Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2013 10:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Gisteren een dagje in de sneltram gezeten en een hoop kunnen doen aan de SFCC.

De voorkant en de spanten voor de banken geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de stootbalken gemaakt, geplaatst en in de beits gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de banken beplankt en in de beits gezet.

Afbeelding

Daarna nog "even" de staanders voor de zijkanten op maat gemaakt en voorzien van de 1e laag beits en verf.

Afbeelding

De SFCC staat er nu zo bij:

Afbeelding

Gegroet,

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Weer een dagje verder geknutseld.....

De handvaten aan de buitenzijde zijn geplaatst. De SFCC begint langzaam een beetje body te krijgen.

Afbeelding

Omdat ik even geen zin had om met verf te kliederen heb ik vast 1 onderstel gemaakt. Zodra de 2e af is ga ik ze zwart maken.
Het was flink priegelen met de kleine schroefjes en moertjes. Voor de zekerheid heb ik ze allemaal ook maar vast gezet met lijm.

De onderkant

Afbeelding

de bovenkant

Afbeelding

Zijkant

Afbeelding

In de rode cirkel is wat gepriegel te zien. Alle wielen hebben ook een eigen remschijf.

Afbeelding

Afbeelding

Heeeeel langzaam komt het einde in zicht. Aan de achterzijde komt nog een klein balkon en daarna het dak erop. Verder wordt het nog aangekleed met wat details en andere decals.

Ik heb ook nog een leuk filmpje gevonden over de Cable Car's. De Cable Car's worden middels een ondergrondse kabel aangedreven. Via een grijpmechanisme pakt de Cable Car grip op de kabel. Zodoende gaat die naar voren. Een klein stukje van dat systeem is te zien rond 1.45 via deze link -> https://www.youtube.com/watch?v=sZiYI8H-D9U

Gr

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 jan, 2013 22:42 pm
Berichten: 2
Hoi Peter,

over een weekje begin ik ook met deze stukje cultuur geschiedenis te bouwen.
heb jij tips voor mij betreffende de verf keuze.
ik wil hem namellijk wel een de orginele bruin en rood gebruiken maar kan nergens vinden welke kleuren ik verder moet gebruiken kan jij misschien iets voor mij betekenen.

ik hoor graag van je en zie je dak snel verschijnen zitten de mensjes ook eens droog.

Den


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 9:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Hoi Dennis,

Leuk dat je ook een Cable Car gaat bouwen. In de bouwbeschrijving wordt niet echt een kleurenschema genoemd. Ik denk dat je het beste kan afgaan op foto's van bestaande Cable Car's. Zorg er wel voor dat je goeie penselen hebt. Die heb ik niet en dat zie je eigenlijk gelijk terug inhet schilderwerk. Nagenoeg elk onderdeel moet geschilderd worden voordat je het kan plaatsen.

Wat ook handig kan zijn is om afplaktape met een dikte van 1 mm. Dat ga je nodig hebben voor de lijnen aan de buitenzijde van de cabine. Die van mij zijn 2 mm dik. Ik heb de tape met de hand op maat moeten snijden. Je kan het wel zelf doen, maar uiteindelijk zie je toch oneffenheden.

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel. Ga je ook een bouwverslag bij houden?

gr

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 jan, 2013 22:42 pm
Berichten: 2
Nou gelijk bouwverslag bij houden zal ik niet zo een twee doen.
Zal wel het resultaat tonen.
En TNx voor de tip over het plakband had ik nog niet door.

Dus wordt surfen op het web voor de kleuren. Spannend,

TNx

Den


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 1:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 dec, 2012 23:42 pm
Berichten: 83
San Peter schreef:
Heeeeel langzaam komt het einde in zicht. Aan de achterzijde komt nog een klein balkon en daarna het dak erop. Verder wordt het nog aangekleed met wat details en andere decals.

Ik heb ook nog een leuk filmpje gevonden over de Cable Car's.

Leuk filmje Peter. Heeeeel Langzaam komt het einde in zicht? Ik heb op het filmpje nog een hoop leuke details gezien! Wens je succes en blijf het volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 12:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Thx. Er zitten inderdaad nog veel details op wat een hoop priegelwerk opleverd. Er is al een stuk naar de kliko verhuisd. Dat was het klaphekje aan ht balkon. Ik wist dat het breekbaar was. En dat bleek ook zo te zijn. Helaas, dan maar geen hekje :(

gr

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Ik ben weer een beetje verder.

Het balkon is geplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Verder de versieringen bij de buitenbank geplaatst

Afbeelding

En de eerste decals zitten erop :D

Afbeelding

Afbeelding

En nog een overzicht van de zijkant. Er moeten nog een boel stukjes nabewerkt worden met verf. De truc is nu om niet gehaast verder te gaan.
Afbeelding

gr

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoi Peter,

het ziet er allemaal erg mooi uit! Er is wel een ding dat me steeds verbaast en dat is hoe de gele biezen eruit zien. Die vind ik namelijk echt niet mooi en afbreuk doen aan het geheel. Ik zou ze overschilderen en opnieuw doen. Wat voor afplaktape gebruik je hiervoor? Het moet namelijk veel strakker kunnen! Als je dit gaat proberen bij te werken blijft het slordig vrees ik.
Gewoon een tip, want ik denk dat de hele cable car er in aanzien fors op vooruit gaat als dit beter wordt :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 15:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 okt, 2008 12:01 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Soesterberg
Je hebt helemaal gelijk vwb die gele strepen. Ik heb afplaktape gebruikt en dat op maat gesneden. Beter spul heb ik helaas niet. Alleen als ik die strepen moet gaan aanpassen ziet het er niet meer uit denk ik. Dit omdat ik niet meer bij de strepen kan die bij de ingang van de cabine zitten. Maar voor een volgende keer zal ik zeker beter tapen kopen.

gr

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement