Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 20:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 jun, 2017 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Goede dag alle,

Vanuit mijn kant is het de laatste tijd veel te stil naar mijn zin maar heel rustig zijn we nog wel wat bezig. Maar met kind op de arm is het makkelijker zoeken naar modelbouw dan ook werkelijk doen. Vandaar dat ik dit post. Ik zat te twijfelen om het hier te plaatsen of bij nieuwtjes en discussies maar denk dat het hier beter past. Mocht men hier anders over denken dan hoor ik dat neem ik aan.

Ik ben al een tijd opzoek naar een 1/48 PC-7 nu had ik ze al wel een paar keer gevonden maar steeds uitverkocht of voor een belachelijk hoge prijs. Laatste tijd weer wat gaan zoeken en de 2 makers gecontacteerd. Ze zitten beide en Mexico de een is Aztec models en de ander Anahuac.
Met beide fabrikanten contact gehad en besloten om voor de Anahuac te gaan.

http://modelismomexico.com/anahuac-models.html

Ik heb contact gehad met de heer Gabriel Sánchez wat een zeer fijn en goed contact was. Snelle reactie en kwam na wat hij zei. De kosten van een kit zijn $60,- en de verzend kosten waren $20,- vanuit Mexico met netjes een track and trace.

Hij hoopt op wat meer afzet in Europa en ik heb aangeboden een inbox revieuw te doen en die op het forum te zetten wat hij kon waarderen, dus dan zullen we daar meer eens mee starten.

Ik heb beide versies besteld en de inhoud is geheel het zelfde op de decals na.
Afbeelding
Het zit verpakt in een stevige doos met een sticker op de bovenkant en zijkant wat gelijk voor een seal van het pakket zorgt. De bovenkant staan de versies die je kunt maken en aan de zijkant staat wat er allemaal in zit. Daar was ik toch best verbaast over.

Afbeelding
Zoals je kunt zien zit er behoorlijk wat in en de resin parts zitten apart in een zak en de metal parts ook nog eens. De kit bestaat uit het volgende
-1x beschrijving
-1x verf beschrijving in kleur
-2x decal vellen. 1 voor de standaard markings en 1 voor de het schema's die mogelijk zijn
-19x resin parts waarvan 7 voor het vliegtuig en 12 voor bewapening. Bij de een zit er de bewapening 2x in bij de ander 1x dus dan kom je op 13 resin parts
-38x metal parts. 10x antennes 4x ophangpunten 6x cockpit 9x landing gear 9x propellor
-1x PE fret
-1x Film voor achter PE en HUD
-2x canopy in het de andere kit zit deze maar 1x

Afbeelding
De beschrijvingen zijn in het Spaans maar wel overzichtelijk en met de symbolen die gebruikt worden kom je een heel eind. Het word echt netjes stap bij stap aan gegeven en niet zoals je soms zie op een A4'tje een exploded vieuw van daar moet het. Dit had ik niet verwacht voor een resin kit.

Afbeelding
Naast de bouwhandleiding zit er ook nog een aparte handleiding bij voor de verschillende schema's en waar de decals moeten komen per type. Dit is geheel in kleur gedaan. Hij heeft de kleuren benoemd bij elk type en voorop staan de kleurcode's die er volgens hem bij horen van meerdere fabriekanten.
Het FS nummer, Gunze, Humbrol, Model Master en AV. Dit vind ik vind ik persoonlijk goed om te zien. Of je er wat me doet is natuurlijk aan de bouwer zelf maar je zou er voor kunnen kiezen zijn aangegeven kleuren te gebruiken.

Afbeelding
Wat ik al aangaf is dat er 2 decal vellen in zitten. Het linker vel zijn de standaard symbolen. Deze zitten er 2x op zowel in het zwart als in het wit. En rechts het vel voor de verschillende schema's.
De decals zien er zo op het oog goed uit. Ze lijken behoorlijk dun te zijn en zijn scherp kwa tekening en kleuren. Ik weet natuurlijk niet hoe ze zullen reageren als ze echt geplakt gaan worden maar daar komen we tegen die tijd weer achter.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Er zijn in totaal maar 7 resin delen voor het vliegtuig zelf waarvan de vleugel duidelijk de grootste is. Er zit hier en daar wat flash wat je zult moeten verwijderen en ik vind de rivets wel heel erg aanwezig maar de paneel lijnen zijn juist weer heel erg subtiel.
Daarnaast zitten er in het PE-fretje nog een hoop luiken/doppen/roosters die je kan plaatsen.
Wat me ook opvalt is dat de romp niet uit 1 blok resin is gemaakt. Het is zelfs zo dat je gewicht voorin kan stoppen om een straatzitter te voorkomen, en je pinnentjes hebt om je romphelften op elkaar ui te lijnen. Natuurlijk heb ik een dryfit gedaan en dan komt het geheel toch behoorlijk netjes uit, daar waar sommige merken nog wat van kunnen leren. Ik begon zelfs te twijfelen of het wel resin was en geen plastic. Maar gezien het gewicht van de vleugel is het echt resin.
De cockpit is eigenlijk heel basic als je het zo kijkt. Een kuip en een throtlle erop. Echter ook hier zit PE voorbij. En zoals je ziet zitten er zelfs zakken op de LH side van de cockpit.

Daarnaast zit er ook nog bewapening bij 2 verschillende gun pods en een rocket pod. OOK hier zijn de paneellijnen behoorlijk fijn en iets te veel primer en ze zijn weg denk ik. Op het de verfhandleiding word achterop nog aan gegeven hoe je gun barrels zou kunnen maken want die zitten er niet in.

Afbeelding
Naats het resin zit er ook behoorlijk wat withe metal bij. Alles zit afzonderlijk verpakt.

Afbeelding
Alles voor de LG. De wielen zijn wat grof maar op de achter zijde zit er zelfs wat op wat op remmen lijkt. EN de rivits op de NLG-doors zijn wel heel fijn.

Afbeelding
De ophangpunten.

Afbeelding
Alle antennes die erbij zitten. Hier zal je nog wel wat aan moeten schuren om ze netjes en fijn te krijgen. Er zit soms een gietnaad op maar behoorlijk uitgebreid.

Afbeelding
De onderdelen voor in de cockpit. Voor het IP zit er ook PE bij en voor de stoelen nog een stel riemen. De control sticks hebben we een gietnaadje maar er zitten ook nog knoppen boven op.

Afbeelding
En als laatste hebben we nog de propeller. Het wijst zich zelf uit. Gegoten zonder een naad of iets en 2 type uitlaten.

Nou hebben we bijna heel de doos gehad alleen de het PE-fretje. Ik was echt verbaast over wat er allemaal opzat.
Afbeelding
Zoals te zien heb je je instrument panel, side panels, fuse box, seatbelts torque links voor het lg en een hoop panelen of verstevigingen voor op het vliegtuig zelf.

Afbeelding
Als aller laatste dan nog de film voor achter het IP en de hud.

Al met al een behoorlijk complete kit en met een prijs van $60,- vind ik dat je veel krijgt en het ziet er op het oog goed uit. Tuurlijk is de vraag of de kit ook goed te bouwen is maar daar kom ik hopelijk later dit jaar nog achter.

Wat ik al zei is dat er 2 verschillend sets zijn.
Set 1 heeft de volgende opties
2x Mexico
1x Chillie
1x Guatamala
1x Frans

Set 2 heeft
2x Mexico
1x uruguay
1x Bolivia

Op youtube staat ook nog een filmpje op het moment dat ik hem uitpak. Hier ben ik alleen de decals vergeten te benoemen.
https://youtu.be/TJfkbnWH-iQ

Groeten Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jun, 2017 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
jammer van die gaten in de romp, maar dat kan je dicht plamuren en glad maken.
Qua details is deze zo te zien beter dan de Aztec waarvan ik er zelf al wat gebouwd heb en waar je zelf veel aan moet doen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jun, 2017 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
https://modelbrouwers.nl/albums/album/9144/

Walkaround erbij en het kan niet meer mis gaan. De monteurs vertelden mij destijds dat er in de KLu kisten een glazen cockpit zou komen. Weet iemand of dat al zo is?

Vandaag vloog er nog een over mijn huis. Mooie machine.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jun, 2017 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Ik weet dat op het moment de L-01 bij Pilatus is voor de update. En dacht dat het inderdaad ging om een glas cockpit.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 sep, 2017 11:24 am
Berichten: 2
Beste mensen, blij met dit, jullie bericht, verslag aangaande de PC-7 1:48, pracht model. Ik ben zelf ook (al jaren) voornemens dit model te gaan aanschaffen. Kunnen jullie mij precies vertellen hoe de bestelling in zijn werk is gegaan, welke stappen ik moet gaan ondernemen om dit model in bezit te krijgen? Kan de betaling ook plaatsvinden via bv. ideal? Mocht het anders zijn, hoor/lees ik het graag. Wat kost het totaal in euro's?

Bij voorbaat mijn dank.

Groet Wietze v.d. Ploeg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 sep, 2017 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Citaat:
Kunnen jullie mij precies vertellen hoe de bestelling in zijn werk is gegaan, welke stappen ik moet gaan ondernemen om dit model in bezit te krijgen? Kan de betaling ook plaatsvinden via bv. ideal? Mocht het anders zijn, hoor/lees ik het graag. Wat kost het totaal in euro's?


Op de website staat een mail adres daar ben ik in het Engels naar gaan mailen gezien mijn Spaans niet aanwezig is. En alles via mail contact gedaan. Ik weet niet of het via Ideal mogelijk is. Ik heb alles via PayPal gedaan en dat ging vanzelf. De totale kosten voor 1 model zijn rond de 50 euro en daarbij komt nog bijna 25 euro aan verzend kosten. Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 sep, 2017 11:24 am
Berichten: 2
Hoi Ashwin,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Ga binnenkort het model bestellen.

Groet Wietze


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
De eerste cockpit is inmiddels klaar https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... liegtuigen

Kun je mooi de eerste zijn met een glazen cockpit in je model.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement