Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 10:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2008 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hoi allemaal, uit het civiele-vliegtuigen-hoekje:


ik en Markjobse kwamen op het idee om een groepsbouw te organiseren voor de civiele luchtvaart, om het een beetje meer aandacht te geven voor zover dat zou lukken.
Maar, voordat ik zoiets door ga zetten, wil ik eerst kijken of er animo voor is want ik wil niet dat het uiteindelijk ik tegen Mark wordt. :lol:

ik heb nog niks besproken met de mede-moderators maar mocht er genoeg animo zijn dan zat ik zelf te denken aan 1 augustus als startdatum, en als einddatum 1 januari (5 maanden tijd dus) .

Mocht je nou serieus geinteresseerd zijn en denken een compleet bouwverslag van een civiel vliegtuig neer te kunnen zetten tussen 1 augustus en 1 januari, laat het dan even weten in dit topic. Als je hier een bericht plaatst waarin je laat weten dat je eventueel mee zou doen zit je niet meteen vast aan een verplichting, maar wordt er wel enigszins op gerekend dat je inderdaad mee doet.


Als richtlijn zouden we aanhouden dat ieder vliegtuig mag, zolang het maar een civiele registratie heeft: zoals PH- voor Nederland, OO- voor Belgie, D- voor Duitsland enzovoort.

bij minder dan 5 potentiele deelnemers zet ik dit niet door omdat het dan amper de moeite waard is.


Klik HIER voor de deelnemerslijst!

Het is de bedoeling dat het een contest wordt, dus inclusief stemronde waarin forumleden kunnen stemmen op het mooiste model. (geen prijzen, naast de eer 8) ). Het is daarom maar de bedoeling dat je met slechts 1 model meedoet.

Dus wil je graag meedoen en denk je een bouwverslag van een civiel vliegtuig te kunnen afronden tussen 1 augustus en 1 januari? Laat het hier weten!!
Groeten,
Jelle en Mark


LET OP! Het definitieve onderwerp is geworden: Europees Geregistreerde Civiele Vliegtuigen
Dit houdt in, dat ieder toestel mee mag doen zolang het maar een registratienummer heeft beginnend met een van de volgende voorzetsels:
ZA- Albanie
OO- Belgie
T9- Bosnie en Herzegovina
LZ- Bulgarije
5B- Cyprus
OY- Denemarken
D- Duitsland
ES- Estland
OH- Finland
F- Frankrijk
4L- Georgie
SX- Griekenland
HA- Hongarije
EI- Ierland
TF- IJsland
I- Italie
YU- Joegoslavie
9A- Kroatie
YL- Letland
LY- Litouwen
LX- Luxemburg
9H- Malta
ER- Moldavie
3A- Monaco
PH- Nederland
LN- Noorwegen
OE- Oostenrijk
SP- Polen
CS- Portugal
YR- Roemenie
S5- Slovenie
OM- Slowakije
EC- Spanje
OK- Tsjechie
TC- Turkije
G- Groot-Brittannie
EW- Wit-Rusland (Belarus)
SE- Zweden
HB- Zwitserland


Deze voorzetsels worden gevolgd door een combinatie van letters en cijfers. Voor Nederland is dat bijvoorbeeld PH- en dan drie letters. PH-BXA is bijvoorbeeld een 737-800 van de KLM. Duitsland heeft D- en dan vier letters en zo heeft elk land zijn eigen manier van registraties.
Hoop het zo een beetje duidelijk te hebben uitgelegd :oops:


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op vr 09 jan, 2009 14:20 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2008 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 aug, 2007 11:02 am
Berichten: 759
Woonplaats: Tienen, België
Hallo,
ik wil wel meedoen! Ik ben al een tijd van plan om de 1/32 pipercub te maken :wink:

grtz

merlijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2008 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk! :D


Oja, ik zat er aan te denken om er een contest van te maken, dus dat betekent dat er uiteindelijk een stemronde volgt en er een winnaar uit de bus komt. (met de eer als prijs :D )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2008 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De Bf 108 uit de KNIL groepsbouw loopt (voor mijn doen) aardig op schema. En de rest wil ook allemaal lekker vlotten. :D Mocht de Bf108 mooi op tijd, dus voor of rond 1 augustus af zijn, dan doe ik zeker mee met deze groepsbouw.

Uit de grote stapel kan ik vast en zeker nog wel een interresant civiel project vissen wat binnen dat tijdsbestek haalbaar moet zijn. (om een fiasco als 2 voorgaande groepsbouwen te voorkomen... :oops: )

Reken mij maar mee. Zo kom ik ook nog eens toe aan iets civiels wat al jaren ligt te wachten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 feb, 2008 17:56 pm
Berichten: 29
Woonplaats: Opwijk - België
Hallo allen,

Dit lijkt me echt wel leuk (en mischien wel DE ideale manier om mezelf weer uit de gevreesde modelbouw-dip te halen nu die al veel te lang duurt... :? Beetje positieve stress :twisted: ).

Heb ook al meteen een goed onderwerp :D ...

Nou eerst nog uitzoeken hoe het posten ed. werkt... :oops: Echt nog volledig groen achter de oren op forum gebied :oops:

Count me in!

Groetjes
Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Yeah, leuk! Ik wil ook mee doen! 1 augustus, lekker midden in de vakantie, teveel tijd om lekker te brouwen! En ook een goed idee, aangezien er erg weinig mensen actief zijn bij Civiele luchtvaart..

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik snap het niet helemaal: het thema van deze groepsbouw is simpelweg deze subtopic. Op zich voegt de groepsbouw (behalve het tijdsbestek) er niets aan toe! Snap ik niet helemaal.......
Bijna net zoiets als bcc: een bouwpakket.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 mei, 2008 10:38 am
Berichten: 201
Woonplaats: alphen aan den rijn
ik denk dat ik ook wel mee wil doen .
ik krijg voor mijn verjaardag altijd een paar modellen(1of2 van het gebied civiele luchtvaart) :roll:
en ik ben in augustus jarig (komt goed uit)
maar ik weet het nog niet zeker .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
KitBoy schreef:
Ik snap het niet helemaal: het thema van deze groepsbouw is simpelweg deze subtopic. Op zich voegt de groepsbouw (behalve het tijdsbestek) er niets aan toe! Snap ik niet helemaal.......
Bijna net zoiets als bcc: een bouwpakket.

Groet, Nico

Tsja, ik loop al een hele tijd met het idee om eens een airliner-contest te organiseren. Maar aangezien dit subforum sowieso al bezocht wordt als een speeltuin in een onweersbui leek het me niet handig om er nog een beperking tot airliners of iets dergelijks aan toe te voegen ook. Dan komt het al helemaal niet van de grond :P

maar ik begrijp je punt. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Naar mijn mening gaan er meer deelnemers opdagen naar mate je het thema gaat concretiseren. Misschien raak ik dan ook wel geïntersesseerd om mee te doen. Simpelweg "Civiele luchtvaart" lijkt mij veel te ruim...


Dirk (terug!)

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement