capetonian schreef:
Kijk, het is meer dat je echt gek bent op de 737 en dan dus een 737 sim wilt hebben, niet zozeer vliegen op veel verschillende vliegtuigen.
Mijn favoriete verkeersvliegtuig is de 747 (SP/300 + 400) en op de tweede plaats een 737. Het was zeker gaaf geweest om een een 747 sim te hebben maar de 737 was voor ons veel aantrekkelijker omdat:
A: Zowel Filipe (mijn zoon) en ik graag simmen en de 737 een erg mooie toestel vinden.
B: Mainstream - er zijn heel veel dingen kant en klaar beschikbaar voor 737sim bouwers.
C: Online hulp - er zijn VEEL 737 bouwers wereldwijd en op de diverse fora kan jij een antwoord krijgen op bijna elke vraag die je kunt bedenken.
D:Ruimte - een 747 zou meer ruimte in beslag nemen en heeft 4 motoren, dus 4 throttles, 4 reversers 4 dit, 4 dat, ..
E:Shorthaul - (airline)vliegen is saai, vraag maar een een lijn piloot, het is altijd spannend tijdens de start en landing maar daar tussen is het echt saai, met een 737 sim kunnen we veel short-haul routes vliegen van bv. Schiphol naar London or Parijs of van Rotterdam naar Salzburg. Uiteraard kunnen we bijvoorbeeld langere vluchten doen, van bv Amsterdam naar Egypte of Griekenland.
F: De Ervaring. Als jij in een sim vliegt is het allemaal zo heeeeel anders. Het is gaaf om een cockpit om je heen te hebben en dan samen (of alleen) de checklists door te nemen en je 'kist' te vliegen. Je kan even de rest van de wereld om je heen vergeten en voor de duur van je vlucht (of totdat de deurbel gaat) ben jij op 30000 voet in je eigen Boeing, en het is gaaf.
Je kan je vast niet meer herinneren dat je dit ooit gezegt hebt, maar even een paar kleine dingen:
A: Tsja, met zonen heb ik nog geen ervaring
B: Geef ik je gelijk in, dus daarom wil ik veel gebruik maken van zelffabricage (ook veel goedkoper.) Zoals ik al zei: [url]http:/flightdeckbuilder.nl[/url]. hier lopen een stel echte specialisten op dit gebied rond.
C: Ook hierin heb je gelijk, zei het, dat veel informatie voor 737, 757, 767 en 777 ook opgaat voor 747.
D: Ik weet niet of je ooit een echte 744 cockpit van binnen hebt gezien, maar die is ongeveer even groot als de 737.
E: Daarom ben je ook met z'n tweeën
. En met een 747 kan je ook een korte vlucht maken (bijna lege brandstoftank), het is alleen niet zo economisch.
F: Geldt uiteraard voor zowel 737 als 747.
Dit is niet gemeen bedoelt hoor, alleen even voorkomen dat er verwarring ontstaat. Ook bij mij gaat er niet's boven de jumbo en komt de 737 er meteen achteraan. maar ik ben toch begonnen aan 'de queen of the skies'. Heb nu een pedestal bay, maar daarmee kan je nog niet vliegen
.
_________________
greetz, Daniël Heuvelman
The sky isn't the limit. The ground is!