Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 13:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Ervan uitgaande dat de persoon die door de deur naar buiten komt ongeveer 1,80 is, kom ik op ongeveer 31 meter hoogte van de toren. Indien 1,70 dan nog een krappe 30 meter.
Afbeelding

In 1:35 kom je dan dus op een torenhoogte van ca. 85 cm.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 10:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
@René: grappig die foto had ik gisteren ook voorbij zien komen en heb het nogmaals zitten nameten en kwam ook tot die conclusie.

Ik denk dat ik het toch in schaal 1/72 moet gaan maken anders gaat het niet passen of komen de verhoudingen niet uit.

Ik heb nog wel iets moois gevonden op internet. Iemand die de complete kerk als STL bestand (3d printer) aanlevert in schaal 1/72.

https://www.tabletopgamingnews.com/najewitz-modellbau-releases-normandy-chruch-172

Ik zit toch al een tijdje te denken om een 3d printer aan te schaffen. Misschien is dit wel een leuk project om mee te beginnen.

Ik blijf nadenken wat ik ga doen. Ik houd jullie op de hoogte, maar 1 ding is zeker dit project zal doorgaan ik heb het beloofd aan m'n broer en ik houd mij altijd aan mijn belofte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 19:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Voordat ik een compleet bouwverslag ga maken in de juiste rubriek, wil ik eigenlijk eerst jullie mening hierover.

Zoals je kan zien ben ik al een beetje bezig geweest om toch zelf maar te gaan bouwen.
Wat denken jullie van het idee en de grote/hoogte?
Het kleurboek is precies 30x30 wat de afmetingen moeten worden. De hoogte is nu 40 cm. Dan heb ik nog 10 cm speling voor de ondergrond.
Het word niet een heel verhaal, dat gaat gewoonweg niet passen. Mijn broer vind dit erg leuk. Op de voorgrond wil ik nog wel een Duitse auto (kubelwagen met soldaten erin die naar boven wijzen) neerzetten met wat Duitse soldaten op de grond.
De kerk probeer ik zoveel mogelijk na te bouwen. De verhoudingen zullen niet allemaal kloppen maar ik probeer het er zo goed mogelijk uit te laten zien.

photo 517103
photo 517104

De diorama komt in een kast te staan die aan de achterkant en linkerzijkant dicht is.
Zal ik dan de kerk recht zetten of zal ik hem toch een beetje speels scheef neerzetten?

Graag jullie mening en opmerkingen.

Gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
A110 schreef:
Mijn broer vind dit erg leuk.

Daar gaat het om en dan is het toch goed?

A110 schreef:
Zal ik dan de kerk recht zetten of zal ik hem toch een beetje speels scheef neerzetten?

Ik denk dat scheef wat speelser is en heb je wellicht iets meer ruimte voor de kübelwagen oid

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2020 21:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Het heeft even geduurd sorry daarvoor.
Het plan kwam maar niet in mijn hoofd hoe ik het zou willen gaan doen. Maar daar is nu verandering in gekomen.
Daarbij ben ik alvast begonnen met de voertuigen en Duitse soldaten.

Ik wil graag jullie mening weten over het plan.

Achterkant word dicht, hierop wil ik een weg met huizen laten verdwijnen met een foto. De weg wil ik doortrekken op het dio. Het afgebrokkelde pand (gevel) aan de rechterkant wil ik namaken en dit dan met de achtergrond proberen te laten "doorsmelten". Uit het gat komt dan rook en vuur.
Zoals je ziet ga ik een stukje kerk namaken en komt aan de linkerkant te staan, dat stelt nu even de bidon voor. Het gebouw aan de rechterkant van de kerk misschien uitprinten en erachter zetten zodat het een diepte werking gaat krijgen. Ben best goed met photoshop dus ik wil dat dan netjes met elkaar laten versmelten.
De kleine Simca wil ik dan zo recht neerzetten zodat het lijkt of deze dan uit die weg komt rijden. De Kubelwagen moet zo neergezet worden omdat ik daarin een leuke verrassing heb zitten.
Bij het afgebrokkelde huis misschien nog een voertuig zetten waarop dan wat puin is gevallen.

Het idee is niet echt een gevecht, dit ivm kleine kinderen en mijn broer wilden niet echt een vuurgevecht. Het hoeft ook niet te realistisch te worden en er komen wat grappige dingen in. Maar op deze manier is het toch een knipoog naar het verleden. Ik zal dan wel moeten proberen om de verhoudingen te laten kloppen. Officieel staat de kerk daar natuurlijk niet maar het is wel een echte straat uit het bewuste dorpje.

photo 525671

Wat denken jullie?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2020 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Goedendag volgers van dit project.
Zoals je van mij gewend ben heeft het weer een tijdje geduurd. Heb deze week vakantie dus heb weer wat kunnen doen.

Zoals je kan zien heb ik de titel aangepast. Waarom? zal je denken. Nou dat zal ik vertellen.

Het plan kwam maar niet goed in mijn hoofd. En ik zat echt met de maat en schaal verdeling om er een mooi geheel van te maken. Ik heb overleg gehad met mijn broer en ik krijg toestemming om het idee iets aan te passen.
Nu komt er een beter idee naar boven. Hij wilden wel veel soldaten in het diorama verwerkt hebben.

Ik laat de kerk compleet vallen. Daarvoor in de plaats komen er 2 Duitse voertuigen, de Kubelwagen waar 3 soldaten in zitten. Waarvan er eentje zijn middelvinger opsteekt naar boven. Dit is 1 van de grapjes die ik erin verwerkt zoals ik ook al eerder had aangegeven zijn zulke grapjes echt iets voor mijn broer.
Ze kijken omhoog omdat nu niet John Steele aan de kerktoren hangt maar ik laat hem nog met de parachutist naar beneden komen, hoe word nog even puzzelen maar er zit al wel een plan in mijn hoofd.

Verder komt er nog een German Hanomag Sdkfz 251/1 van Tamiya waaruit dan een stuk of 5 soldaten die eruit springen.

Verder komt er nog een Ruined Village House van Miniart te staan die in brand staat, zoals het in het echt ook aan de orde was.

En er worden nog een paar US Paratroopers in het tafereel verwerkt die al geland zijn in het dorp en onder vuur worden genomen.

Afgelopen week bezig geweest met de Kubelwagen incl Duitse soldaten en 2 US Paratroopers.
Al deze figuren zijn resin en heb ik gekocht op de bekende chinese website.

Het is voor het eerst dat ik nu echt ben begonnen om gezichten en figuren te schilderen. Ik moet zeggen voor de eerste keer vind ik het zeker niet slecht, maar kan altijd beter.
Het schilderen van de figuren is ook nog niet zoals de experts hier doen, maar ik heb mijn best gedaan om de verslagen en reacties te lezen bij de projecten van No Leaf Clover (Bas) door te lezen om tot dit resultaat te komen en uiteraard veel youtube filmpjes kijken.

De gezichten zijn nu geschilderd met acryl verf. Heb nu voor mijn eigen project een paar figuren klaar staan om eens te oefenen met olieverf. Kijken welke variant ik het beste vind om te doen.
Zoals er veel word aangegeven oefening baart kunst dus dan doen we dat ook maar.
Ik zie wel dat ik nog een paar plekjes moet bijwerken.

Na het gezicht heb ik de uniformen geschilderd. Daarna een lichte zwarte wash eroverheen gedaan en toen geprobeerd om de hoog liggende delen zoals plooien een lichte highlight te geven. Dat is nog niet helemaal naar mijn zin maar nog genoeg figuren om te oefenen.

Uiteraard zijn tips of opmerkingen (positief of negatief) altijd welkom.

Nou genoeg geluld hieronder dan alvast wat plaatjes.

photo 528022
photo 528021
photo 528023
photo 528024
photo 528026
photo 528025
photo 528027
photo 528028

Op de achtergrond zie je nog een 2CV staan waarmee ik tussen de bedrijven door mee bezig ben voor een project van mijn eigen.

Fijne jaarwisseling!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2020 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Dat zijn mooie gezichtjes! Succes met je project.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 16:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Goedemiddag mede bouwers,

Het is alweer een tijdje geleden. Heb nog steeds niet veel tijd vanwege de drukte op mijn werk maar probeer toch elke week even tijd vrij te maken om aan dit project te werken.

Na heel lang wikken en wegen hoe ik het diorama wil opbouwen is dit het plan geworden.

John Steele komt of aan de kerk te hangen of hij komt nog aan zijn parachute naar beneden. Dat moet ik nog even bekijken.
Verder komen er op het terrein bij de kerk de US paratroopers te staan die onder vuur worden genomen door de Duitsers die op de weg neergezet gaan worden. Tevens met 2 Duitse voertuigen.

Op de bruine vlakken komt gras.

Hieronder alvast wat foto's van het diorama in opbouw zoals hij er nu bijstaat.

photo 533690
photo 533691
photo 533692
photo 533693


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Goedenavond iedereen,

Weer even wat tijd vrij gemaakt voor dit project. Het diorama gaat lekker. Leer er veel van en probeer vele technieken uit.

Uiteraard heb ik er ook weer werkende verlichting in verwerkt, daarover later weer meer.
Op de foto's lijkt het zand te "grof" maar in het echt valt dat mee, dit even ter opmerking.
Werken met PE materiaal is wel een vak apart. Op voertuigen vind ik het leuk om te doen maar zo'n hek is toch echt wel fragiel en zal ik ook niet zo snel meer doen. Met vallen en opstaan heb ik het in elkaar gezet en voorzien van een keur. Nu afblijven en voorzichtig de soldaten neerzetten.

Hieronder weer de plaatjes zoals het er nu bijstaat.

photo 534600
photo 534601
photo 534599
photo 534598

Het is niet helemaal geschiedenis waardig maar ik heb geprobeerd om in dit tafereel alle elementen erin te brengen.

In de kerk komt verlichting wat de brand voorstelt.
De Amerikanen komen vanaf de kerk in actie. John Steele komt nog aan de kerk te hangen of ik laat deze nog aan een parachute naar beneden komen.
De Duitsers staan op de openbare weg en openen het vuur richting de Amerikanen.
Op deze manier heb ik toch geprobeerd om zoveel mogelijk op zo'n klein mogelijke ruimte te plaatsen.

Tot de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 204
Goedendag medebrouwers,

Zoals jullie van mijn gewend zijn na lange tijd toch nog een update de laatste update.
Project gisteren afgeleverd bij broer.
Hij was zeer verrast en vond het fantastisch. Hij wist uiteraard waar ik mee bezig was maar dat dit het eind resultaat zou zijn had hij echt niet verwacht.

Voor de puristen onder ons is het natuurlijk niet historisch correct. Kreeg op facebook al een reactie dat de kleuren van de voertuigen niet kloppen.
Wist ik gewoon weg niet. Ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal of boeken om hierin alles te gaan napluizen. En had ook geen tijd om uren op het net te gaan zitten zoeken.

En kreeg al commentaar over de urinerende soldaat tijdens een vuurgevecht. Tja daar zit natuurlijk wat in maar ook daarover had ik al geschreven dat er een aantal leuke en grappige elementen in zou komen omdat dat voor mijn broer ook belangrijk was.

Hij was zeer tevreden en voor mijn was het een project uit mijn comfort zone. Of ik door ga in deze schaal (1/35) of onderwerp WWII weet ik nog niet. Het is niet echt mijn ding.
Ik blijf voorlopig nog even in schaal 1/24 en meer met voertuigen. Nu weer verder met mijn project "foodtruck".

ps. de ombouw heb ik bewust niks aan gedaan. Dit is iets wat hij zelf mag doen. Hij had daar al een idee over hoe dat bij zijn kast/interieur gaat passen.
Hieronder de laatste foto's van het eind resultaat.

photo 539256
photo 539255
photo 539254
photo 539253
photo 539252
photo 539250
photo 539249
photo 539248
photo 539247

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement