Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
hallo,

ik dacht er aan om een brouwverslag ervan te kunnen maken, alleen is er een probleem met de foto's. ik heb niet altijd beschikking over een camera. maar ik ga het toch proberen om een verslag te maken

@Bert Takken: bedankt, zal eens proberen :wink:

er gaat dus een verslag van komen

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 17:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Op 1 voorwaarde. iedereen zit zich maar af te vragen wie Bert Takken is..............dus voortaan gewoon BertUS he?
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Bert Takken schreef:
Op 1 voorwaarde. iedereen zit zich maar af te vragen wie Bert Takken is..............dus voortaan gewoon BertUS he?
BertUS


BertUs wel eerst je profiel dan aanpassen !!! :lol: :lol:

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 18:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ai, weer op mijn vingers getikt, maar ik ben voornamelijk bekend als bertUS hier
Bert Takken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
aiai BertUS,

heb snel even een bouwverslag aangemaakt:

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 540#282540

geef gerust mar wat commentaar, en je bevindingen

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2008 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
hallo,

heeft iemand misschien nog een idee over tijdschriften over houten modelbouwschepen? die vind je niet zo vaak denk ik, toch niet bij mij in de buurt :)

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2008 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
hallo allemaal,

even nog eens iets posten hier :)

de vader des huizes heeft mij in de zomervakantie een boek meegebracht van een gewone markt in Frankrijk. het boek heet La Royale: la vergue et le sabord. je kunt nu waarschijnlijk al raden waar het over gaat :)

het is een zeer interssant boek over de Franse marine van 843-1848. het is op gedeeld in 5 hoofdstukken nl. Le royaume entouré d'eau, sous le soleil royal, au siècle des lumières, sous pavillon tricolore en d'empire en républiqué. elk hoofdstuk gaat over een bepaalde periode, met alle belangrijke gebeurtenissen en slagen volledig en tot in de details uitgelegd.

elk hoofdstuk is opgedeeld in nog eens 3 delen. het eerste deel gaat over de gebeurtenissen in die periode en de slagen die zijn geleverd. de slagen worden zeer goed verwoord, en er is telkens een tekening met de posities met namen van de schepen. de laatste twee delen zijn zeer kort. hierin zit een soort van 'tijdsband' met belangrijke gebeurtenissen per jaar nog eens kort uitgelegd. het laatste deel geeft een korte biografie over personen die in die tijd leefden, die een verband hadden met de marine.

besluit: een zeer interessant boek voor mensen die geïnteresseerd zijn in de Franse marine. alles staat er van A-Z in uitgelegd en ik denk dat wat je in dit boek niet vindt, je nergens zult vinden. of ik moet meer boeken lezen :lol: . de tekeningen die in dit boek staan zijn van hoge kwaliteit en erg gedetailleerd. het beste deel van het boek vond ik de veldslagen. deze delen zijn echt prachtig, en zeer gedetailleerd. er staat bij elke slag een tekening bij met de posities van de schepen met zelfs de windrichting :)

wat mij betreft vind ik dit een zeer geslaagd boek, en een goede toevoeging aan je verzameling

maar de modelbouwers worden ook niet in de steek gelaten natuurlijk in dit boek :wink: het is niet zo dat er een soort van bouwverslag wordt gegeven, maar het kan je helpen in de bouw van een schip

zo dit was het weer, hopelijk heeft iemand hier iets aan

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2008 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
even een vraagje over wat boeken:

ik ben op zoek naar wat boeken over scheepsbouw. ik ben niet bepaald op zoek naar boeken over het modelbouwen van een schip, dat moet je toch zelf doen, maar ik ben meer op zoek naar boeken over de scheepsbouw van vroeger. hoet HOE en WAT van scheepsbouw van de vroege middeleeuwen tot ergens begin 20ste eeuw. zo'n boek waar met foto's de verschillende bouwmethodes, de Nederlandse, de Engelse en de Frans-Spaanse, wordt uitgelegd.

ik was aan het rondkijken op amazon maar ik heb nog niks gevonden wat eigenlijk in de buurt komt.

misschien iemand wat ideeën?
zou heel fijn zijn gasten :wink:

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2008 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 okt, 2007 20:22 pm
Berichten: 453
Misschien heb je hier wat aan,www.nautiek.nl.(heb ik van een scheepsbouwmeester).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart, 2008 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
ja perfect, bedankt man :wink:

zal eens wat rondsnuffelen ziet er erg interessant uit :D

Siemen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement