Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2023 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 jan, 2023 21:24 pm
Berichten: 2
Na jaren zoeken vond ik eindelijk een 1/43 model van “Laura 3”, de boot waarmee Mario Verga in 1954 het wereldsnelheidsrecord te water wilde verbeteren op het Lago Iseo in Noord-Italië. Laura 3 was daartoe voorzien van twee Alfa 159 Grand Prix-motoren, die samen meer dan 800 pk leverden. Het was de bedoeling het record van Stan Sayres’ Slo-Mo-Shun te verbreken, dat op 287 km/u stond. Helaas was Laura 3 door de combinatie van een hoog vermogen, laag gewicht en vorm van de romp moeilijk in toom te houden, en moest Mario Verga zijn recordpoging met de dood bekopen.

Nu had ik me natuurlijk enorm verheugd op dit model, maar bij aankomst bleek het beschadigd te zijn tijdens transport. De verkoper had het in een te klein doosje gedaan, waardoor de staart een oplawaai heeft gekregen en het lakwerk rondom de staart is gebarsten, zie foto’s. Ook is het puntje van de staart afgebroken. Omdat het model zo zeldzaam is, wil ik het niet terugsturen. Heeft iemand misschien nog tips hoe ik de beschadigingen kan bijwerken? Of is er op dit forum een ervaren modelbouwer te vinden die mij hierbij -uiteraard tegen betaling - kan helpen?
photo 572617
photo 572616
photo 572619
photo 572620


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2023 1:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hoi Remco,

Vervelend dat het model beschadigd is geraakt, daar zou ik ook wel erg van hebben gebaald. De meeste beschadigingen die ik zie zijn relatief makkelijk op te lossen, al denk ik niet dat het 100% onzichtbaar gerepareerd kan worden. Op de staart zal een stukje plastic moeten worden gelijmd en in vorm worden gevijld, waarna het schilderwerk moet worden bijgewerkt. Of heb je het afgebroken stukje nog? Het stukje zwart op de voorrand is makkelijk op te lossen. Met de beschadiging onderaan de staart heb je de pech dat er een opschrift heel vlakbij de beschadiging zit, waardoor de werkruimte om het te repareren erg klein wordt.

Het zou wel helpen als je er nog even bij vermeldt waar het model van gemaakt is, en waar je woont. Dat maakt het iets makkelijker voor de modelbouwers hier om in te schatten of ze je kunnen helpen!

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2023 1:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 jan, 2023 21:24 pm
Berichten: 2
Dag Jelle,
Dank voor je antwoord. Het model is gemaakt van resin, geen idee wat voor lak is gebruikt. Zo te zien zit er wel glanslak overheen. Ik woon in Baarn, maar kan het model overal naar toe brengen. Ik heb even genoeg van de posterijen :? .
Groeten,
Remco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2023 15:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Reparatie is altijd moeilijk, maar als de huidige lak is afgewerkt met transparante lak, dan hoef je niet zo bang te zijn voor het opschrift. Het meest moeilijke gaat zijn om een goede match te vinden voor de kleur. Zelfs de ene zwart is de andere niet. Het is een beetje lastig in te schatten hoe groot dit is; en dus of het moet worden gespoten, of dat het met een penseel bij te werken is.
Zou je eens een foto met bijv een lineaal ernaast kunnen maken?

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement