Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 16:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
remarc777 schreef:
Laat me het uitleggen: ben nu een kleine 3 1/2 jaar actief als forumgebruiker (keek al wat langer) en heb in die tijd veel mooie projecten voorbij zien komen. Een groot aantal hiervan werden nooit genomineerd. Ook dit jaar is zoals gezegd het aantal topics dat genomineerd is een schrale afspiegeling van wat er werkelijk aan moois te zien is op dit forum.

Inderdaad, dat stellen wij ook vast, en op het moment dat de aankondiging er komt heb je nog een stelle bump in nominaties van oktober-november-december. Het Awards-gebeuren staat niet genoeg op de radar, en mensen kijken over de 'nomineer' knop. Daar moeten we de communicatie verbeteren.

Verder zou ik zelf graag de 'awards' in het hoofdmenu opnemen, maar die is nu al behoorlijk krap qua ruimte, dus daar moeten we ook een goeie oplossing voor zien te verzinnen. Doorheen het jaar staat het inderdaad allemaal op een laag pitje, met een boost rond de jaarwisseling.

remarc777 schreef:
Zo zijn er behoorlijk aantal subforums van welke er geen enkel topic is genomineerd. En tien nominaties voor het hele forum waarvan zes uit de categorie "Luchtvaart" is in mijn ogen dus geen doorsnede van het forum. Laat ik even voor eigen parochie preken: ik post zelf in "Militaire voertuigen" en "Diorama's". Beide subforums samen hebben welgeteld één nominatie in de wacht gesleept, de T-62 van Alain van Dam. Je kan mij niet wijsmaken dat er niet meer afgeronde topics in deze subforums te vinden zijn.

Normaal proberen we een categorie per 'discipline' te voorzien. Auto's en militaire luchtvaart zijn de grootste takken van de modelbouw (en dus ook dit forum), en dan is het te verwachten dat daar meer nominaties zijn: er zijn meer projecten EN meer actieve mensen.

remarc777 schreef:
Nog persoonlijker: ik heb in de loop der jaren hier op het forum drie diorama's afgerond waarvoor ik redelijke kritieken kreeg. Mijn hoop op een nominatie was de eerste keer best hoog, mijn teleurstelling net zo groot toen aan het einde van het jaar bleek dat niemand het diorama had genomineerd. Ik dacht dat het aan het tijdstip van afronden lag; het diorama was in mei afgerond, ver voordat er ook maar iemand aan nominaties en stemmen dacht.

Dat is het probleem waar mensen niet buiten hun gebruikelijke hoekje kijken. Met de Awards hoopten we mensen makkelijk enkele 'highlights' van buiten hun hoekje te laten zien, en ze dan zo misschien te overtuigen om daar wat vaker te kijken. Hier ook weer het probleem dat het geen actieve forumdelen zijn, ergo weinig nominaties. Ik ben er zelf ook schuldig aan - ik kijk er ook zelden.

remarc777 schreef:
Maar mijn laatste diorama heb ik begin oktober afgerond, toch niet echt zo'n grijs verleden. Maar ook nu bij dit derde afgeronde dio geen nominatie. Geen probleem op zich, ik weet dat mijn topics hier op het forum gewaardeerd worden, maar "objectief" (... :roll: ...) gekeken naar het niveau van mijn eigen werk en de genoemde reacties van anderen, vraag ik het mij af waarom mijn werk (en dus dat van vele anderen) niet genomineerd wordt...

Ik zou heeel graag horen van mensen waarom ze ervoor kiezen om _niet_ op die nominatieknop te klikken. Als je een project mooi vindt, en je neemt de moeite om een reactie toe te voegen, dan moet je toch ook kunnen nomineren? Ik snap dus je gevoel, en wou dat ik er een oplossing voor had.

remarc777 schreef:
Om een antwoord op die vraag proberen te geven: het is denk ik een teken des tijds. Mensen zitten 's avonds na het eten met de kinderen op bed "even" door het forum te bladeren, vaak alleen in de subforums die hun persoonlijke interesse hebben. Ze hebben dan simpelweg niet de tijd- en/of de zin om uitgebreid alle topics die dit afgelopen jaar zijn afgerond op te zoeken, daar een keuze uit te maken en vervolgens hun stem uit te brengen. Vaak als je een topic hebt gevolgd gedurende het jaar kan je het nog wel makkelijk terugvinden, maar "even" een topic nomineren is niet zo makkelijk: ik kan aan de buitenkant niet zien of een topic al dan niet afgerond is. 6.803.419 (... :wink: ...) topics openen en doorbladeren om te zien OF het afgerond is zodat ik eventueel een stem kan uitbrengen is mij teveel gevraagd. Denk dat het voor meer mensen geldt tegenwoordig...

Klopt, en dat is work in progress. Het markeren van topics zodat het duidelijker is, bij een nominatie automatisch de relevante afbeeldingen zoeken zodat je op plaatjes af kan gaan... Maar daar zit ook een 'maar' aan vast. We willen actief de mensen waarderen die een verslag maken, een duidelijke voorkeur ten opzichte van mensen die enkel in 'eindfoto's zonder verslag' posten.

remarc777 schreef:
Suggestie: probeer van de grond te krijgen dat een ieder die genomineerd WIL worden dit na het afronden van zijn/haar topic kenbaar maakt, bijv. bij jou of een andere moderator. Ik weet niet of het "forumtechnisch" mogelijk is, maar het lijkt me daarna dan heel makkelijk om aan het einde van het jaar alle afgeronde topics van mensen die wél in aanmerking willen komen voor een nominatie in één forum te stoppen (genaamd Nominatie mogelijkheden" of iets dergelijks), desnoods onderverdeeld in subcategorieën, zodat een ieder die een nominatie uit wil brengen snel bij de keuzemogelijkheden terecht komt.

Daar zit wat in, als de mensen het zelf niet als 'schaamteloos' gaan beschouwen om zichzelf naar voren te schuiven.

In ieder geval bedankt voor de feedback. De Awards zijn een vrij oud deel van de website wat eens opnieuw moet bekeken en geimplementeerd worden om drempels lager te maken en alles aantrekkelijker te maken. Item voor 2017, tussen alle andere... ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 16:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
modellmaker schreef:
Echter waarom zullen wij deze nominaties niet neerleggen bij de bouwers zelf?
Misschien arrogant om te denken dat een bouwers zijn eigen model nomineert voor een award maar volgens mij is dit wel een manier om alle super mooie projecten een kans te geven.

Als 't goed is is er niets wat je tegenhoudt om jezelf te nomineren. Je hebt geen knop staan, maar in het formulier kan je wel je eigen verslag ingeven. Het is even wat werk omdat dat formulier (nu nog) wat verstopt zit.

Het risico hierbij is dat als iedereen al zijn projecten gaat nomineren, dat je straks sowieso een vast clubje hebt die heeeel graag die awards nominaties willen (en die zorgen dan dat spontane nominaties van anderen ondersneeuwen), en dat je waarschijnlijk te veel nominaties krijgt. Ik weet dat als ik 100 nominaties moet doorspitten om daarvan er 3 te stemmen in een categorie, dat het voor mij niet meer hoeft. Dat is te veel werk. Naar mijn gevoel is 24 nominaties (2 per maand) wel zowat de bovengrens om praktisch te zijn.

Citaat:
Namelijk '' Het beste model zonder verslag ''.
De reden waarom zal ik even snel toelichten.
Nu is het zo dat elk project met een verslag genomineerd kan worden en een project zonder verslag niet.
Wanneer ik even naar mijzelf kijk, ik heb het afgelopen jaar geen project afgerond hier op het forum maar wel een aantal modellen gemaakt voor het modelbouwmagazine.
Voorlopig zullen er ook nog geen nieuwe bouwverslagen van mij komen omdat ik nog een paar modellen voor het magazine ga maken.
Dus voorlopig ook nog geen kans op een award.
Deze projecten zullen niet met een verslag te zien zijn maar wel tzt in de afdeling zonder verslag.
Echter wanneer ik hier een model in plaats weet ik bij voorbaat al dat deze kansloos zijn voor een award terwijl ik zelf vind dat deze goed genoeg zijn voor een prijsje.
Beetje vreemd toch??? zoveel moeite om een model te maken en dan niet eens te kans kunnen krijgen om iets te winnen omdat er geen verslag bij zit!!!!

Het kan wel, alleen tonen we bij verslag-fora de knop, en bij de rest moet je zelf de link plakken in het nomineer formulier. Dit is een bewuste keuze geweest. Het bouwen van de modellen kost even veel werk voor een project met of zonder verslag, maar we willen wel de brouwers meer belonen die de moeite doen om een verslag te delen. Dit bedoel ik niet denigrerend, het schrijven van magazine-artikels kost meer werk dan een verslag. Maar het is wel zo dat het makkelijker is om in Eindfoto's zonder verslag even snel de foto's te posten en de eer op te strijken, dan om er een heel verslag aan te wijden.

Citaat:
Je zult haast gaan denken dat het alleen om het verslag te doen is.....

Dus niet alleen, maar wel een voorkeur voor. Misschien moeten we deze beslissing gaan herzien, maar wat we vooral willen zien op het forum zijn verslagen met constructieve feedback, en geen eindfoto's met enkel oh-en-ah's, snap je?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 16:33 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Silenoz schreef:
Ik dacht dat ik bepaalde projecten genomineerd had, maar deze staan uiteindelijk niet in de lijst. Ik heb me een hele tijd beziggehouden met in de forumdelen waar ik actief ben de afgewerkte projecten sowieso te nomineren, kwestie van iets meer keuze te hebben (dus sorry Remarc, uw projecten zaten er ook tussen).

Ai, dat is wel vervelend. De UI van de awards wordt herwerkt, en ik wil het zo maken dat er direct vanuit het forum volledig kan genomineerd worden zonder extra kliks. Dat zou het een stuk duidelijker moeten maken als er validatiefouten zijn bijvoorbeeld.

Silenoz schreef:
Is het niet mogelijk om te zorgen dat je, zelfs al is er maar 1 model in een categorie, dat je deze een 2de of derde plaats kan geven zonder de eerste... beetje zoals op beurzen, niet goed genoeg voor goud, wel voor brons.

Goeie, ik neem het mee in het herwerken!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 16:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
De feedback wordt erg gewaardeerd, en als het mocht lijken dat ik heel erg antwoord met 'ja, maar...', dan is dat bedoeld om uitleg/verduidelijking te geven hoe dingen nu werken/bedacht zijn. Dat betekent niet dat er geen ruimte is voor aanpassing :-)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 16:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Het stemmen is gesloten, en de resultaten zijn nu ook bekend!

Je kan ze bekijken op https://modelbrouwers.nl/awards/winners/ :brouw:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 9:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey, kijk aan. De resultaten zijn er. Iedereen gefeliciteerd met jullie plekken. Er staan echt mooie dingen tussen.
Ben zelf ook tevreden met mijn resultaat! Bedankt :brouw: !

Groet,

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 13:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Iedereen die op mijn Merkava heeft gestemd hartstikke bedankt! En natuurlijk voor iedereen die wat gewonnen heeft de felicitaties!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Ah, nu kan ik wel reageren (dit topic stond gister volgens mij nog op slot).

Alle winnaars van harte, er zitten beauties bij.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1382
Woonplaats: Deventer
Iedereen van harte gefeliciteerd met het behalen van een ere plekje in de brouwers awards.

Dr zitten hele mooie builds bij. :brouw: :brouw:

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BrouwersAwards 2016
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Inderdaad erg mooie Builds! Gefeliciteerd iedereen!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement