Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 16:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Hoi

Aangezien er nu geen groepsbouw loopt in de afdeling voertuigen en er in mijn ogen weinig gereageerd wordt op voorstellen die tot nu toe gedaan zijn heb ik eens lopen denken over een nieuwe groepsbouw. De voorstellen die tot nu toe gedaan zijn zijn in mijn ogen (met alle respect voor de bedenkers) redelijk beperkt. Zo trek je maar een klein aantal bouwers. Waarvan ook nog niet eens iedereen mee doet. Dus ik heb lopen denken over een redelijk ruim onderwerp.

En mijn idee is een groepsbouw met het thema woestijn. Dat houdt in dat er (militaire) voertuigen gemaakt dienen te worden die in de woestijn hebben gediend. En daarbij maakt de tijd niet uit. Dus het kan een voertuig uit De tweede wereld oorlog zijn die in noord afrika diende, maar ook een voertuig dat nu in Afghanistan rond tuft (en alle conflicten die ook in de woestijn plaats vonden.) de schaal staat daarbij vrij net als het land waarvoor het voertuig reed.

Aangezien er nu geen groepsbouwen lopen zou deze redelijk snel kunnen beginnen. Als einddatum leek mij de brouwersdag 2012 wel leuk. Zodat er op de brouwersdag een aantal zandkleurige voertuigen getoond kunnen worden.
Is er hier interesse voor?

Even samenvattend:
Thema: woestijn
Soort: (militaire) voertuigen
Tijd: alle tijden/periodes
Schaal: alle schalen mogelijk
Land: alle landen mogelijk (mits gevochten in de woestijn natuurlijk)
Eindtijd van de Groepsbouw: Brouwersdag 2012?
Minimum aantal deelnemers: 10

Voorlopige deelnemers lijst:
1. knutselsmurf
2. racejoy
3. mr.vdh
4. militairtje 100% :lol:
5. Bravo104
6. Eelcog
7. Geert-Jan Meeuwissen
8. Dan23
9. Robin (met een m1070 HET :shock: )
10. Swat11 :brouw:


Laatst bijgewerkt door knutselsmurf op zo 25 dec, 2011 17:25 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Je zou ook, om meer deelnemers te krijgen, ipv van militiair ook rally voertuigen erbij kunnen doen. Die in de Dakar hebben gereden of een andere woestijn rally.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Dat zou ook kunnen. Al denk ik niet dat dat er veel zullen zijn. Zo heel erg veel bouwkits zijn er volgens mij niet van woestijn rally voertuigen. Persoonlijk zou ik het liever bij militaire voertuigen houden, maar laat maar horen wie er eventueel een (woestijn)rally voertuig wil maken. Als er heel veel belangstelling voor is dan kan er altijd naar gekeken worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 14:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
scaniamodelbrouwer schreef:
Je zou ook, om meer deelnemers te krijgen, ipv van militiair ook rally voertuigen erbij kunnen doen. Die in de Dakar hebben gereden of een andere woestijn rally.



Vind het wel een goed idee. Altijd leuk om verschillende disciplines te combineren.
En ik denk dat er meer woestijnrally-voertuigen zijn dan je denkt. Tamiya heeft volgens mij best wat Parijs-Dakar auto's (gehad), en ook Revell heeft/had er een aantal.
Anders zijn er nog wel een aantal Tatra's in 1/35 die waarschijnlijk om te bouwen zijn. :D
En voor de echt fanatieke motorenbouwers: het ombouwen van een die-cast BMW R1200GS naar de machine van Ewan McGregor of Charlie Bohrman (Long Way Down).

Afbeelding

http://lostatsea.net/feature.phtml?fid= ... 760551ac0c



GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Er zijn best wel wat woestijn wagens gemaakt. Maar daar is nu niet makkelijk meer aan te komen (of tegen hoge prijzen).
Ik heb hier zelf ook nog de twee peugeots 405 van tamiya liggen. Maar zoals ik zei was mijn bedoeling om er een militaire bouw van te maken. Maar mocht iemand een rally voertuig willen maken, vermeld het in elk geval. Als er dan meerder zijn dan kan er over nagedacht worden. Want ik kan het nu wel veranderen maar als er geen interesse in is dan is het ook wat nutteloos.
Dus mensen, laat maar horen. Ook wat betreft de militaire voertuigen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik vind het wel een leuk idee hoor... Je kunt hier verschillende dingen mee doen..
Tip, maak een poll :wink: zodat je kunt zien hoeveel mensen het een leuk idee enzo vinden

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 dec, 2008 22:25 pm
Berichten: 2399
Woonplaats: Vlissingen
Echt een leuk idee!!
Zoals militairtje al zei het is een lekker ruime bouw dus je kan met allerlei voertuigen mee doen, ik vind het een top idee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2011 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Dank je militairtje. En ik plaats geen poll. Ik wil niet weten of mensen het een leuk idee vinden, ik wil weten of er mensen mee willen doen. Door een poll weet ik misschien dat er 15 mensen het een leuk idee vinden maar niet wie het zijn en of ze ook daadwerkelijk mee willen doen. Dus geen poll en gewoon in dit topic reageren of je mee zou willen doen als het doorgaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2011 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Hoi Onno,

Je hebt het nu over voertuigen in desert-stijl, maarre 'what about' vliegtuigen in een desert uitvoering? In WO 2 hebben er toch ook genoeg kisten rond gevlogen met een desert-camo, die zouden dus ook wel bij dit thema passen.

Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2011 8:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Dat zou kunnen. Maar dit is de afdeling voetuigen dus ik denk niet dat vliegtuigen hier ook bij kunnen. Anders krijg je een algemene forum groepsbouw (zoals een Bcc maar dan zonder wedstrijd element). Maar ondanks wat voorstellen om de groepsbouw uit te breiden is er nog geen interesse getoond van bouwers om mee te doen. En om uberhaubt iets op te starten zullen er eerst deelnemers moeten zijn, dus mensen wie zou er mee willen doen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement