Tuus
allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu za 13 jun, 2026 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: AFV M 108 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2024 10:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 11 okt, 2011 21:25 pm
Berichten: 174
Woonplaats: Hoboken (Belgie)
Goede morgen

Heb gisteren van de kinderen voor mijn verjaardag (ja, ja 79 geworden) een bouwdoos gekregen
van AFV voor een Houwitzer M108. prachtig, dat wel.
Alleen die is zonder interieur.
Mijn vraagje: bestaat er een set voor een interieur voor dat model.

PS: de M108 was vele jaren geleden mijn houwitzer bij het Belgisch leger

Bedankt alvast voor jullie hulp
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AFV M 108 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2024 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 8214
Woonplaats: Ingelmunster
Ik vrees ervoor:

https://www.scalemates.com/search.php?f ... 108+1%3A35

Mocht je foto's nodig hebben... Niet ver uit mijn buurt staat er eentje als monument (Ooigem brug)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AFV M 108 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2024 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 dec, 2014 22:53 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Bovenkarspel
Wel een set voor de M109, kun je die niet passend maken of zit daar heel veel verschil tussen?

https://www.super-hobby.nl/products/M-109-A2-interier-accessories-set-for-AFV.html?partner_id=9

En een motor:

https://www.super-hobby.nl/products/M-109-engine-for-AFV.html?partner_id=9


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AFV M 108 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2024 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 11 okt, 2011 21:25 pm
Berichten: 174
Woonplaats: Hoboken (Belgie)
Hallo,
Er zijn inderdaad wat verschillen. De M108 van mijn dienst periode (1964-65 had nog de oud rupsen, het
interieur tussen een M108 met 105 mm kanon en de 109 met een 155 kanon is ook nogal verschillend.
Zelfs de kleur van het interieur (die van ons waren heel lichtgroen) want die waren splinternieuw.

Slinenoz, het zou kunnen dat er ook al veranderingen aangebracht zijn tegenover het begin, maar ik zou graag je foto's hebben

Bedankt al beide voor jullie antwoord

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement