Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 5:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schip bouwen
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2007 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 29 sep, 2007 20:57 pm
Berichten: 209
Woonplaats: breda
hallo allemaal,

Ik wil een container schip gaan bouwen of een vrachtschip
kan ik die van hout maken ? en welk hout en gereedschap en ander spul heb ik ervoor nodig ?

hij moet niet heel groot worden iets van 60 cm zoiets denk ik en op wat voor schaal kan ik hem het beste bouwen ?
heeft er iemand een bouwtekening van een contaniner of vrachtschip ?


mvg stefan

_________________
modelbouwer ben je niet voor even maar voor heel je leven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2007 15:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi stefan. Wat je eens zou moeten doen is googlen. Daar kun je vaak best wel aardige tekeningen vinden. De schaal moet je dan gewoon zelf berekenen. Je gaat gewoon terug rekenen naar een schaal totdat deze de gewenste lengte heeft. Wanneer zo'n schip dus 100m lang is deel je dit door 60 dan weet je de schaal. Dit moet je dan met alles doen. Elk onderdeel moet je dus terug rekenen. Ik weet dat het nu een eenvoudig kort methode is om dit te schrijven anders wordt het zoveel typwerk. Het hout, ben je een beginner dan zou ik aanraden om eens in een modelbouwwinkel te gaan kijken. Of gewoon dun triplex te halen. Kijk wel een beetje naar de kwaliteid. Ik zelf bouw met alles wat ik in handen heb. Het enige waarvoor je moet zorgen is dat je de spanten van goed hout maakt. En anders kun je eventueel met mdf een blokkenmodel maken. Kijk maar eens in de sticky's in deze referentie's of eventueel in de shop. Daar kun je bij de houten schepen een how to aanklikken. Daar wordt dit geweldig goed in beschreven. De mensen die dit hebben gemaakt hebben daar op een fantastisch goede manier en begrijpelijk verschillende methoden uitgelegd. Met dank aan de mensen die dit gemaakt hebben.

Voor de volgende vragen zou ik graag een wat meer specifieke vraag willen hebben. Dit is erg lastig om zo te beantwoorden. Dus eerst maar eens de topics die ik genoemd heb lezen en dan krijg je vanzelf ideeen.

Ik kijk uit naar jou topic in het schepen gedeelte.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement