Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
walesha schreef:
Zwarte Zee IV schreef:
Maar geen zorgen, het komt goed! :brouw:

Grts,
Bart

Volgens wat ik hier al zag, twijfel ik daar geen moment aan! :D

En ja... soms geef ik wel eens voorbarig commentaar maar daar moet je je niks van aantrekken: dat went wel! :mrgreen:


Haha, feedback is altijd goed toch? Je had ook simpelweg gelijk. Het is eigenlijk wel grappig, want Liselotte zit via Facebook op een poppenhuizen groep met de echte 'kenners'. Hier had ze gevraagd wat men vond van de tegels in combinatie met het behang. Naast positieve reacties kwamen er ook reacties over de grootte van de tegel bijvoorbeeld. Maar ook een aantal reacties over de vloer. Nadat we het netter gelegd en gevoegd hadden, kwamen er reacties als: "O, nu het er zo bij ligt vind ik het eigenlijk wel heel leuk".

Ik ga dus snel even zorgen dat hier foto's komen van de vloer zoals die er nu bijligt!

Maar schroom vooral niet meningen en feedback te geven! Dat is alleen maar gezond.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja: de vloer in combinatie met het behang... er is een tijd geweest (en soms zie je het nog) dat mensen absoluut geen aandacht hadden aan het inrichten van hun interieur.
De meest waanzinnige combinaties zag je om over de motieven op het behang nog te zwijgen... dat noemden ze "kitch", alles wat ze mooi vonden werd gebruikt zonder er bij stil te staan of dit en dat wel bij elkaar paste. Ook nog in mijn kindertijd zag je dikwijls dat kitcherig gedoe... maar ja: de mensen hechten toen ook meer belang aan het functionele dan wel aan het mooie.
Vandaag de dag proberen we het functionele meer te combineren met het mooie en besteden we meer aandacht aan ons interieur, alles moet bij elkaar passen wat in vroegere tijden niet zo was.
Definitie: gezien de stijl van je huis dat ik een beetje anno 1800 kan plaatsen kan je qua interieur dus gewoon de vrije loop nemen.
Dat noemen ze dan weer: "Dichterlijke vrijheid". :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Zwarte Zee IV schreef:
Leuk detail is dat we zo'n beetje alles op een project van Liselotte hebben gezet voor de Pabo.


Ik weet niet wat er bedoeld wordt met Pabo, maar bij ons in Belgie heeft deze niks te maken met kleuters, achteraf misschien wel ;-)

Wel mooie werken aan dit huis.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Silenoz schreef:
Zwarte Zee IV schreef:
Leuk detail is dat we zo'n beetje alles op een project van Liselotte hebben gezet voor de Pabo.


Ik weet niet wat er bedoeld wordt met Pabo, maar bij ons in Belgie heeft deze niks te maken met kleuters, achteraf misschien wel ;-)

Wel mooie werken aan dit huis.


Pabo is de opleiding tot leraar in het basisonderwijs. Daar loopt ze vanaf het begin aan stage en deze periode bij de kleuters.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Liselotte heeft me meteen even foto's toegestuurd van hoe het vloertje er nu bij ligt:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterkant moet er nog geschuurd worden. Dat is de afwerking van de deur.

Aan de voorkant zal er nog een sierlatje komen om het vloertje netjes af te werken.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tegelvloertje is inderdaad goed gekomen en als ik de rest van de keuken bekijk... ik onwaar enige nostalgie en begin een huis te zien dat een verhaal kan vertellen.
Het huis zelf zou ik zo ergens rond 1800 plaatsen, de koelkast daarentegen is meer halfweg 20ste eeuw, de spoelbak en de kastjes in de keuken dan weer eind 1800 maar er staat een elektrische kookplaat en er is een warmwaterkraan wat ons dan weer naar de 20ste eeuw brengt... een huis met geschiedenis dus.
De keuze van de vloertegels doet me ook denken ook de beter begoede burgers uit de 19de eeuw, in "gewone" burgerhuizen waren die heel wat soberder, m.a.w. ooit een herenhuis geweest! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Op die manier heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Dan ga je echt in op de details. Ook wel weer leuk!

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) moeten er nog hendeltjes op de koelkast komen. Die zitten er volgens mij niet op. Deze worden dan wel in de stijl van de rest van de keuken.

De elektrische kookplaat valt misschien nog wel om te bouwen naar gas, wat een wat meer oudere look zou kunnen geven.

Het is het idee om het gehele huis enigszins bij elkaar te laten passen en niet dat alle kamers een eigen thema hebben. Ook moet alles in de brocante look komen. Dus veel witte aspecten die wat 'verouderd' zijn. Zo komen er ook nog houten vloertjes in die we proberen die brocante look te geven. Ook zal er natuurlijk een en ander inkomen om die witte uitstraling te doorbreken met bijvoorbeeld hier en daar wat groene planten, gouden spiegels en veel boeken bijvoorbeeld.

Maar alles is nog proberen. Vallen en opstaan, al wordt het algehele idee wel steeds duidelijker.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
De koelkast kan je niet laten corresponderen met de rest van de keuken, het is een vrijstaand toestel dat hoe dan ook zijn eigen look heeft.
De grote uitdaging bij dit bouwwerkje lijkt me het evenwicht te zoeken tussen fantasie en realiteit en ik denk dat je daar tot nu toe al aardig in geslaagd bent. :brouw:
Ga gewoon verder zoals jullie het in gedachte hebben, ik zei het al eerder: "met een poppenhuis als dit kan je alle kanten op" en focus je niet op één tijdsperiode... een "huis met een verhaal" weet je wel? :roll:
Oude huizen zijn fascinerend en waarom... "als de muren konden praten?????"

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
walesha schreef:
De koelkast kan je niet laten corresponderen met de rest van de keuken, het is een vrijstaand toestel dat hoe dan ook zijn eigen look heeft.
De grote uitdaging bij dit bouwwerkje lijkt me het evenwicht te zoeken tussen fantasie en realiteit en ik denk dat je daar tot nu toe al aardig in geslaagd bent. :brouw:
Ga gewoon verder zoals jullie het in gedachte hebben, ik zei het al eerder: "met een poppenhuis als dit kan je alle kanten op" en focus je niet op één tijdsperiode... een "huis met een verhaal" weet je wel? :roll:
Oude huizen zijn fascinerend en waarom... "als de muren konden praten?????"


Hier heb je helemaal gelijk in.

We kunnen inderdaad alle kanten op, maar het moet wel één geheel blijven. Een huis waarin ook geleefd wordt/werd. Dus alles zal ingericht worden alsof er mensen aanwezig zijn geweest. Elke dag komen we weer met nieuwe ideeën. Dus wie weet waar het naartoe gaat?

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2016 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Hoi Bart, heel leuk idee van die rupsjes, ziet er leuk uit, gelukkig hebben jullie nog wel veel ruimte op de eettafel...
Het elektrische kookplaatje/fornuis. Ik dacht deze waren ook al vroeg in zwang dus ik heb een link gezocht, dus ombouwen naar gas, uit 1920 of electrisch uit 1921, duidelijk gemoderniseerd https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolenfornuis .
Dan de koelkast deze bestond ook al tijdens de amerikaanse burgeroorlog en heeft bij jou een tijdloze uitstraling.
De tegels, het mooie vindt ik de ligging, als ik nu kijk liggen ze in de lengte richting, met de langste strepen de erker in. Hier komen er weer verbredingen. Haaks daarop, als ik door de deur de keuken in zou gaan, zie ik ook 2 banen, met aan elke kant een stukje ernaast, ook al is de derde tegel van boven een hele, dat is niet te zien als ik in de ruimte ernaast sta.

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement