Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 okt, 2019 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ach, ik hoef niet zo nodig een stofvrij hok te hebben voor ik ga spuiten. Na het spuiten kun je een grote bak over je werk zetten als je dat nodig vind. De eventuele stofjes die zichtbaar zijn schuur ik er wel uit met een korrel 4000 of 8000. Als je een stofvrij hok wilt bouwen heb je ook een goede overall nodig, haarbedekking en weet ik wat al niet meer. Het is maar modelbouw voor mij.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2019 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
fvdm,
Helemaal met je eens !
En voor mij is het ook "maar" modelbouw, maar ik bezit ook hele mooie en hele dure modellen. Ik bouw ook voor anderen en ik weet hoeveel
verschil een stofvrije cabine uit kan maken.
Voor een rijke verzamelaar heb ik ooit eens een Tamiya 1:12 Tyrrell 6 wheeler gebouwd. Gespoten in een echte spuiterij met echt goede
spullen in een stofvrije, verwarmde cabine.
Misschien lag het aan mij, misschien aan de rest, maar het eindresultaat was fantastisch en ik kon eigenlijk niet geloven dat IK dat ding
gespoten en gebouwd had.....! ;-)
Tot op heden één van mijn mooiste modellen. Jammer dat ik er nooit foto's van gemaakt heb. Ik wil ook helmen en andere dingen gaan
spuiten, voor mezelf en voor anderen en dan moet je gewoon een hele goede spuitcabine hebben.
Ik heb ook een 1:8 Mercedes van Rivarossi Pocher liggen, en een 1:16 Rolls Royce van Revell. Mooie en zeldzame modellen. Die moeten
gewoon netjes gebouwd worden.

Een goede spuitcabine is al een oude droom van mij, maar ik word er helaas niet jonger op, dus ik wil er toch wel één hebben, op redelijk
korte termijn.

______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2021 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Hey mannen,

De "stof-problematiek" is iets wat elke modelbouwer die zelf spuit zou moeten kunnen herkennen.
En daarmee bedoel ik niet het stof wat zich verzamelt op je tentoongestelde modellen, maar het stof wat je niet op/in je pas gespoten spuit- / lakwerk wilt hebben.
Zoals Ferry meen ik al noemde is het een eenvoudig maar doeltreffend middel om je spuitwerk na het spuiten af te dekken. Dat kan eenvoudig met bijv. een emmer(tje) of iets dergelijks.
Eerlijk gezegd heb ik er tot nog toe niet heel veel last mee gehad........


M.vr.gr.
Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement