Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lego city 60065 ;)
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedemiddag medebouwers :)

And now for something completely different...

Recentelijk een leuk kadootje gekregen vanuit Azië dat vandaag z`n weg vond naar mijn bouwtafel. Ik heb het even voor me uit geschoven omdat ik nogal tegen de bouw op zag maar vandaag eindelijk de moed gevonden om me hier eens in vast te gaan bijten!

Het gaat om de volgende bouwdoos:

Afbeelding

Het gaat hier om een typisch Aziatisch tafereel, te weten; een stroper die in de kraag gevat word door de lokale handhaving. Altijd leuk als een modelmaker een stukje cultuur meeneemt in haar ontwerpen :)

Dat beloofd wat! Ik heb er zin in!

Zoals gebruikelijk eerst maar eens wat gereedschappen tevoorschijn gehaald welke ik nodig dacht te hebben. 5 minuten later zag m`n werkplaats er zo uit:

Afbeelding

Zo! Ik ben er helemaal klaar voor!


Zoals eerder vermeld vond ik het toch wat spannend om aan een project als deze te gaan beginnen. Je haalt je natuurlijk ook wel wat op de hals met een doos als deze. Na enige tijd door de huiskamer te hebben ge-ijsbeert toch het lef gevonden om de verzegeling van de verpakking te verbreken en eens te kijken wat voor vlees we in de kuip hebben. Gehinderd door mijn toch ietwat trillende handen kwam er uiteindelijk het volgende uit tevoorschijn:

De handleiding:

Afbeelding

De "sprue's":

Afbeelding

Er viel een loden last van mijn schouders! Dit leek zowaar wel aardig te doen voor iemand als ik :)

Gauw beginnen!

Stap 1:

Afbeelding

Zoals je hier kan zien laten die lui van Lego er geen gras over groeien en gaan ze direct vol gas!

In tegenstelling tot veel mensen die ik ken heb ik er totaal geen moeite mee als ik op de vingers gekeken word tijdens mijn werkzaamheden en daarom zorg ik eerst maar eens voor wat toeschouwers:

Afbeelding

Wat hier ook vooral op en misschien ook wel een beetje tegenvalt is dan een bedrijf als Lego toch niet verschoond blijkt van een stukje stereotypering, getuige de knal gele gezichtjes van de meegeleverde figuren.

De bouw verliep gelukkig voorspoedig en met een beetje hulp kwam ik al gauw tot resultaten. Het betrof hier een stukje struikgewas. Helaas ontdekte onze stroper dit ook en zag z`n kans schoon om z`n buit te verstoppen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dat kan ik natuurlijk niet door de beugel tolereren! Dus maar als de wiedeweerga verder met de hulptroepen! Omdat ik wat hulp kreeg uit onverwachte hoek kon ik gelukkig al gauw hier wat aan laten doen. Door de snelheid van de bouw maar 1 foto kunnen schieten van de laatste bouwfase:

Afbeelding

Al snel kwam meneer in actie tegen die brutale aap die zich stroper noemt!

Afbeelding

Door het snelle handelen van oom agent was de stroper totaal verrast en kon direct ingerekend worden:

Afbeelding

Afbeelding

Maar wat er vervolgens gebeurde deed me toch wel een beetje schrikken.

Afbeelding

In de struikjes vond ik niet meer de buit van de stroper maar de stroper zelf. Gezicht in de modder, handen nog steeds geboeit en geen spoor meer van z`n buit te bekennen. Nog net zie ik de agent snel weg rijden met de buit van de stroper achterop! Krijg nou wat!
Blijkbaar was Lego, na de gele gezichtjes, wat doorgeschoten qua realisme en heeft een corrupte agent meegestuurd :(

Uiteraard heb ik meteen getracht om de agent in te halen om verder onrecht te kunnen voorkomen. Helaas had de corrupte agent op zijn beurt ook hulp ingeroepen. Ik heb nog snel een plaatje kunnen schieten van z`n handlangers. Mocht iemand deze sujetten tegenkomen dan hoor ik het graag:

Afbeelding

Mijn dappere poging was echter vruchteloos omdat bovenstaande boeven de corrupte agent al gauw aan boord hadden. Hij schijnt nu in bezit te zijn van een enorme hoeveelheid zwart geld onderweg naar een galaxy far far away... :(

Afbeelding

Dit is duidelijk voorlopig de laatste keer dat ik een Lego bouwdoos probeer te maken. Volgende keer weer beter!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lego city 60065 ;)
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 16:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ik moet je feliciteren met dit meer dan geweldige eindresultaat, hoe je de details heb aangebracht, de uitdrukking op de gezichten en de accurate kleurencombinatie, petje af. En dan heb ik het nog niet over het fantastische bouwverslag met verhaallijn gehad, ik was aan het scherm gekluisterd. Zelf heb ik meerde keren met zo een bouwdoos in mijn handen gestaan, maar ik durf het echt niet aan, is voor mij nog wat te hoog gegrepen.

Bedankt voor deze bijdrage :brouw:

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement