Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 feb, 2014 22:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
* Laserbeak: Eject *

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2015 0:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
laat dit aub de goede zijn.....

Afbeelding

....of heb ik nu een miskoop gedaan ?

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 nov, 2009 14:41 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Oss
En is het de goede ?
Oftewel toevalig geprobeerd ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
geen idee... :? de fles is nog niet open geweest :lol:

ik heb nog een 1/144 ju87tje staan waar de basiskleuren op gespoten zijn, zal daar vanavond eens wat uit deze fles overheen sproeien.

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 17:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 nov, 2009 14:41 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Oss
scuba jelle schreef:
geen idee... :? de fles is nog niet open geweest :lol:

ik heb nog een 1/144 ju87tje staan waar de basiskleuren op gespoten zijn, zal daar vanavond eens wat uit deze fles overheen sproeien.

mvgr jelle :brouw:



Hoop het heb per ongeluk dezelfde fles gekocht :))))) , dus ben benieuwd , en zag dat het de helft in euries ,scheelt dus.......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Kan dit spul ook op Revell Aqua?
Blanke lak van spectrum (action) en tamyia reageert namelijk hierop en laat de Revel Aqua verkreukelen....

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 14:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
monty schreef:
scuba jelle schreef:
geen idee... :? de fles is nog niet open geweest :lol:

ik heb nog een 1/144 ju87tje staan waar de basiskleuren op gespoten zijn, zal daar vanavond eens wat uit deze fles overheen sproeien.

mvgr jelle :brouw:



Hoop het heb per ongeluk dezelfde fles gekocht :))))) , dus ben benieuwd , en zag dat het de helft in euries ,scheelt dus.......



het lijkt te werken, dat junkertje staat nu mooi te glimmen.
ik heb een mislukt modelletje staan waarop ik altijd de restjes uit mn airbrush spuit. daar van heb ik ook een vleugel ingespoten met dit goedje. op de onbehandelde vleugel poets ik de verf makkelijk weg met een wattestaafje met terpentine en op de behandelde vleugel niet. of andere verf er ook weer op hecht dat weet ik nog niet.


Aardappel schreef:
Kan dit spul ook op Revell Aqua?
Blanke lak van spectrum (action) en tamyia reageert namelijk hierop en laat de Revel Aqua verkreukelen....


dat weet ik niet, maar vermoed dat dat wel moet kunnen. op Vallejo model air kan het in ieder geval wel en op modelmaster primer ook ( geprobeerd op m'n test modelletje )

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 9:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 nov, 2009 14:41 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Oss
scuba jelle schreef:
monty schreef:
scuba jelle schreef:
geen idee... :? de fles is nog niet open geweest :lol:

ik heb nog een 1/144 ju87tje staan waar de basiskleuren op gespoten zijn, zal daar vanavond eens wat uit deze fles overheen sproeien.

mvgr jelle :brouw:



Hoop het heb per ongeluk dezelfde fles gekocht :))))) , dus ben benieuwd , en zag dat het de helft in euries ,scheelt dus.......



het lijkt te werken, dat junkertje staat nu mooi te glimmen.
ik heb een mislukt modelletje staan waarop ik altijd de restjes uit mn airbrush spuit. daar van heb ik ook een vleugel ingespoten met dit goedje. op de onbehandelde vleugel poets ik de verf makkelijk weg met een wattestaafje met terpentine en op de behandelde vleugel niet. of andere verf er ook weer op hecht dat weet ik nog niet.


Aardappel schreef:
Kan dit spul ook op Revell Aqua?
Blanke lak van spectrum (action) en tamyia reageert namelijk hierop en laat de Revel Aqua verkreukelen....


dat weet ik niet, maar vermoed dat dat wel moet kunnen. op Vallejo model air kan het in ieder geval wel en op modelmaster primer ook ( geprobeerd op m'n test modelletje )

mvgr jelle :brouw:



Goed nieuws dus , heb zelf helaas een model verknalt de afgelopen dagen met action lak :( , b17 memphis belle is gekwast maar de verf is gaan scheuren, dus ga daar dit spul ook op uitproberen en is kijken wat de decals ermee doen, glanst het heel erg , oftewel kun je het afwerken met hetzelfde of moet je iets anders nemen om hem weer mat te maken ?

Mvg rene


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2015 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
Een wat ouder topic, maar toch nog interessant denk ik.
Ik heb ook eens gekeken in het programma van HG en heb een aardige vervanging gevonden voor de blanke glanslak, die toch op waterbasis is.
Het is mij opgevallen dat de eerdere HG producten schoonmaakmiddelen zijn. Wel met polymeren, maar toch.
Ik heb product 51 aangeschaft en getest:
Afbeelding excuses voor de foto op zijn kant.
Dit is dus NIET hetzelfde als de eerder geteste producten, maar veel meer een parketlak.
Het is wittig als het uit de fles komt:
Afbeelding
Ik heb het vervolgens met een kwast aangebracht op een stukje met Revell Acrylverf in twee lagen en op de andere, onbewerkte kant van het stukje.

De eerste laag met kwast over de Revell verf:
Afbeelding
Afbeelding
En op de onbewerkte achterkant:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is het resultaat na een tweede laag met de kwast.
Over de Revell verf:
Afbeelding
Afbeelding

En op de onbewerkte achterkant:
Afbeelding

Het spul laat zich goed verwijderen met Glassex en daarna water, zolang het nat is.
Het was stofdroog na een 20 minuten, maar trekt wel stof aan, zoals op de foto's te zien is.

Dit spul kost €14,99 per liter. Dat lijkt duur, maar wanneer ik het vergelijk met een busje Revell nummer 1 glanzende blanco lak van 18 ml, die inderdaad minder glanst en de mat versie nr 2 slaat wit uit, dan kost dat voor 18 ml, €2,20 of meer. Per 18 ml kost Product 51 slechts € 0,27 !!
Daar kan ik dus bijna 10 busjes Revell voor kopen. Ofwel dezelfde hoeveelheid Revell verf kost €122,22!

Volgende test is met de airbrush. Als ik resultaten heb laat ik het wel weer weten.

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2015 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Ik gebruik het goedje ook en ik vind het erg handig. Vooral vind ik het fijn dat het zo snel droogt. Met AB werkt het ook prima, glans is wat minder maar geen silvering, daar is het uiteindelijk toch om te doen.

F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement