Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Afbeelding

In het diepste geheim,wordt er gewerkt aan de voorbereidingen voor het nieuwe scrachtproject.Ik ben er al enige tijd mee bezig.

Hoewel ik al flink wat info heb verzameld,weet ik(nu)nog niet wanneer ik hiermee ga beginnen.Dit omdat de VIC over enige tijd van stapel zal lopen.

Dit nieuwe scratchproject is geen weddenschap.Puur voor mijn entertainment.

Enkele specificaties;

Lengte 2226 cm.
Breedte;612 cm.
Diepgang;145 cm.

Twee 1823 pk sterke MTU(Detroit Diesel Australia)motoren drijven hun vermogen aan de twee schroeven aan,via twee uit volledig brons gegoten aandrijfassen(ASD14).Deze aandrijfassen hangen ieder in hydraulische schokbrekers,om de torsie krachten op te vangen bij vol vermogen.Daarbij haalt ze een topsnelheid van ongeveer 48 KTS(ongeveer 75 km/u).Mits ik het goed heb uitgerekend..

Ze is sedert 2008 vol verkrijgbaar(op bestelling)waar je een prijskaartje moet neertellen van ongeveer €3.452.530,00.Afhankelijk van je wensen en keuzes in uitvoering.Dus best wel te doen voor ons modelbrouwers.

Wordt weer een hele nieuwe uitdaging :P ..

In de loop van de tijd laat ik wel wat info los,in dit topic.

Enkele plaatjes van haar dan nu.

En dit is ze dan

:P ...ruige bak!.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Pikant detail....de grootste slaapkamer heeft aan weerszijden grote ramen(noem het maar geen patrijspoorten meer).Op volle zee slaan de golven hier tegenop,zal een prachtig schouwspel zijn,kijken onder de golven.Deze zijn electrisch sluitbaar bij ruwe zee :D ..

Afbeelding

Mooi dek.Dat zal gemaakt moeten worden met fineer :D .

Afbeelding

De witte lederen bekleding...daar moet ik nog een vervanging voor zoeken :wink: ..

Ik hoop dat jullie haar net zo mooi vinden als ik.In ieder geval ga ik haar over enige tijd bouwen...in scratch.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Laatst bijgewerkt door homeghost op wo 12 maart, 2008 21:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 22:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Gaaf projectje. Ben zeer benieuwd. Maar hoe kom je nu op zo'n luxe jacht? Enne eilandje er ook bij. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 23:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 okt, 2007 20:54 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Gistel
Ja is inderdaad een mooie uitdaging

Jammer dat ik niet tot op dit schip op de foto geraak, anders kon ik wel foto's voor details voor u nemen, daar ik toch veel 6 maand op een jaar in dubai werk, dit is het grootste jacht ter wereld van de sjeik van Dubai, is wel 156 m lang :o

Afbeelding

_________________
..................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
leuk project!!! Als je eraan begint ga ik het zeker volgen. Ik zal eens kijken als ik weer eens in makkum ben (Friesland), zal ik daar eens foto's nemen (daar ligt namelijk een jacht-onderhoudservice-werf-achtig-iets).

Maar ik dacht eigenlijk dat je eerst nog een kit ging bouwen, Ron???

dat jacht van die sjeik is meer een cruiseschip :P . Ik zeil wel liever... Ik vind er maar niks aan een boot met een motor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 23:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ron is het de bayliner 1300. Dit is het nieuwste schip van 2 jaar geleden. En particulier nog niet veel verkocht.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
modelengeneer schreef:
Gaaf projectje. Ben zeer benieuwd. Maar hoe kom je nu op zo'n luxe jacht? Enne eilandje er ook bij. :lol:


:P ..nee,het eilandje ga ik er niet bij scratchen,daar heb ik geen plaats voor.
Ik wilde al een tijdje een motorjacht bouwen.In tegenstelling van de VIC,moet ik hier juist erop letten dat alles spik en spaan is.

Er mag geen lijmrestje te zien zijn.

De vloer,bijv.moet ik helemaal met fineer ga doen.En er zit op de hoeken ook nog een motiefje in.En mijn gekozen type,heeft als bouwjaar 2008.Is dus splinternieuw.Dat is wederom een nieuwe en grote uitdaging.Een jacht in showroom kwaliteit.

En op het buiten dek,staan wit lederen banken,ook lastig om te maken.
Wordt een heel apart project voor mij :P.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
BigBen1 schreef:
leuk project!!! Als je eraan begint ga ik het zeker volgen. Ik zal eens kijken als ik weer eens in makkum ben (Friesland), zal ik daar eens foto's nemen (daar ligt namelijk een jacht-onderhoudservice-werf-achtig-iets).

Maar ik dacht eigenlijk dat je eerst nog een kit ging bouwen, Ron???

dat jacht van die sjeik is meer een cruiseschip :P . Ik zeil wel liever... Ik vind er maar niks aan een boot met een motor.


Omdat ik er nog niet meteen aan ga beginnen,ga ik eerst de Tirpitz maken.
Althans naar alle waarschijnlijkheid.Tenzij ik alle info eerder compleet heb.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 10:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ron,

Mooi project. Ik zal het alleen even naar de referentie verplaatsen. Mocht je gaan beginnen aan dit project en je een bouwverslag gaat maken, dan neem ik aan dat je dit topic weer zult gaan gebruiken. In dat geval zetten we het terug naar de bouwverslagen.

In de tussentijd kan jij nog lekker op zoek gaan naar meer referentiemateriaal betreffende dit project.

Erg gaaf project trouwens en ik ben benieuwd hoe je het voor elkaar gaat krijgen.

Misschien een tip van mijn kant om de romp te maken. Maak een mal en bekleed dit met dun messing plaat. Zo krijg je een hele strakke romp en na schuur voorwerklaag ook goed overspuitbaar. :wink:
Daarna mal weghalen en je hebt een holle romp. Natuurlijk kun je dit ook doen met evergreen plaat o.i.d. maar messing geeft toch weer net even dat extra gewicht aan het schip. :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 16:13 pm
Berichten: 311
Woonplaats: Katwijk aan Zee
Ptèr schreef:

Misschien een tip van mijn kant om de romp te maken. Maak een mal en bekleed dit met dun messing plaat. Zo krijg je een hele strakke romp en na schuur voorwerklaag ook goed overspuitbaar. :wink:
Daarna mal weghalen en je hebt een holle romp. Natuurlijk kun je dit ook doen met evergreen plaat o.i.d. maar messing geeft toch weer net even dat extra gewicht aan het schip. :wink:

Peter


Hoi Peter,

Heb je dit wel eens toegepast op een schip? Ik heb zelf namelijk de ervaring dat het zeer moeilijk zal zijn om dit echt strak te krijgen (zo niet onmogelijk). Zelf denk ik dat polyesther toch altijd nog het beste is als je uit een mal rompen wilt trekken.

Hoi Ron,

Als je aan een lijnenplan kunt komen heb ik nog wel een leuke manier van rompbouwen voor je, de stapelbouw. Je zaagt alle plakken van het lijnenplan uit, die lijm je op elkaar en je hebt de grove vorm al. Dan even een middagje met de schuurmachine aan de gang en klaar is kees. Ik heb zelf mijn eurokotter zo gemaakt en heb mdf als hout gebruikt. De mal heb ik nog steeds en die is superglad.

Groeten, Kees

_________________
Bekijk ook eens het brouwverslag van mijn eurokotter scratchbuild http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13646
Forum MKCN: http://mkcn.yourbb.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Hoi Cees.

Ik begrijp jouwn voorstel heel goed,en het is inderdaad een prima idee.

Aan de achterkant moeten later trappen komen(beide zijden)..jaja het is een luxe jacht :P ...

Ik vermoed dat deze stapelwijze daarvoor te hard wordt,om dat er later uit te gaan frezen.En om de plaatjes van te voren hiervoor te maken,zal lastig worden,omdat ik de hoek daarvoor te moeilijk vind.

Ik ben sterk aan het denken aan wederom de sandwich bouwwijze.Deze heeft zich voor de VIC uitstekend bewezen bij mij.Zeker omdat dit jacht een mooie rompvorm heeft.

Maar helemaal ben ik er nog niet uit daarmee.gelukkig is het nu nog niet urgent.Er kan nog wel over gedacht worden.

Bedankt voor het meedenken en jouw tip alvast.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement