Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 22:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2010 9:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 sep, 2010 18:24 pm
Berichten: 2
Hallo capetonian,


Ik las je beschrijving over het bouwen van een Cockpit Boeing 737, ik ben er zelf ook mee bezig met nog een paar vrienden hier in Friesland.

Wij hebben een eigen Site FS Club Friesland misschien vindt je het wel leuk om daar eens op te kijken.

De Cockpit bouw staat onder Hardware en dan mijn naam zoeken Fred Smid.

Per ongeluk had ik dit mailtje naar de verkeerde gestuurd.

Ik vind dat je een meesterlijk stuk werk hebt verzet!!!!!!!!

Grt.
Fred.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Not a lot of change on the surface but still a few minor things....

Flightsim Weekend in the Aviodrome in Lelystad was bad for me :) I picked up a COMMS radio and an FMC for in our aerie. As soon as the FMC is integrated I'll take4 some pics of it, in the meanwhile hwere is a shot of the pedestal with working radios. We still have to get a second COMM radio and 2 ADF radios, .. then we'll be smoking.

Afbeelding

and a shot of the panel with pedestal after a quick test flight from Schiphol to Tegel. It makes a heck of a difference not having to change frequencies with a mouse :)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2010 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Tis en blijft een gaaf project Mark. Tof dat je radio nu ook werkt en het lijkt me inderdaad heel wat beter als met een muis. In de huiskamer moeten nog wel de bordjes NO SMOKING en FASTEN YOUR SEATBELTS komen he die je vanuit de pit kunt bedienen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
en dan ziet de zolder er zeker ook zo uit...

Afbeelding

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2011 0:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 16:59 pm
Berichten: 87
capetonian schreef:
Kijk, het is meer dat je echt gek bent op de 737 en dan dus een 737 sim wilt hebben, niet zozeer vliegen op veel verschillende vliegtuigen.

Mijn favoriete verkeersvliegtuig is de 747 (SP/300 + 400) en op de tweede plaats een 737. Het was zeker gaaf geweest om een een 747 sim te hebben maar de 737 was voor ons veel aantrekkelijker omdat:

A: Zowel Filipe (mijn zoon) en ik graag simmen en de 737 een erg mooie toestel vinden.
B: Mainstream - er zijn heel veel dingen kant en klaar beschikbaar voor 737sim bouwers.
C: Online hulp - er zijn VEEL 737 bouwers wereldwijd en op de diverse fora kan jij een antwoord krijgen op bijna elke vraag die je kunt bedenken.
D:Ruimte - een 747 zou meer ruimte in beslag nemen en heeft 4 motoren, dus 4 throttles, 4 reversers 4 dit, 4 dat, ..
E:Shorthaul - (airline)vliegen is saai, vraag maar een een lijn piloot, het is altijd spannend tijdens de start en landing maar daar tussen is het echt saai, met een 737 sim kunnen we veel short-haul routes vliegen van bv. Schiphol naar London or Parijs of van Rotterdam naar Salzburg. Uiteraard kunnen we bijvoorbeeld langere vluchten doen, van bv Amsterdam naar Egypte of Griekenland.
F: De Ervaring. Als jij in een sim vliegt is het allemaal zo heeeeel anders. Het is gaaf om een cockpit om je heen te hebben en dan samen (of alleen) de checklists door te nemen en je 'kist' te vliegen. Je kan even de rest van de wereld om je heen vergeten en voor de duur van je vlucht (of totdat de deurbel gaat) ben jij op 30000 voet in je eigen Boeing, en het is gaaf.


Je kan je vast niet meer herinneren dat je dit ooit gezegt hebt, maar even een paar kleine dingen:

A: Tsja, met zonen heb ik nog geen ervaring :D

B: Geef ik je gelijk in, dus daarom wil ik veel gebruik maken van zelffabricage (ook veel goedkoper.) Zoals ik al zei: [url]http:/flightdeckbuilder.nl[/url]. hier lopen een stel echte specialisten op dit gebied rond.

C: Ook hierin heb je gelijk, zei het, dat veel informatie voor 737, 757, 767 en 777 ook opgaat voor 747.

D: Ik weet niet of je ooit een echte 744 cockpit van binnen hebt gezien, maar die is ongeveer even groot als de 737.

E: Daarom ben je ook met z'n tweeën :) . En met een 747 kan je ook een korte vlucht maken (bijna lege brandstoftank), het is alleen niet zo economisch.

F: Geldt uiteraard voor zowel 737 als 747.

Dit is niet gemeen bedoelt hoor, alleen even voorkomen dat er verwarring ontstaat. Ook bij mij gaat er niet's boven de jumbo en komt de 737 er meteen achteraan. maar ik ben toch begonnen aan 'de queen of the skies'. Heb nu een pedestal bay, maar daarmee kan je nog niet vliegen :D .

_________________
greetz, Daniël Heuvelman
Afbeelding
The sky isn't the limit. The ground is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 19:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dada1995 schreef:
D: Ik weet niet of je ooit een echte 744 cockpit van binnen hebt gezien, maar die is ongeveer even groot als de 737.


Nou mag ik best stellen dat ik flink wat cockpits van binnen gezien heb en er ook flink wat in doorgebracht heb maar om nu een B737 cockpit 'ongeveer even groot' als die van een B747 cockpit te noemen is een beetje absoluut niet het geval.
Wanneer we het over de breedte gaan hebben van een cockpit dan wordt het uiteraard een ander verhaal maar da's ook logisch als er in beide gevallen 2 man naast elkaar gaan zitten die ook nog overal bij moeten kunnen.
Een B747 cockpit is alleen vele malen langer dan die van de B737 die eigenlijk direct na de vliegerstoelen al voorzien is van de achterwand.....dit loopt bij de B747 nog een meter of 2-3 door vanwege het 'BWK'-panel ( ik weet het: de B744 heeft geen BWK meer maar het formaat van de B744 t.o.v. de B742 is niets anders ).
Overigens heb je linksachterin de cockpit van een B744 ook nog een deur naar de slaapruimte voor vliegers.......zo groot als een normaal bed plus gangetje ernaast.
De ruimste cockpit die ik tot nu toe gezien heb is van de DC10/MD11 omdat die heel erg breed is......de B747 daarentegen is verschrikkelijk smal maar zoals eerder al vermeld, weer heel erg lang.
De krapste cockpit??....Cessna Citation 550.....moet je je echt inwurmen :mrgreen:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 16:59 pm
Berichten: 87
Arjan Ouwendijk schreef:
Dada1995 schreef:
D: Ik weet niet of je ooit een echte 744 cockpit van binnen hebt gezien, maar die is ongeveer even groot als de 737.


Nou mag ik best stellen dat ik flink wat cockpits van binnen gezien heb en er ook flink wat in doorgebracht heb maar om nu een B737 cockpit 'ongeveer even groot' als die van een B747 cockpit te noemen is een beetje absoluut niet het geval.
Wanneer we het over de breedte gaan hebben van een cockpit dan wordt het uiteraard een ander verhaal maar da's ook logisch als er in beide gevallen 2 man naast elkaar gaan zitten die ook nog overal bij moeten kunnen.
Een B747 cockpit is alleen vele malen langer dan die van de B737 die eigenlijk direct na de vliegerstoelen al voorzien is van de achterwand.....dit loopt bij de B747 nog een meter of 2-3 door vanwege het 'BWK'-panel ( ik weet het: de B744 heeft geen BWK meer maar het formaat van de B744 t.o.v. de B742 is niets anders ).
Overigens heb je linksachterin de cockpit van een B744 ook nog een deur naar de slaapruimte voor vliegers.......zo groot als een normaal bed plus gangetje ernaast.
De ruimste cockpit die ik tot nu toe gezien heb is van de DC10/MD11 omdat die heel erg breed is......de B747 daarentegen is verschrikkelijk smal maar zoals eerder al vermeld, weer heel erg lang.
De krapste cockpit??....Cessna Citation 550.....moet je je echt inwurmen :mrgreen:

Gr. Arjan


sure...
maar capetonian maakt toch alleen het paneel???
dan maakt het niet uit.

_________________
greetz, Daniël Heuvelman
Afbeelding
The sky isn't the limit. The ground is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2011 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Dada1995 schreef:
sure...
maar capetonian maakt toch alleen het paneel???



Uuh nee hoor .... een 3/4 cockpit was het oorsponkelijk idee... maar omdat ik nu toch aan het rondkijken ben naar een eigen (koop) huis en de sim daardoor in een aparte kamer wil bouwen is het de bedoeling om uiteindelijk een 1:1 shell erom heen te bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 maart, 2011 10:08 am
Berichten: 3
Hi Capetonian,

Wordt een gave cockpit!
Ik heb je nog een PB gestuurd, wil je die beantwoorden aub.

Alvast bedankt he!

Groeten Corne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 maart, 2011 10:08 am
Berichten: 3
Ben je nog actief Capetonian???

Ben benieuwd naar een update!!

Groeten Corné


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement