Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2007 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Wat een toeval, vanmorgen heb ik nog de 1/350 Titanic van Minicraft aan mijn vrouwtje gegeven, ook een zeer mooie kit, inclusief pe leuningen.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2007 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 9:47 am
Berichten: 9
Woonplaats: bakel
Hallo,

Ik heb vandaag de academy bouwdoos thuis gekregen.
Is een mooie bouwdoos.
Nu nog in elkaar zetten over een paar weken wil ik eraan beginnen en dan zal ik er ook een bouwverslag van maken.
Ik heb trouwens ook de titanic van hachette/amati gekocht van iemand die hem compleet had liggen en niet opbouwde voor een mooie prijs. :D
Deze is van hout en schaal 1:250. 1,07 lang.
Deze wil ik erna in elkaar zetten. Deze is wat moeilijker.

_________________
met vriendelijke groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2007 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
mattie schreef:
Hallo,

Ik heb vandaag de academy bouwdoos thuis gekregen.
Is een mooie bouwdoos.
Nu nog in elkaar zetten over een paar weken wil ik eraan beginnen en dan zal ik er ook een bouwverslag van maken.
Ik heb trouwens ook de titanic van hachette/amati gekocht van iemand die hem compleet had liggen en niet opbouwde voor een mooie prijs. :D
Deze is van hout en schaal 1:250. 1,07 lang.
Deze wil ik erna in elkaar zetten. Deze is wat moeilijker.


De Amati Titanic is een zeer, zeer mooi bouwpakket welke ontzettend duur is. Ik heb geen idee wat je ervoor betaald hebt maar de nieuwe verkoopwaarde van dit schip betreft € 500,-.
Ik moet je wel waarschuwen, dit is een zeer lastig schip om te bouwen en zal behoorlijk wat tijd in beslag gaan nemen wil je deze voltooien.
Deze Amati versie is uitgebracht door Hachette waardoor je wekelijks een pakketje onderdelen kon ontvangen en hiermee gespreid kon betalen en stukje bij beetje je schip kon opbouwen. Later heeft Amati dit schip ook als compleet pakket op de markt gebracht tegen bovenstaand bedrag.

Het is een schip die ik eigenlijk al heel lang zou willen bouwen maar ik zie een beetje tegen de hele verfklus op. :?

Ik wens je veel succes met beide schepen en mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de Amati bouwdoos.
(Amati staat erom bekend goede kwalitatieve bouwdozen te leveren en dit is een schip welke onder de elite producten van Amati valt)
Ikzelf heb een ander pakket van Amati gebouwd en ben nogsteeds zeer tevreden over de kwaliteit en zorgzaamheid van zowel de handleiding als het materiaal. Vooral de PE onderdelen waren zeer, zeer mooi.

Op de volgende website kun je heel veel bouwfoto's halen van dit schip, wellicht dat het je zal helpen.
http://www.buildthetitanic.co.uk/index.htm

Voor het verslag:
http://www.buildthetitanic.co.uk/modelframe.htm

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 9:47 am
Berichten: 9
Woonplaats: bakel
Hallo Pter,

Je mag weten dat ik de hele set van deel 1 tot en met 100 gekocht heb voor 125,- euro.
Voor 500,- had ik het niet gedaan dat vond ik te veel.
De site van het bouwverslag van amti/hachette had ik al door gekeken. Ik vind het een mooi project waar ik na de bouw van academy aan ga beginnen.
Neem er dan alle tijd voor.

_________________
met vriendelijke groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Mattie, dat is echt geen geld, 125 euro. Heb je een hele goede, slimme en vooral mooie koop aan gedaan! :wink:
Ik hoop dat je van beide ons een mooi verslag laat zien.

Ik heb het bouwverslag op die site doorgelezen en zag een fout in de romp van het schip. In het midden (dus de buik) werd dit opgevuld met hout waardoor je een soort van rechthoekige bak krijgt. Later wanneer de romp beplankt werd zag je het schip daar een rechthoekige romp hebben. Niet is natuurlijk niet correct aangezien een dergelijk schip geen vierkante romp had.

Dit bedoel ik,

Afbeelding
bron: http://www.buildthetitanic.co.uk

Ik heb dus een beetje moeite met deze knik daar:
Afbeelding
bron: http://www.buildthetitanic.co.uk

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 9:47 am
Berichten: 9
Woonplaats: bakel
Pter, Dus zou je die het beste nog het beste er wat af kunnen halen dat ze wat ronder word. niet?
Of wat zou de beste oplossing zijn?
Ben niet zo ervaren op dat vlak.

Ik dacht zelf teminste ook dat ik dat niet zo verkeerd had gedaan met die aankoop.

_________________
met vriendelijke groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 21:05 pm 
Noem je dat een knik? Moet je eens naar het orginele geval zien. Daar zitten pas knikken in....

Maar het hoort er uiteraard niet in thuis. Zoals ik het zie heb je twee opties:

1 - Je schuurt de beide spanten waarop de aansluiting tussen houten latten en plaatmateriaal plaats vind dusdanig bij dat de boel mooier op elkaar aansluit.

2 - Je vervangt het plaatmateriaal en de korte latten door lange latten.

Ik weet niet hoe lang als ze wordt maar als ze korter is dan een meter dan is het geen probleem qua latlengte.
Is ze langer dan een meter dan zou ik de latten ergens in het midden opelkaar laten aansluiten.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Zoals Enno al aangaf, in dit geval zit het em in het afschuinen van de spanten. Wanneer je die wat schuinser en ronder afschuurt richting boeg dan heb je een vloeiendere lijn in je romp. :wink:

Die foto van dat ding hierboven is dus net een schoenendoos... :?


Enno, het orgioneel ligt op de zeebodem in meerdere stukken, kan me best voorstellen dat daar dan knikken inzitten... :P

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2007 22:17 pm 
Ptèr schreef:
Enno, het orgioneel ligt op de zeebodem in meerdere stukken, kan me best voorstellen dat daar dan knikken inzitten... :P

Peter


Weet ik Peter, ik heb hier die boeken van Ballard liggen en wat dvd'tjes en dat geeft heel goed de schade aan het orgineel weer.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: 1/250
BerichtGeplaatst: vr 03 aug, 2007 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 jan, 2007 23:18 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Lommel België
Je bent dezelfde weg aant opgaan als ik. ik heb ook die 1/250 gekocht op marktplaats. ik heb er toen 200 € voor betaald. die van hachette is echt een mooie kit. ik vind het alleen enorm spijtig dat de prints van vensters enz op karton is. dit geeft de titanic een speelgoedachtig uiterlijk. daarom aan iedereen die aan de 1/250 amati/hachette bezig is.. ga zeker eens kijken op

http://www.minibrass.com/catalog/index.php?cPath=22_26

ik heb al deze etchings besteld op de bulkheads na. deze waren me te kostelijk. het totaal pakket is wel even verschieten als je de prijs ziet maar geloof me. het is echt de moeite.

veel brouw plezier!!

p.s. zeker niet vergeten voor spantencorrectie toe te passen. anders krijg je inderdaad een vierkante boeg

http://www.buildthetitanic.co.uk/spantencorrectie.pdf


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement