Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 340
Heeft iemand hier het blad 'Cockpit' jaargang 1964? Ik ben het wapenpakket van de F-84F aan het onderzoeken, zie:

https://robdebie.home.xs4all.nl/models/f84f.htm

Ik vond een referentie naar een 'Cockpit' artikel in het september-nummer van 1964, waarin een artikel over de Tactical Weapons Meet op Chaumont zou staan. Opvallend is dat de toestellen van 311, 312, 314 en 315 allemaal in de 'Volkelse' configuratie vlogen, ofwel met lege linker binnenboord pylon. Zodoende ben ik nieuwsgierig geworden.

Als iemand het nummer heeft, en een foto of scan van het artikel zou kunnen maken, dan alvast mijn hartelijke dank!

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 19:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2167
Hoi Rob,

Zelf heb ik deze niet maar ik zal even navragen bij een goede kennis van mij. Momentje...

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2167
Ja, heeft ie. Nu even op de foto's wachten, nog een momentje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 340
Paul, bedankt voor de reactie!

Om de tijd te vullen wat plaatjes van mijn project. Een overzicht van alle KLu F-84F stores die ik in 1/48 gebouwd heb:

Afbeelding

Alle stores, plus de vleugels en pylons, zijn voorzien van magneetjes, zodat elke gewenste configuratie gemaakt kan worden. Hier de 'Volkelse' asymmetrische configuratie, met een brandstoftank onder de rechter inboard pylon, en (in dit geval) een MN-1A / SUU-21 oefenbomdrager links. De MN-1A was niet helemaal klaar, ik heb later deurtjes toegevoegd. De Streak is als 'massief' model gebouwd, omdat het een 'speelmodel' is, dat bedoeld is om in de hand gehouden te worden.

Afbeelding

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2167
Rob,

Het blaadje wordt even opgegraven. Morgen krijg ik de foto's , zie PB.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2021 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2046
Woonplaats: Gemert
Leuk om het hele spul nu eens in kleur te zien. Ik heb er al mee in mijn handen gestaan tijdens de Flash nieuwjaarsborrel een paar coronajaren geleden. En toch vraag ik mij nog steeds af of die 450 gallon peuttank type 2 gelijk is aan die sigaren onder de F-101 Voodoo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2021 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 340
Ja, het project heeft wat tijd gekost! Ongeveer de helft van de stores kon ik in kits of resin sets vinden, de rest is zelf gebouwd. Het ATO (JATO) rek was veruit het lastigst, daar kon slechts een paar scheve foto's van vinden, en geen maten. Maar het is uiteindelijk gelukt om er een 3D model van te tekenen, en te laten printen. Toen nog snel de Streak als massief model gebouwd.

Ondertussen dienen het model en de stores hun doel: ik ben oude Streak-vliegers aan het interviewen. Met hulp van Koen van de Heuvel van de Flash. Daar komen leuke nieuwe inzichten uit voort, de moeite waard dus. Als iemand nog een oude Streak-vlieger kent, laat het a.u.b. weten!

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 sep, 2021 12:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 340
Ik bedacht nog dat er een foto van het project te vinden was in het verslag van de regiodag op 6 januari 2019: https://www.ipms.nl/regios/regio-zuid/143-regio-zuid-artikelen/3099-verslag-regiodag-regio-zuid-6-1-2019.

[ik had het plaatje gelinkt, maar het bleek gigantisch groot te zijn]

Leuk om dat terug te zien!

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement