MrJanbo1978 schreef:
Mijn vraag is hoe zijn jullie begonnen met verven, ik heb nl nu een kit in huis van Taminya 1:72(fockewulf fw190 d9), daar moet je dus 18! verschillende soorten verf gebruiken.
Ik vind dat persoonlijk best wel duur om als beginner te proberen een kit helemaal te bouwen, potje verf kost toch gauw €3.
Mijn vraag dus,
Hoe hebben jullie destijds dit aangepakt, 18 potjes verf kopen, of een paar basiskleuren kopen?
Als ik het even van de andere kant mag benaderen: de meeste bouwers die al een paar jaar bezig zijn, hebben naar mijn idee bijna allemaal meer dan 100 potjes verf staan. Dat gaat op de een of andere manier bijna vanzelf..
Zelf heb ik naar schatting 200-300 Humbrol- en Revel enamel blikjes. 2/3 heb ik zelf gekocht in de loop van de jaren, 1/3 heb ik kado gekregen van bouwers die stopten met enamel. Op een recente clubavond werd de nalatenschap van een bouwer door zijn ex-vrouw verkocht. Daaronder twee plastic tassen met elk ~100 Humbrol- en Revel aangebroken enamel blikjes, voor 20 euro per tas. Ik heb getwijfeld, maar ze toch maar niet gekocht, want ik had al zo veel verf..
Ik maak momenteel wel grofweg mee wat je oorspronkelijke vraag was. Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar MRP om modellen mee te spuiten, na vele jaren van gepruts met enamels. Zodoende moet ik ook een klein vermogen uitgeven aan nieuwe verf. Ik koop alleen de 'hoofdkleuren' van een te spuiten model, en improviseer met de rest.
Misschien kun je wat verf lenen van een andere bouwer? Het verbruik per model is meestal niet groot.
Rob