Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuweling aan boord!
BerichtGeplaatst: wo 09 apr, 2008 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Hallo Allemaal,

ik ben nieuw hier op modelbrouwers.nl, ik lees al wel een tijdje (eigenlijk alle rubrieken wel, autos, vrachtwagens, militair etc.) mee maar heb nog nooit eerder iets gepost.
Ik ben 29 jaar, doe al vanaf mijn 14e aan modelbrouw en brouw meestal tanks, af en toe een vliegtuig maar heb nog nooit een schip geprobeerd.

De laatste tijd begint het toch wel erg te kriebelen, ik zou graag een 1/350 schip (misschien later meerdere) willen gaan bouwen. Ik heb eigenlijk 2 verschillende vragen:

1. Zijn er ueberhaupt 1/350 "full hull" Koninklijke Marine schepen die hebben gediend in de 2e W.O. op de markt (mag ook resin zijn)? (wat een zin!)

2. Ik wil graag beginnen met een eenvoudige kit, ik zat te denken aan een destroyer, zoals bv de Tamiya Fletcher. Wat is nu (naar jullie mening) het mooiste (fijne details etc.) / beste model (gietkwaliteit/passing) 1/350 model, De Fletcher een Hasegawa/Fujimi/Trumpeter? kit?

Alle aanbevelingen zijn welkom!

alvast hartelijk bedankt, Groetsels Wouter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 apr, 2008 13:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi, wouter. Welkom hier. Ik zou denken als ik jou vraag lees dat je zelf heel goed weet welke kwaliteit goed is qua merken. hiermee bedoel ik wat je zelf plezierig vind werken. Kijk dan eens bij die merken of ze een leuk schip hebben dat jou aanstaat. En ga dan eens aan de slag met dat schip. Schepenbouwen is toch anders dan andere modelbouw. Dus een keer ruiken aan een schip om dit voor de eerste keer te doen is mijn beste advies. Dan kun je daarna jezelf verder orienteren. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 apr, 2008 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart, 2008 17:37 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Geldrop
Welkom Wouter, en veel lees en b(r)ouwplezier op dit leuke en intressante forum :roll: :lol: :wink:

Berend

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Yukikaze
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Ik ga iig de Hasegawa 1/350 Yukikaze bestellen, de IJN heeft iets, ik weet niet wat, mysterieus/overengineered, ik weet het niet, maar het kietelt iig de fantasie!

Het trekt me iig meer dan de meer moderne no-nonsense stijl van de USN schepen zoals de fletcher/san francisco etc.

Hij moet uit hong kong komen en het gaat per schip (toepasselijk in dit geval) dit omdat het veel scheelt in shipping costs (ik bestel altijd meerdere dozen tegelijk, blijf toch een hollandse kniepert :-) )

zodra ik aan het bouwen sla, post ik hier de resultaten, gr. Wouter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 apr, 2008 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
oke heel veel succes!

en tot die tijd zou ik gewoon in de hobbywinkel in de buurt een kleine kit kopen (1:700 of 1:570) ben je wel ff zoet mee en het kost je slecht €10,- €15 voor zo'n pakketje

heb je iig wat te doen totdat het aankomt :D

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 apr, 2008 10:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wouter
Vraag 1: ja volgens mij wel, ik heb deze volgens mij zijn ligggen ook in Zaandam. Misschien dat ik naar Rijswijk ga, ik zal dan eens opletten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Yukikaze
BerichtGeplaatst: za 12 apr, 2008 20:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
siepie schreef:
Ik ga iig de Hasegawa 1/350 Yukikaze bestellen, de IJN heeft iets, ik weet niet wat, mysterieus/overengineered, ik weet het niet, maar het kietelt iig de fantasie!

Het trekt me iig meer dan de meer moderne no-nonsense stijl van de USN schepen zoals de fletcher/san francisco etc.

Hij moet uit hong kong komen en het gaat per schip (toepasselijk in dit geval) dit omdat het veel scheelt in shipping costs (ik bestel altijd meerdere dozen tegelijk, blijf toch een hollandse kniepert :-) )

zodra ik aan het bouwen sla, post ik hier de resultaten, gr. Wouter

Heb je ook de PE-set van Eduard aangeschaft?

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Hi Bert!
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2008 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Hi Bert,

mocht je ze inderdaad zien liggen dan hoor ik dat graag, op het internet heb ik iig nog geen KM schepen gevonden (alleen "modern" geen WOII).

eduard, lion roar, hasegawa's eigen set, ik weet het nog niet, maar wil zeker PE gaan proberen te gebruiken, dit maakt het resultaat echt veel mooier imho.

Ik bestel altijd bij Lucky model, die hebben al hele scherpe prijzen en tot en met 30 april krijg je nog eens 8% (coupon code lucky8, je kan je voor de e-mail nieuwsbrief aanmelden, dan weet je precies wanneer er een aanbieding bij ze is) extra korting, nu de dollar zo laag staat is dit echt interresant. Ik bestel daar al jaren zo en heb nog nooit een centje pijn gehad. let wel, groen bolletje betekend op voorraad, blauw vierkantje betekend dat ze verwachten dat het nog wel geleverd wordt, bij de AFV club 155 mm long tom duurde dit meer dan een jaar! 't is maar dat je het weet

Een "oefen" 1:700 of 1:570 object is ook geen gek idee...als ik nog eens bij mijn lokale modelbouw winkel kom (Wentink Arnhem) dan zal ik eens kijken!

bedankt voor jullie input, Gr. Wouter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hi Bert!
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2008 12:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
siepie schreef:
Hi Bert,

mocht je ze inderdaad zien liggen dan hoor ik dat graag, op het internet heb ik iig nog geen KM schepen gevonden (alleen "modern" geen WOII).

eduard, lion roar, hasegawa's eigen set, ik weet het nog niet, maar wil zeker PE gaan proberen te gebruiken, dit maakt het resultaat echt veel mooier imho.

Ik bestel altijd bij Lucky model, die hebben al hele scherpe prijzen en tot en met 30 april krijg je nog eens 8% (coupon code lucky8, je kan je voor de e-mail nieuwsbrief aanmelden, dan weet je precies wanneer er een aanbieding bij ze is) extra korting, nu de dollar zo laag staat is dit echt interresant. Ik bestel daar al jaren zo en heb nog nooit een centje pijn gehad. let wel, groen bolletje betekend op voorraad, blauw vierkantje betekend dat ze verwachten dat het nog wel geleverd wordt, bij de AFV club 155 mm long tom duurde dit meer dan een jaar! 't is maar dat je het weet

Een "oefen" 1:700 of 1:570 object is ook geen gek idee...als ik nog eens bij mijn lokale modelbouw winkel kom (Wentink Arnhem) dan zal ik eens kijken!

bedankt voor jullie input, Gr. Wouter


Cool!
ik kom ook uit arnhem!
ik weet dat ze daar wel wat hebben liggen!

waar woon je precies in arnhem (of regio) ik op de geitenkamp

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2008 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 feb, 2008 2:58 am
Berichten: 63
noevoets schreef:
oke heel veel succes!

en tot die tijd zou ik gewoon in de hobbywinkel in de buurt een kleine kit kopen (1:700 of 1:570) ben je wel ff zoet mee en het kost je slecht €10,- €15 voor zo'n pakketje

heb je iig wat te doen totdat het aankomt :D


klopt, maar goed ik zal Tamiya aan raden,
past allemaal beter,

zelf heb ik bijna alles van revell
ik wacht op me yamato (1/350 Tamiya)
maar ik heb gekeken, en na gevraagt,
ik zal voor tamiya gaan


Groet Sharow/Silvano

_________________
gemaakt:
Missouri
Bismarck
Admiral Graf Spee
Graff Zeppelin
Gneisenau
King George V

Bezig:(zoekend naar)
Yamato (Laat nog op zich wachten)
Bezig met Nimitz CV class
GEZOCHT (Destroyer Fletcher)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement