Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2014 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, dan is het wat anders.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Amai, waar heb je die nog gevonden. Ik heb als tiener ook nog zulke kits gehad, maar ik was al lang vergeten dat dit blijkbaar van Academy is. Ze hadden er een hele collectie van vroeger.
Het was overigens pas bij de tweede kit dat ik door had dat gewone modelbouwlijm niet goed werkte, maar ja, ik was dan waarschijnlijk nog maar een jaar of 13.
De Luger, Walther PPK, Colt 45 Navy, Automagnum 45, M-16, Duitse WWI handgranaat Japanse WWII granaat, en een bajonet die op de M-16 paste heb ik in mijn jeugd gehad, leuke spullen, erg leuk ook dat al de bewegende onderdelen ook effectief bewogen.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik had deze zo'n dikke 20 jaar geleden al omgebouwd, in 1992 kwam er in België een wet die de verkoop van dergelijke zaken verbood aan -18 jarigen waarna de invoerder van Academy besloot te stoppen met de invoer van die kits. Kort nadien waren er ook geen BB-guns in bouwkit meer te vinden van Marui, L&S en Marushin. Heel soms kom je ze nog wel eens tegen op het internet.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Walesha, ben je hier nog mee bezig ?

Het is namelijk zo dat je op yeggi en thingiverse, veel verschillende onderdelen kan vinden voor dit wapen als .stl file, deze zijn gratis te downloaden, dan heb je enkel nog iemand nodig die een 3D printer heeft, en bingo, je hebt je onderdelen.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
walesha schreef:
Het is al sinds lang verboden om met een wapen in het openbaar rond te lopen en dat geldt net zo goed voor een nepwapen!


In Nederland mogen dit soort realistische 1:1 kits trouwens ook niet per post worden geimporteerd (net zo min als realistisch wapen speelgoed zoals in de jaren 80 nog gewoon in de speelgoedwinkel te koop was). Als je wordt betrapt, volgt inbeslagname en een vette boete (300 Euro of zo)...

(Hoewel de controle niet alles vindt; zo heb ik enkele maanden geleden in een stapel geimporteerde RC onderdelen twee 1:1 piepschuim airsoft 'oefengranaten' mogen vinden (lang leven de containerscan :roll: ) :? - die liggen inmiddels ergens op een vuilnishoop...)

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2015 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Gisteren bij het mee opruimen van een garagebox vond ik een stuk glasvezelbuis van zo'n 60cm lang. Nadat ik dat beter bekeek en er nadien de schuifmaat bij nam kwam ik tot de conclusie dat dit is wat al meer dan 20 jaar zoek! :roll:
Binnendiameter: 39.50mm, buitendiameter: 51mm.... just perfect!
"Hoe een dubbeltje rollen kan" zeggen ze in Nederland en nu kan ik binnenkort na meer dan 20 jaar eindelijk eens dit antieke projectje afwerken!

I am a happy man! :brouw:

Salamander schreef:
In Nederland mogen dit soort realistische 1:1 kits trouwens ook niet per post worden geimporteerd (net zo min als realistisch wapen speelgoed zoals in de jaren 80 nog gewoon in de speelgoedwinkel te koop was). Als je wordt betrapt, volgt inbeslagname en een vette boete (300 Euro of zo)...

Nederland is het enige land ter wereld waar BB-guns verboden zijn hoewel ik onlangs heb gehoord dat het nu wel zou mogen mits je een wapenvergunning kan verkrijgen.
Of dat laatste degelijk zo is laat ik in het miden, ik volg de wetten in Nederland niet, al werk genoeg met die van ons hier! :wink:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement