Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden ik ben weer ten einde raad 
Zoals meeste van jullie misschien weten dat ik een H.S. Evolution A.B. heb wel enige tijd heb ik een probleem wel
Om te beginnen is hij helemaal uiteen gehaald en bijna klinisch zuiver gemaakt van binnen en buiten , nu mijn motorkap was niet naar mijn zin omdat er in de metaal kleur oneffenheden toonde die in de grondverf niet te zien waren een putje hier een klein krasje daar , dus ikke opnieuw beginnen eerst goed in de primer gezet , geschuurd , mijn ab gevuld met verf en een eerste mistlaag gelegd tot nu toe alles ok maar na enkele mistlagen en kreeg de motorkap al een beetje kleur en dan begon het iedere keer ik de trekker gebruik om te spuiten spuwt hij enkele druppels verf en geloof het of niet op de motorkap 
Heb al van alles geprobeerd , het is niet de eerste keer dat ik dit voor heb maar nu hij gekuist was en de eerste lagen goed gingen dacht ik het is opgelost 
Erik van Almere kent het probleem niet ook bij Artobi in België kent die gast dat probleem niet , nu heb ondertussen naar H.S. in Duitsland een mail gestuurd of zij dat probleem kennen maar ofwel zijn ze in verlof ofwel antwoorden ze niet op zulke vragen 
Heeft iemand onder ons hier misschien een oplossing voor ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Marc, Mijn ervaring met de Evolution is dat het spetteren sterk afhangt van de luchtkap. Bij wat langer gebruik wil er nog wel eens een spetter verf ophopen in de luchtkap waardoor deze op een gegeven moment gaat spetteren. Mijn tip is om een open luchtkap te gaan proberen. Daar kun je tussendoor heel makkelijk iets langs halen om eventueel opgehoopte verf te verwijderen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 342
Met de beperking dat ik de airbrush en het probleem niet live gezien heb, sluit ik me aan bij Ferry's analyse. Mijn oude Badger 150 had hetzelfde probleem: door de circulatie binnenin de kap verzamelde zich verf in de hoeken van de kap, en als dat te veel werd, spuugde de airbush. Ik heb dat hier in een tekening proberen weer te geven:

Afbeelding

Ik heb uiteindelijk de kap helemaal weggeschuurd. Dan ligt de naald wel bloot, en is zodoende veel kwetsbaarder. Maar spugen doet hij niet meer. Links zie je de pogingen van Badger om het probleem op te lossen, gaatjes en 'kantelen', maar dat waren halfslachtige pogingen.

Afbeelding

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ok dan ga ik straks dat kapje eraf doen
tof , heren bedankt voor deze toch wel goede info
Het rare is hij helemaal proper gekuist en in het begin niks daarmee dacht ik het is klaar maar na de derde of vierde laag begon de miserie opnieuw en dan nu terug schuren
Thanks
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 feb, 2006 12:56 pm
Berichten: 385
Woonplaats: vroomshoop
Bekijk deze eens.

https://www.youtube.com/watch?v=O2r9YyaGx3k


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement