Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welk zeilschip
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Hoi , de meeste kennen mij van de Colin Archer, maar ik heb een probleempje welke boot kiezen.

Na de Colin archer wil ik stilletjes aan beginnen met een RC gestuurde boot. liefst een zeilschip.

Mijn lodderig oog is al een tijdje gevallen op de Juan Sebastian De Elcano (4 master spaans opleidingsschip) te verkrijgen als easy bouwpakket en dit wil ik dan aanpassen en RC-gestuurd maken.

Nu heb ik 0,0,0 ervaring op dit gebied wat is jullie advies, ga ervoor, een ander bootje of ????

Indien jullie een ander bootje voorstellen liefst een zeilschip .De zeilen worden opgerold dus zuiver motorisch aangedreven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 22:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 okt, 2007 20:54 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Gistel
Juan Sebastian De Elcano :p

Ik heb op dit baggerschip gevaren :p

_________________
..................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Sorry maar ik dacht niet dat het een baggerschip is :oops: :lol: :oops:


http://www.schoonerman.com/juan_sebastian_de_elcano.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Aangezien dit geen bouwverslag is maar een vraag, heb ik het topic verplaatst naar referenties.

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 5:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Hey, ik wil je best helpen, ik heb al een aantal modelscheepjes omgebouwd naar RC, waaronder de Revell Flower en typ VIIc duikboot.
Ben ook bezig met de Hermann Marwede.
Voor ik je kan zeggen of het doenbaar is of niet, had ik graag geweten hoe groot het scheepje is, hoe breed enz.
Kwestie om genoeg plaats te hebben voor de installatie van ontvanger, batterij, snelheidsregelaar, motor en servo.
Een paar foto's zouden ook handig zijn, zodat ik me al een idee kan vormen hoe je alles best in kan bouwen.

Greetz, Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Mklein lowietje bedankt voor de intresse. :D :D

Mijn lodderig oog is al een tijdje gevallen op de Juan Sebastian De Elcano (4 master spaans opleidingsschip) te verkrijgen als easy bouwpakket (69 euro) (plannen 28 euro)en dit wil ik dan aanpassen en RC-gestuurd maken.

afmetingen die ik heb gevonden zijn van het uitgebreide pakket
L =1020mm H=520 mm en B=230mm

foto van de boot :
http://www.schoonerman.com/juan_sebastian_de_elcano.htm


een voorbeeld wat ik wil bereiken
http://www.minisail.nl/user/pop.php?boot_id=NTUw

mijn vraag is eigenlijk of zoiets mogelijk is als beginner wat denk je persoonlijk

modelengeneer vindt een 4-master zeer moeilijk voor een beginner en raadt mij een ander bootje aan om te beginnen, maar ik zie nu eenmaal graag zeilschepen.

Vandaag ontdekt dat graupner een duits opleidingszeilschip (3-master ) heeft uitgebracht voor een prijs van 1000 euro .persoonlijk vindt ik dit veel geld voor een rc-boot.
Als men deze zelf maakt, kom je toch nooit aan dit bedrag denk ik.

Wat denk je,

ps ik moet eerst nog 2 andere boten afmaken maar zit al te denken aan dit schip maar dat gaat pas binnen 3 maanden zijn als ik ermee doorga.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 22:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
De prins Willem heb ik in levende lijve gezien. Het schip is zeker een meter lang. Daarbij moet deze geladen worden via de laadpluggen. Dit is een zeilend schip. En er zit geen schroef onder. Dus moet je ook kunnen zeilen. Heel indrukwekkend als deze voorbij komt varen. Ik heb de eigenaar ook gesproken. Ben zijn naam kwijt. Die heeft er wel meer dan 1000 euri voor uitgegeven. Dat weet ik nog wel. (Had ook eens het plan om een schip zeilend te maken) Maar goed.
Wie weet weet iemand hier wel een goed antwoord. Kan ik er ook nog van leren, dus ik blijf dit draadje even volgen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Dit is een website van een engelsman die een schooner (zeilend zonder moter) heeft gebouwd met de volledig bouwbeschrijving.

http://www.john-dowd.co.uk/modules.php?op=modload&name=News&sid=13&file=article&pageid=2

De romp is gemaakt van foam bekleed met resin. Het schip is 7 feet lang (210 cm) en de hoofdmast is 5 feet (150 cm).

heb deze site al een tijdje bestudeerd maar het is een 2-master. Een 4 master is gewoon niet echt zeilend te maken denk ik, daarom ga ik voor de moter.

de site van graupner maar deze boot kan niet uitvaren bij meer dan 1 beaufort (volgens mij toch geen hard windje)

https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2065

is dit geen prachtig zicht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 22:41 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Een 4 master is heel goed zeilbaar te maken. De masten draaien overhet algemeen. Van dit soort schepen. En die draaien tegelijk. Daarbij kunnen de zeilen ook ineens overgezet worden. Het laveren of overstag gaan. (twee verschillende dingen) gebeurt doormiddel van een bazaan zeiltje. Het zeilen valt niet mee, dat is waar. Maar het moteren met een zeilschip is volgens mij ook niet gemakkelijk. Mischien wel net zo moeilijk. Denk dus iig even na over de keuze.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 feb, 2008 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Okee, ik heb tijd om alles te overdenken. Misschien best eens een rmm aan te schaffen en kijken of het zeilen mij ligt, misschien wil ik na de rmm wel geen 4-master meer. :? :?


Het voordeel is wel dat de genkse botenclub nu zondag tss 10u en 15 u hun eerst zeil/boot dag houden. Eens kijken welke ervaring/mening ik daar kan opdoen, door gewoon wat te luisteren en niet te idiote vragen stellen. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement