Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 aug, 2015 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
@JacobGarvelink; het is inderdaad een kostenoverweging, zoals je op de vorige pagina kunt zien. Daar heb ik uitgerekend wat het bespaart.
Dit is in mijn geval vooral, omdat ik op meerdere momenten tijdens de bouw een laagje aanbreng. Na het spuiten van de verf en voor het aanbrengen van de decals en vervolgens na het aanbrengen van de decals en voor het weatheren van het model. Dan kun je eventueel ongewenste wash verwijderen zonder de decals aan te tasten.
Wanneer je hiervoor "echte" blanco lak gaat gebruiken, dan is mij dat te begrotelijk.

Voor het sealen van het uiteindelijke resultaat gebruik ik ook geen HG, maar Polyurethane satin varnish, matt varnish of glossy varnish van Vallejo. afhankelijk van het model dat ik voor me heb, schip, vliegtuig, panzervoertuig of auto.

Overigens ben ook ik een "herintreder" en inderdaad is de wereld flink veranderd. Ik leef me nu lekker uit met PE onderdelen, resin upgrades en toegevoegde decals, washes, pigments en wat er nog meer voor moois is. Het enige, niet te veronachtzamen gevaar is, het koopspook! :wink:

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 aug, 2015 23:40 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
Ja DenisZ71, ik wordt ook enorm hebberig en koop nu al meer dan ik de komende maanden kan bouwen ;-) Er komt wel volgende week en te gek meubel aan waardoor mn werkplek erg prettig wordt. Deze is in de woonkamer maar met de PS secretaire van Ikea kan je hem zo dicht doen zeg maar.

Ik snap het hele verhaal inderdaad en ga maar eens kijken naar zo'n goedkope tussen lak. In dit filmpje gebruikt hij https://www.youtube.com/watch?v=fUXLh-aXwDc op 2:12 Klear van Pledge hetgeen er tegenwoordig in de UK kennelijk ook anders uitziet... Als Product 51 inderdaad hetzelfde doet, dit maar aanschaffen en gaan! Ik ben bezig met een ICM 1:48 Spitfire MK VIII en geniet volop van het pielen en doen. Een verslag durf ik nog niet aan. Komt bij een volgend model (overigens wrs ook een spitfire ;-) ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
Dat is grappig JacobGarvelink, naast de U boot, mijn eerste grote project als "herintreder", ben ik bezig met een Revell (ICM mal) 1:48 Spitfire Mk XVI met wat leuke dingetjes er bij. Omdat ik de verslagen één voor één wil doen maak ik wel foto's maar komt het verslag wellicht later. Als ik er een verslag van maak, want het lijkt alsof er hier toch niet zo veel naar gekeken wordt. :?

Verder heb ik nog liggen de Academy Tiger 1 met interieur, met PE sets voor binnen en buiten, metalen loop, metalen granaten en metalen tracks en de Eduard Royal class Edition van de 1:48 ME BF109G met Resin motor compleet met machinegeweren, resin cockpit, resin radio compartiment en het bronzen onderstel, bij de doos zitten de resin raketten en kanonnen en resin wielen. Leuk detail ook is het stukje van een echte ME uit WWII, dat bij de kit zit:

photo 328070

photo 328066

photo 328068

photo 328067

photo 328069

Oh ja, en een Dodge Charger van Revell. Voor tussendoor. :wink:

Foto's van de Spitfire kit:

photo 326201

photo 326200

photo 326199

photo 326198

photo 326104

photo 326111

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 aug, 2015 23:40 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
Haha heftig. Leuk om te zien. Ik lees veel van de actuele verslagen, maar dit is een beetje off topic voor hier.

Ik zit dus een beetje in mn maag met welk HG product ik nou moet kopen en of het wel lekker schoon wordt. Maar ik ga t maar gewoon proberen of ik ga proberen een ander product op de kop te tikken in de UK...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
Haha, ja eigenlijk wel he, maar ik word altijd een beetje erg enthousiast, zegt mijn vrouw ook altijd m.b.t. mijn hobbies, of het nu modelbouw is of mijn hond en haar sport/training. :roll:

Dat HG spul werkt prima hoor, schoonmaken met Glassex, geen centje pijn. Als je de link volgt onder mijn berichten kom je in mijn verslag. Daar, ik weet niet precies waar vergeef me, staat aangegeven dat ik het heb gebruikt en kun je het resultaat zien op de foto's. Ik spuit uitsluitend met acryl verven, in dit geval van Revell, FYI.
Bovendiennheb ik hier een paar blz terug een test gedaan, compleet met foto's.

Succes!

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Dus als ik alles goed begrijp, DenisZ71, heb je dit getest op Revell Aqua?

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2017 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Vraagje: Bij het bouwen van een automodel moest ik de ramen van een laagje Smoke rondom voorzien. Afgeplakt, spuitbus van Tamiya gebruikt, en helaas is de verf op sommige plekken onder de tape gelopen (blijkbaar niet goed genoeg aangedrukt) op die delen die 100% doorzichtig moesten blijven :x . Tape zo snel mogelijk verwijderd, laten drogen, en vervolgens met 5000 grit schuurpapier en fijne polijstpasta de foutjes zo goed mogelijk weggewerkt. Alleen zijn de ramen nu niet helemaal doorzichtig meer.

Valt dit op te lossen met P+ of HG?

Nu vind ik dat niet zo erg op een automodel, enigszins vieze ramen, maar in dit geval is de auto een Ferrari... :?

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: HG versus Pledge
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 31 okt, 2006 14:12 pm
Berichten: 108
Hallo,


is er iemand die HG 70 gebruikt i.p.v. Pledge Parket plus (aka johnsons klear)?

Niemand geexperimenteerd met zijdeglans en mat?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2020 7:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 feb, 2006 12:56 pm
Berichten: 385
Woonplaats: vroomshoop
Leuke topic met veel plezier gelezen. Maar..... Ik heb toch wat vragen.

Ik heb wel eens Parket + gebruikt met een AB. Was geen succes.
Welke naald dikte gebruiken jullie en wat is de druk? Deze lijken mij essentieel voor dit onderwerp.

voorlopig gebruik ik een brede, zachte kwast en geen AB. Gezien het feit dat dit geen succes was bij mij.

Han


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 dec, 2022 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 14 dec, 2022 10:53 am
Berichten: 2
Een vraag van een opnieuw beginnende beginner :

Het is waarschijnlijk wel een topic dat hier al meermaals is besproken....
Om schaalmodellen een mooie afwerking en bescherming te geven zie ik op verschillende youtube filmpjes het gebruik
van Pledge one go, future clean, floor care.....
In België (Europa) zijn deze helemaal niet te verkrijgen.
"Parket plus" zie ik hier ook wel verschijnen wat ondertussen blijkbaar "Pledge revive it houten vloer glans" is geworden....

Is dat nog steeds aan te raden om te gebruiken of zijn er evenwaardige of misschien wel betere alternatieven te vinden op de Belgische/Nederlandse markt ?
Ga ik dan voor hoogglans, satijn of mat ?

Jullie wijze raad is zeer welkom.

Alvast bedankt
Peter

_________________
"Geduld is de meest zekere gids in het pad naar geluk"
"La patience est le guide le plus sûr dans le chemin de la fortune" ( Goswin Baron de Stassart )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement