Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 3:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul, 2007 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Nog steeds weinig tijd maar ik ben nu in ieder geval weer bezig geweest. Voornamelijk met het aanbrengen van slipstroken.
Ergens bovenin het topic heb ik het over negatieve verkanting in de bochten en dat ik die wil voorkomen omdat het meestal niet mooi oogt. Dat gaat me toch niet helemaal lukken. Het gedeelte vanaf het gehucht La Chênaie loopt namelijk minder steil af.
Daarna komt er een bochtencombinatie La Faucille (de Sikkel). Hier gaat de baan zo'n 8 cm. naar beneden en over op het rechtstuk bij start/finish.
La Faucille heeft een flauwe bocht naar rechts die overgaat in een scherpe naar links. Bij testritjes bleek dat het de flauwe rechtbocht volgas genomen kon worden. Nu heeft de bocht daar echter de negatieve verkanting doordat de baan daar scherp zakt. De makkelijke bocht is nu dus spannender want volgas ga je er zeker af.

Op de foto kun je de verkanting zien. Het baandeel ligt nog niet vast maar als dat wel zo is is de verkanting nog iets meer. De Ford GT40 is trouwens mijn nieuwste aanwinst. In Slotcarstills in het fotoalbum staan er meer opnamaes van.
Afbeelding

De Ford gaat nu de links/rechts bocht in naar start/finish. Op de achtergrond zie je een deel van het lange rechte stuk dat dus hoger ligt.
En daar ligt de oplossing van een ander probleem dat ik had. Namelijk de pits. Een moderne pitstraat is namelijk behoorlijk breed. De pitmuur waar de teams de 'tentjes' voor de tijdmeting hebben, de eigenlijke pitstraat en dan nog de ruimte waar ze sleutelen.
Alleen een pitstraat met boxen, wat je veel langs slotbanen ziet, vind ik niet mooi. En afgelopen winter heb ik al een pitbox als proef gebouwd en die kwam al op 27 cm. diepte. Kortom ik heb ruimtegebrek.
De oplossing hiervoor is dat de pitboxen onder het lange rechte stuk komen waarachter dan de (denkbeeldige) paddock ligt (dus in het landschap op de achterwand). In werkelijkheid natuurlijk een knetterdure oplossing maar Comte de Barenton heeft toch geld zat :wink: . In tegenstelling tot mij. :evil:
Op deze manier krijg ik toch een realistisch ogende pitlane.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Ik heb wat foro's gemaakt met de namen van de bochten erbij. Dat is wat makkelijker als iets schrijf over een bepaalt deel van de baan.

Uiteraard begint een ronde op Start/Finish op weg naar...

Afbeelding

Courbe Croix Rouge, door La Wouivre naar...
Afbeelding

Fôret de Lion en dan het rechte stuk op...
Afbeelding

naar La Chênaie.
Afbeelding

Dan weer bij Courbe de Menhir het circuitgedeelte op.
Afbeelding

Na Menhir nog even La Faucille door om weer op Start/Finish uit te komen.
Afbeelding

En nog een overzicht van het lange deel van de baan.
Afbeelding

Ook ben ik met Extra Heavy Gel aan het werk gegaan. Dit is een zogenaamd medium dat door kunstschilders wordt gebruikt.
Ik heb er als proef een stuk berm mee gemaakt. Het schijnt dat het transparant is als het droog is. In de natte gel heb ik mos gedrukt. En ik neem aan dat het morgen wel gedroogd is. Dan zal ik het resultaat bekijken.
De gel heeft trouwens wel wat weg van de kit die je in de bouw gebruikt.
Afbeelding

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 11:17 am
Berichten: 1482
Woonplaats: Winschoten
Ziet er tof uit, zijn de auto's ook 1:24?

Anders is het misschien een idee om een auto te bouwen voor in de pits of zo.

_________________
Afbeelding
Kijk ook eens op www.PSP-Media.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Nee, ik rijd met auto's in de schaal 1:32.
Auto's in de pits komen er ook. Ik ben al bezig met een Nissan R390 die te slecht was om mee te rijden.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 11:17 am
Berichten: 1482
Woonplaats: Winschoten
Dagobert2 schreef:
Nee, ik rijd met auto's in de schaal 1:32.
Auto's in de pits komen er ook. Ik ben al bezig met een Nissan R390 die te slecht was om mee te rijden.


Had hem al gezien, maar in zo'n slotcar zit zeker geen motor zodat je hem met de motorkap open in de pits wilt zetten.

_________________
Afbeelding
Kijk ook eens op www.PSP-Media.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2007 6:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
De motor is er inderdaad uit. die heb ik als reservemotor.
Maar ik heb de voorkant verwijderd. Dus kap en spatborden. Deze body komt dan in de pits tegen een muur te staan.
Monteurs kunnen dan aan de ophanging sleutelen.
Een ophanging, koelers en andere prut moet ik scratchen want een slotcaras en sleperschoen ziet er natuurlijk niet realistich uit.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2007 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
De garage heb ik moeten ontruimen in verband met andere plannen.
'La Chênaie' heb ik dus afgebroken. Zogauw de zolder af is hoop ik daar opnieuw te beginnen. 't Is daar trouwens ook niet zo vochtig.

Voorlopig houd ik me bezig met het verfraaien (lees; realistischer maken) van de modellen.
Als eerste, en als oefenproject, neem ik een Jaguar XJ 220 C onder handen.
Daarvoor open ik een topic onder 'Modelauto's'. Want ik heb daarvoor wel alle hulp nodig van de kenners en de kunnners.

Maar 'La Chênaie' komt ook nog terug.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2009 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
De zolder is ook niets geworden. Ik had een baantje uitgelegd van de Carrera baanstukken en toen bleek het allemaal toch veel te laag om er fatsoenlijk te kunnen zitten en werken aan de scenery.

En inmiddels zijn we ruim een jaar verder en zijn er ondertussen heel wat slotcars bijgekomen. Tja, Marktplaats hè.
Ik wilde toch een testbaantje hebben om de nieuwe aanwinsten in iedergeval een stukkie te kunnen laten rijden. Daarom heb ik op een oude tafel een aantal mdf platen gemaakt en deze op de logeerkamer gezet.
De bogen van de Carrera bochtstukken zijn echter te ruim en dus ben ik aan het frezen gegaan. Het is een simpele layout geworden, ook al om het frezen en werken met kopertape te oefenen. Het is een beetje een heuvelklimachtig iets geworden. Uiteraard komt er wel scenery in. Ondermeer een pits. Deze zal in een oude stijl worden gemaakt.

Afbeelding

Lelijke overgangsnaden werk ik weg met lijnen als gebroken asfalt.

Afbeelding

De hairpin is voor sommige slotcars te krap. (Inmiddels zit het kopertape er ook op.)

Afbeelding

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement