Joepie!!.. Referentiefoto's... and lots of em.. dat betekent dat ik 'r lekker ga beviezerikken.. i wish my wife was this dirty... een schone russische lok?.. nee dat kan niet.. Russen bouwen alles zo dat zolang er olie inzit, dat het er aan alle kanten uitkomt.. als ze niet meer lekt, dan moet je olie bijvullen..
en.. hoe klinkt dat nou?...
http://www.br232.com/Bilder/Technik/232StartM.mp3.. zo ongeveer.. .als je d'r start...
Even wat info, over met name de motor :
Wikipedia schreef:
De opbouw van de "Ludmilla’s" is even doeltreffend als simpel.
De 16-cilinder viertakt turbodieselmotor levert zijn vermogen aan een wisselstroom generator die op zijn beurt via een gelijkricht en regelinstallatie afhankelijk van de rijstrandschakelaar en gevraagde trekkracht zijn vermogen afgeeft aan de zes tussen de assen in de draaistellen verankerde gelijkstroom tractiemotoren waarbij stromen van gemiddeld 400 ampère en tijdelijk bij het aanrijden van 1100 ampère niet ongewoon zijn, verder zijn de tractiemotoren per draaistel voorzien van een ventilator aangedreven koelsysteem om de temperatuur van de tractiemotoren binnen de grenzen te houden. Boven de dieselmotor is het uitlaatsysteem met geluidsdemper aangebracht.
Aan de stuurstand 1 zijde van de dieselmotor is het elektrische systeem en de hoogspanningskamer ondergebracht waarbij afhankelijk van het type locomotief de weerstanden van het elektrodynamische remsysteem boven op het dak en de verwarmingsgenerator achter de tractiegenerator zijn aangebracht. Aan de anderen zijde van de dieselmotor is de koelerruimte geplaatst met centraal in V-vorm geplaatste radiatoren met in het dak drie grote ventilatoren die voor de nodige luchtstroom zorgen via de grote rooster panelen aan weerskanten van de locomotief.
Op de vloer van de koelerruimte staat de voorwarminstallatie van de dieselmotor en de compressor die de twee persluchttanks vult voor en achter de 6000 liter diesel brandstof tank tussen de draaistellen die afhankelijk van de plaatsing van een verwarmingsgenerator al dan niet symmetrisch is opgehangen aan weerskanten van de brandstoftank zijn per zijde drie accukasten geplaatst.
Op deze plaats zijn ook de vulpijpen voor brandstof, koelvloeistof en smeerolie aangebracht.
Achter iedere cabine zit een tussenruimte met aan iedere zijde van de locomotief twee toegangsdeuren per tussenruimte zijn twee deuren die toegang geven naar de motorruimte en koelerruimte. Achter stuurstand 1 is een deur naar de centraal geplaatste hoogspanningskamer. Door de plaatsing van de binnendeuren is er ook een doorgang door de locomotief van de ene naar de andere cabine mogelijk. Doordat de cabines goed geïsoleerd zijn en gescheiden van de motorruimte door een tussenruimte met deuren is het geluidsniveau ten opzichte van de motorruimte opvallend laag. De bedieningsknoppen en meters op het bedieningspaneel in de cabines die de machinist nodig heeft om de locomotief te besturen zijn over het algemeen conventioneel uitgevoerd en zien er wat Spartaans en gedateerd uit. Echter door inbouw van moderne controle en beveiligingssystemen en plaatsing van een geveerde ergonomische bestuurdersstoel wordt het geheel weer wat opgehaald.
ik ben dus die 16 Cilinder lekker aan het inmekaarplakselen, en met mijn plamuurprut aan het "dichtlopen".. de overgangen tussen de inlaat en uitlaatbuizen, en de Turbo, heb ik gewoon "Zwaar ge-pinwashed" met Alabasnelplamuur, verdund met Thinner.. iets dikker dan verf, iets dunnerder dan Tipp-Ex, en het loopt zo in de kiertjes.. en droogt mooi op..
Fijn... 'k heb er weer lol in.. nu nog op zoek naar een plaatje van de "lokomotief fabriek "Oktoberrevolutie-Worovschilowgrad".. maak ik er een mooie lokplaat bij..
zo staat het "blokje" er nu bij..
even kijken wat ik verder in elkaar kan plakken..