Nog steeds weinig tijd maar ik ben nu in ieder geval weer bezig geweest. Voornamelijk met het aanbrengen van slipstroken.
Ergens bovenin het topic heb ik het over negatieve verkanting in de bochten en dat ik die wil voorkomen omdat het meestal niet mooi oogt. Dat gaat me toch niet helemaal lukken. Het gedeelte vanaf het gehucht La Chênaie loopt namelijk minder steil af.
Daarna komt er een bochtencombinatie La Faucille (de Sikkel). Hier gaat de baan zo'n 8 cm. naar beneden en over op het rechtstuk bij start/finish.
La Faucille heeft een flauwe bocht naar rechts die overgaat in een scherpe naar links. Bij testritjes bleek dat het de flauwe rechtbocht volgas genomen kon worden. Nu heeft de bocht daar echter de negatieve verkanting doordat de baan daar scherp zakt. De makkelijke bocht is nu dus spannender want volgas ga je er zeker af.
Op de foto kun je de verkanting zien. Het baandeel ligt nog niet vast maar als dat wel zo is is de verkanting nog iets meer. De Ford GT40 is trouwens mijn nieuwste aanwinst. In Slotcarstills in het fotoalbum staan er meer opnamaes van.
De Ford gaat nu de links/rechts bocht in naar start/finish. Op de achtergrond zie je een deel van het lange rechte stuk dat dus hoger ligt.
En daar ligt de oplossing van een ander probleem dat ik had. Namelijk de pits. Een moderne pitstraat is namelijk behoorlijk breed. De pitmuur waar de teams de 'tentjes' voor de tijdmeting hebben, de eigenlijke pitstraat en dan nog de ruimte waar ze sleutelen.
Alleen een pitstraat met boxen, wat je veel langs slotbanen ziet, vind ik niet mooi. En afgelopen winter heb ik al een pitbox als proef gebouwd en die kwam al op 27 cm. diepte. Kortom ik heb ruimtegebrek.
De oplossing hiervoor is dat de pitboxen onder het lange rechte stuk komen waarachter dan de (denkbeeldige) paddock ligt (dus in het landschap op de achterwand). In werkelijkheid natuurlijk een knetterdure oplossing maar Comte de Barenton heeft toch geld zat
. In tegenstelling tot mij.
Op deze manier krijg ik toch een realistisch ogende pitlane.