Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2006 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Mijn vorige baan 'Le Barenton' heb ik afgebroken en ben nu in de garage een nieuwe baan aan het opbouwen. Circuit 'La Chênaie'.
Dit circuit zal een circuitscenery (pits, tribunes, etc.) krijgen maar ook een groot gedeelte zal bestaan uit landschapscenery waaronder het gehuchtje La Chênaie.
De inspiratie licht natuurlijk bij de 24 uurs van Le mans en ook ik heb een flink recht stuk. Hoewel dat geen stuk van 5 km in 1:32 is. Dan zou ik een fabriekshal moeten hebben.
Aan het eind van het rechte stuk komt dan La Chênaie in een mooie bochtencombinatie. En een scherprechter voor inhaalsituaties. Iets te hard de bocht in na het rechte stuk en je ligt met je auto in de tuin van de notaris. :)

De Mulsannebocht bij het werkelijke circuit wilde ik ook namaken. (Die maakt nu deel uit van een rotonde.) Maar daar heb ik geen ruimte voor. Op schaal bouwen betekent vaak keuzes maken.
De baanstukken zijn Carrera Evo/Excl en zijn 1:24. Om de breedte heb ik hiervoor gekozen. Dat oogt mooier dan de vaak smallere delen van andere merken.

Afbeelding

De eerstvolgende klussen zijn; baan aftekenen en weer weghalen. Achterwanden plaatsen en beschilderen. 'Fundamenten' voor La Chênaie maken en hoogtes bepalen. Ik wil de baan in een glooiend landschap maken voor wat meer levendigheid.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2006 16:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Mooie uitdaging!
Ga je de baan ook glooiend maken? en zo ja, hoe?

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2006 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
De baan gaat mee met de glooing van het landschap. Het begin van het rechte stuk wil ik wat hoger hebben. Langzaam laten zakken en La Chênaie weer wat hoger. Het circuitgedeelte, dus de voorzijde wordt vlak.
Ik doe dat door eerst de baan met voldoende ondersteuning op de juiste hoogte te maken en dan het landschap er omheen.
Probleem is dat de Carrera baanstukken niet echt flexibel zijn. En bij mijn vorige baan merkte ik al dat er problemen kunnen ontstaan met de verkanting in de bochten. Deze kan de andere (negatieve) kant opgaan en er voor zorgen dat de auto's bij lagere snelheid al af willen dan mijn bedoeling is. De ondersteuning is dus echt belangrijk.
Voor wat betreft de rechte stukken zijn er niet zoveel problemen te verwachten. Daar is het alleen opletten bij de overgangen van horizontaal naar helling. Dit kan niet te groot zijn anders krijg je rotgeluid van het schoentje dat er overheen gaat en de bodemplaat kan de baan raken; geluid en snelheidsverlies.

Aanvulling 14-04-06; Inmiddels de hoogte bepaald. Weinig problemen gehad tijdens een paar testronden.

Afbeelding

Beetje onscherp, dat wel.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr, 2006 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Ziet er leuk uit, dat slotracing heb ik in spanje eens op zo'n grote baan gedaan. Erg leuk om te doen, maar je moet er wel de plaats voor hebben natuurlijk. Maar dat lijkt me bij u geen probleem zo te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr, 2006 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
ERg mooi, ik heb er ook 1, maar die bouw ik alleen op als het slecht weer is :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 feb, 2006 11:02 am
Berichten: 173
Wow ik ben benieuwd naar hert resultaat .Zelf heb ik ook een racebaan van Ninco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
sebastiaan schreef:
...maar die bouw ik alleen op als het slecht weer is :wink:...


Het wordt van het weekend slecht weer! :wink: :lol: :lol:

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
Weet je meer dan ik :wink:
ik zit hier met een korte broek en t-shirt :wink: :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2006 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Hè hè, eindelijk weer wat kunnen doen. Door verbouwing heeft het werk aan de baan een tijd stil gelegen. De garage was tijdelijk opslag voor hout en gipsplaten en ander bouwpruttel. Nu kan ik af en toe weer wat aan de racebaan doen. Wat ik inmiddels heb gedaan is niet de moeite om op de foto te zetten.
En het weekend van 18/19 juni natuurlijk de 24 heures du Mans gevolgd. Tot ongeveer 0u00 bij mijn schoonzoon. Hij heeft tig kanalen waaronder MotorsTV die Le Mans 24 uur uitzond. Daarna op de bank in een bijna kale kamer met de laptop. De Le Mans website voor de rondetijden en standen, Radio Le Mans voor het commentaar en Racing for Holland's site voor de telemetrie van de Dome Judd van Jan Lammers en zijn team.
Nog een paar weken aankloten in huis en dan heb ik weer meer tijd voor de baan.

Oh ja, plus nog echt aan het brouwen geweest. Beter gezegd verbrouwen. Ik had twee Nissans 390R gekocht (2e hands). Ik maak van twee matige auto's één goede en de andere heb ik inmiddels de voorkap van verwijderd. Deze komt dan met een zogenaamd defect in een pits te staan, compleet met monteurs etc. Hier moet ik dan nog koelers, ophanging, schijfremmen en dergelijke voor maken. De kap komt dan tegen een muur van de pitbox te staan of zo.
Dus ik zal eerdaags wel bij de brouwers van statische modellen gaan spieken hoe zij dat doen.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2006 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 13:12 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Hengelo (O)
Hier een foto van bovengenoemde Nissan.

Afbeelding

De verbouwing van het huis zat wat tegen en onze dochter ging ook nog eens verhuizen. Gevolg; de garage was weer eens opslagplaats. Nu is hij echt weer voor mij. Op de achterwand zijn nu de basiskleuren klaar. Als ik een groot deel van de scenery af heb breng nog details aan in de beschilderingen.

Hier een fotootjevan het bos in het gehucht La Chênaie.
Afbeelding

In het album staan meer foto's. Sommige wel onscherp door weinig licht. Ook zijn de kleuren veel onnatuurlijker op de foto door de flitser.

_________________
Groeten Michaël

Projecten;
Diverse slotcars 1:32
Audi R10 LM2006 1:24/Corvette C6R LM2006 1:25


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement