Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dutch F14a ontwerp
BerichtGeplaatst: do 02 nov, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
de alclad lakken werken schitterend, zijn wel op enamel basis. Dien je rekening mee te houden als je bvb met olieverfjes gaat werken

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dutch F14a ontwerp
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 11:39 am
Berichten: 383
Woonplaats: Arnhem
't schiet al met al niet echt op. Veel andere dingen nemen kostbare modelbouwtijd in beslag, zoals werken, gezin, andere hobby's. Ja wil niet overhaast één en ander gaan doen.
Heb inmiddels een keuze gemaakt voor een lak. Heb gekozen voor "Van Bleiswijck Acrylic varnish matt" klein potje op waterbasis, voor een paar euro bij de Action. Verder wat mengpotjes gehaald zodat ik deze lak kan verdunnen met water. De verhouding lak:water moet ik nog rustig gaan bepalen, 1:1 of 2:1 of een nog andere verhouding. Als het maar goed is op te brushen.

Inmiddels alle decals erop geplakt. Na het aflakken moet ik de stoelen terugplaatsen en de canopy monteren, dan nog wat antenne's en andere sensoren. Als laatste monteer de wielen op de herstelde assen. Maar dat duurt nog wel even denk ik. Misschien is ie dan voor de jaarwisseling af. :wink:

_________________
Groet,
J@pio

" :) Life is all about finding people who are your kind of crazy :) "


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dutch F14a ontwerp
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 11:39 am
Berichten: 383
Woonplaats: Arnhem
Eindelijk is het er toch van gekomen. De delftsblauwe F14a is een feit. De kit was een F14a black Tomcat. Schaal 1:48. Zoals eerder te lezen, is deze kit ook een try-out van een aantal mogelijkheden mbt verf, zelf decals maken, aflakken met een spuitbus en later eenvoudige airbrush, en kleurschema's maken. O ja, de verf Molotow Premium van Belton, is mooi een spuit ook lekker, maar niet als "grondverf" voor je modellen gebruiken. Deze verflaag knapt snel weer van de model af als je moet schuren, snijden of een andere aanpassing maken, waardoor je eigenlijk slechter af bent.
Maar goed, weer veel ervaring opgedaan. Hierbij de foto's van het eindresultaat.

photo 437517

photo 437518

photo 437519

photo 437520

photo 437521

photo 437522

photo 437523

photo 437524

photo 437525

photo 437526

photo 437527

photo 437528

photo 437529

photo 437530

photo 437531

photo 437532

photo 437533

_________________
Groet,
J@pio

" :) Life is all about finding people who are your kind of crazy :) "


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dutch F14a ontwerp
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als test-object prima gelukt. Ik heb er verder niks mee, maar begrijp de intentie en je hebt er veel bouwplezier aan beleefd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement