plakjattuh schreef:
Dat station zijn we inmiddels wel gepasseerd. Whahahaha.
stations moet je niet te snel passeren.. zeker niet n op dood spoor.. dit bleef er over van een "130" die door't stookjuk is geknalt
makkelijke rijder schreef:
Maar uh... wat is een railstopper?
waarop ik als antwoord schreef:
Dit dus.. 't is een macihine die het ballastbed ( de keitjes onder de rails ) eens lekker opschud, in het rode deel hangen een paar heel stevige tangen, die voor en achter elke biels in het bed worden gedreven, en 't ballast onder de biels drukken.. dit terwijl kleine wieltjes de rails netjes recht, en op hoogte leggen.. deze machines trekken het spoor weer lekker recht..'t rode deel kan schuiven zodat de "stopper" langzaam door kan rijden,
4 sets tangen aan weerskanten pakken 3 biels per keer... dat schiet nog een beetje op..
Maar goed.. we zijn onderwijl toch ook nog bezig met Ludmilla..
de draaistellen hebben een waasje donkergrijs gekregen, van onderaf naar boven gespoten, zo blijft de "roest" bovenop liggen..
links vóór 't spuiten, rechts na 't spuiten.. de linkse is inmiddels ook gedaan..
Net als het motorblok ( die kreeg alleen lichtgrijs.. was al donker genoeg), en de schakelkast.. de andere schakelkasten hebben ook al een donkere waas gekregen.. geeft ze net iets meer diepte..( hier is overigens het effect van de laatste spuitbeurt op de draaistellen goed te zien..
Ook Ludmilla's snoetje ontkwam niet aan wat Make-up... even een eyelinertje aangebracht.. toch wel een van de typerende dingetjes van Ludmilla in dienst bij de Deutsche Reichsbahn.. 't wit rond de schijnwerper..
en even een dryfitje van het geheel.. de lichtgrijze delen moeten nog donkergrijs worden, en dan kan ik de boel gaan decallen, en dan beviezerikken..