezig geweest met de kannon gaten te maken, tijd rovend werkzaamheden, maar het moet gebeuren.
Afbeelding
zoals ik eerder al zij, ik wilde mijn model voorzien van de juiste kleuren, is een persoonlijk smaak, sommige zal zeggen dat het zonde is van de hout werk, maar ik niet.
Afbeelding
tot zover alles geschilderd, eventjes in de buitenlucht voor een paar foto's te maken, ziet er beter uit met naturlijke verlichting
Afbeelding
dit vond ik een leuk foto om te maken, zoals te zien bestaat de kannon uit veel onderdelen, sommige stukken zijn kant en klaar anderen moet op maat gemaakt worden, in totaal komen er 100 kannonen, waarvan de meeste nep zijn, daar bedoel ik mee, alleen de kannon loop.
Afbeelding
alles loopt goed, de achter spiegel is nu ook klaar. dit is pas mijn tweede model schip dat ik heb gemaakt, eerst dacht ik dat het teveel voor mij zou zijn, maar ik ben wel erg trots op het resultaat tot nu toe.

binnenkort zet ik het vervolg op de forum, anders wordt het teveel in een keer.
als er opmerkingen zijn of vragen laat weten. bij vragen zal ik proberen een aantwoord op te geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Zeer mooi gedaan en dat voor je 2de bootje. :D :D

ps , woon je in Wellen-Herten bij Alken in limburg Belgie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 11:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ondanks de verf blijft het toch een houten model, en ik vind hem erg strak, echt een monikkenwerk ws om al die koperplaatjes te knippen, maar dat zijn wel de details die het model afmaken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ziet er heel mooi uit. OP je site heb ik de foto's ook bekeken. bij de eindfoto's moest ik soms echt even kijken, of dit het model was :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement