Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
zo.. de Renault staat in de vitrine.. tijd voor een nieuw projectje... ik had haar al eens voorgesteld in 't spook-topic, maar hier is ze dan.. "Ludmilla", een russisch koosnaampje voor één van de krachtigste locomotieven van de voormalige Deutsche Reichsbahn

Afbeelding

dit is 'r dan.. gebouwd in Rusland, in een plaatsje genaamd "Worowshilowgrad" dus van degelijke komaf...

Afbeelding

't motorblok, en het aggregaat staan al lekker in de plamuur.. er zitten wat "lulligheidjes" in de matrijzen van Ludmilla.. daar ga ik dus wel de nodige lol aan beleven..

nu nog even kijken waar deze motorblokken kunnen lekken.. kan ik em lekker beviezerikken.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Laatst bijgewerkt door Arie Kabaalstra op zo 09 sep, 2007 23:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Geinig onderwerp. Wat is eigenlijk de schaal van dit gevalletje?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
1:87.. lekker.. kleine schaal.. :).. desondanks is ie vele malen langer dan het renaultsje dat 2 keer zo groot is qua schaal.. :)

ze stond me al regelmatog vanaf de bovenste plank in de brouwersshop aan te kijken met 'r heldere schijnwerpers.. ik kon er geen weerstand aan bieden..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 feb, 2007 21:57 pm
Berichten: 240
Woonplaats: Borne
Mooie Loc, Arie.

Zo wordt overige brouwverslagen een lekker treinen hoekje! :wink:

Die foto is echt zo'n screenshot zoals ik van mijn Trainz Railway Simulator
maak. Grappig!

Veel succes,
Wim

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding

Joepie!!.. Referentiefoto's... and lots of em.. dat betekent dat ik 'r lekker ga beviezerikken.. i wish my wife was this dirty... een schone russische lok?.. nee dat kan niet.. Russen bouwen alles zo dat zolang er olie inzit, dat het er aan alle kanten uitkomt.. als ze niet meer lekt, dan moet je olie bijvullen..:)

en.. hoe klinkt dat nou?...

http://www.br232.com/Bilder/Technik/232StartM.mp3.. zo ongeveer.. .als je d'r start...

Even wat info, over met name de motor :

Wikipedia schreef:

De opbouw van de "Ludmilla’s" is even doeltreffend als simpel.

De 16-cilinder viertakt turbodieselmotor levert zijn vermogen aan een wisselstroom generator die op zijn beurt via een gelijkricht en regelinstallatie afhankelijk van de rijstrandschakelaar en gevraagde trekkracht zijn vermogen afgeeft aan de zes tussen de assen in de draaistellen verankerde gelijkstroom tractiemotoren waarbij stromen van gemiddeld 400 ampère en tijdelijk bij het aanrijden van 1100 ampère niet ongewoon zijn, verder zijn de tractiemotoren per draaistel voorzien van een ventilator aangedreven koelsysteem om de temperatuur van de tractiemotoren binnen de grenzen te houden. Boven de dieselmotor is het uitlaatsysteem met geluidsdemper aangebracht.

Aan de stuurstand 1 zijde van de dieselmotor is het elektrische systeem en de hoogspanningskamer ondergebracht waarbij afhankelijk van het type locomotief de weerstanden van het elektrodynamische remsysteem boven op het dak en de verwarmingsgenerator achter de tractiegenerator zijn aangebracht. Aan de anderen zijde van de dieselmotor is de koelerruimte geplaatst met centraal in V-vorm geplaatste radiatoren met in het dak drie grote ventilatoren die voor de nodige luchtstroom zorgen via de grote rooster panelen aan weerskanten van de locomotief.

Op de vloer van de koelerruimte staat de voorwarminstallatie van de dieselmotor en de compressor die de twee persluchttanks vult voor en achter de 6000 liter diesel brandstof tank tussen de draaistellen die afhankelijk van de plaatsing van een verwarmingsgenerator al dan niet symmetrisch is opgehangen aan weerskanten van de brandstoftank zijn per zijde drie accukasten geplaatst.

Op deze plaats zijn ook de vulpijpen voor brandstof, koelvloeistof en smeerolie aangebracht.

Achter iedere cabine zit een tussenruimte met aan iedere zijde van de locomotief twee toegangsdeuren per tussenruimte zijn twee deuren die toegang geven naar de motorruimte en koelerruimte. Achter stuurstand 1 is een deur naar de centraal geplaatste hoogspanningskamer. Door de plaatsing van de binnendeuren is er ook een doorgang door de locomotief van de ene naar de andere cabine mogelijk. Doordat de cabines goed geïsoleerd zijn en gescheiden van de motorruimte door een tussenruimte met deuren is het geluidsniveau ten opzichte van de motorruimte opvallend laag. De bedieningsknoppen en meters op het bedieningspaneel in de cabines die de machinist nodig heeft om de locomotief te besturen zijn over het algemeen conventioneel uitgevoerd en zien er wat Spartaans en gedateerd uit. Echter door inbouw van moderne controle en beveiligingssystemen en plaatsing van een geveerde ergonomische bestuurdersstoel wordt het geheel weer wat opgehaald.



ik ben dus die 16 Cilinder lekker aan het inmekaarplakselen, en met mijn plamuurprut aan het "dichtlopen".. de overgangen tussen de inlaat en uitlaatbuizen, en de Turbo, heb ik gewoon "Zwaar ge-pinwashed" met Alabasnelplamuur, verdund met Thinner.. iets dikker dan verf, iets dunnerder dan Tipp-Ex, en het loopt zo in de kiertjes.. en droogt mooi op..

Fijn... 'k heb er weer lol in.. nu nog op zoek naar een plaatje van de "lokomotief fabriek "Oktoberrevolutie-Worovschilowgrad".. maak ik er een mooie lokplaat bij.. :)

zo staat het "blokje" er nu bij..

Afbeelding

even kijken wat ik verder in elkaar kan plakken.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding

Joepie!.. Frezen!!.. :).... ík moet em alleen nog even overtrekken in autoklad..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Leuk proceject. Ben benieuwd naar het resultaat. Ga je hem ook op een stukje rails zetten(of zit dat er al bij in 1 van de giet ramen)

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja, er zit een stukje rails bij, dat komt op een sokkeltje met een stukje ballastbed.. polletje gras ertussen..

By the way... iemand hier op 't Forum die't russisch een beetje machtig is?..

ik wil de preciese letters op het schild weten.. en als 't even kan ook de betekenis...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2007 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hehehe....geinig!! Ietwat te "modern" naar mijn smaak maar desondanks een leuk project! 8)
Sorry kan je niet helpen met de tekst, ik heb al het kleine beetje Russisch verbannen uit mijn geheugen! :roll:

Succes met de bouw Arie,

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2007 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Sorry mijn russisch is niet meer wat het is geweest ondanks mijn ouders regelmatig zeggen dat ik russisch praat.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement