Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Ga om er weer wat in te komen eerst de motor van onze Gaston eens proberen te bouwen. Ben zelf wel liefhebber van deze machine's. Zelf ook een tijdje met een scarver F650 gereden ,was toch een leuke fiets maar wat te licht.
Deze kit van Italerie is een heruitgave van Protar op schaal 1/9 en is best uitvoerig qua onderdelen ed.
De onderdelen zien er niet zo slecht uit op het eerste zicht. Weet nog niet of ik de chrome zal herdoen of niet, tips?
Weet ook niet welke verf ik zal gebruiken, normaal werk ik enkel nog watergedragen verf of toch beter voor de ouderwetse verf gaan ?
Zou dit lukken voor een wat gebruikte machine?
Binnen een weekje begin ik eraan, eerst mijn echtgenote thuis krijgen uit het ziekenhuis.
Tips enz meer dan welkom.

:brouw:

photo 526475

photo 526474

photo 526468

photo 526470

photo 526469

photo 526471

photo 526472

photo 526473

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi project Marc,


Misschien in de toekomst ook nog eens aanschaffen maar voorlopig niet want ik heb nog zo veel liggen. je kent dat wel denk ik. :mrgreen:
Karel "Foxbat" heeft er ooit eens een zilveren plak mee gewonnen met zijn model. Helaas zijn de foto's in zijn topic niet meer zichtbaar.

Voor wat het ontchromen betreft, ik weet niet of je het model straks gaat verweren met poedertjes of zo? Dan zou ik het gewoon zo laten zoals het is. En wat voor soort verf? Doe gewoon wat je het beste bevalt. Het gaat om het plezier, ja toch. Maar mocht je gaan verweren, dan gaat het best met een matte ondergrond. Acryl en of enamel maakt dan niet uit.

Succes,
Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 10:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Marc, ik ga deze bouw zeker volgen. Ik heb nog een half afgebouwde Yamaha Tenere van protar. Daar ben ik ca. 25 jaar geleden aan begonnen.
Ik krijg gelijk zin om deze toch maar weer eens af te bouwen. Maar dan moet ik eerst wat slopen . Wat ik toen als mooi beschouwde , haalt nu na zo veel jaar ervaring niet de kwaliteit welke ik nu van mezelf eis. Ik hoop dat je vrouw snel weer thuis is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Boxer schreef:
Mooi project Marc,


Misschien in de toekomst ook nog eens aanschaffen maar voorlopig niet want ik heb nog zo veel liggen. je kent dat wel denk ik. :mrgreen:
Karel "Foxbat" heeft er ooit eens een zilveren plak mee gewonnen met zijn model. Helaas zijn de foto's in zijn topic niet meer zichtbaar.

Voor wat het ontchromen betreft, ik weet niet of je het model straks gaat verweren met poedertjes of zo? Dan zou ik het gewoon zo laten zoals het is. En wat voor soort verf? Doe gewoon wat je het beste bevalt. Het gaat om het plezier, ja toch. Maar mocht je gaan verweren, dan gaat het best met een matte ondergrond. Acryl en of enamel maakt dan niet uit.

Succes,
Eddy.

Het is inderdaad het plezier van bouwen dat telt. Wil hem niet te versleten bouwen ook. Maar heb ooit eens de kans gekregen om 1 te zien/ kopen die terug kwam van Dakar en toen waren ze ook niet meer nieuw hoor, je zag duidelijk de slijtage. Heb het bij aanraden van een mecanicien niet aangedurfd om hem te kopen. Waarschijnlijk zal het watergedragen verf worden met hier en daar de juiste vernis.
:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Rvg schreef:
Marc, ik ga deze bouw zeker volgen. Ik heb nog een half afgebouwde Yamaha Tenere van protar. Daar ben ik ca. 25 jaar geleden aan begonnen.
Ik krijg gelijk zin om deze toch maar weer eens af te bouwen. Maar dan moet ik eerst wat slopen . Wat ik toen als mooi beschouwde , haalt nu na zo veel jaar ervaring niet de kwaliteit welke ik nu van mezelf eis. Ik hoop dat je vrouw snel weer thuis is.


Ah mooi om te lezen. Hop haal hem van onder het stof, ben er benieuwd naar. Heb hem ook besteld lijkt een mooie machine voor erbij.

Misschien komt mijn echtgenote morgen naar huis. Na een hartstilstand een tijdje terug, dan een hersenbeschadiging en nu reeds een kleine 2 jaar keelkanker is en blijft het een gevecht. Ze is een kleine 40 kg vermagerd en kan niet meer gewoon eten / drinken of praten door de bestralingen.
Terwijl ze nu 2 weken in het ziekenhuis verbleef zijn er 2 honden (Vlaamse bouviers) van haar gestorven. Mooi nieuws om zo naar huis te moeten komen. :twisted:

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 21:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Marc, Heel veel sterkte met uw vrouw. Dat zijn geen leuke berichten om te lezen.

Wat betreft de Beemer. U zou hem kunnen bouwen met een stoflaag erover.
Wat verf betreft denk ik dat Gunze of Zero het beste is om de kleuren juist te krijgen.
Protar heeft de nare neiging te hebben of het past perfect of het is een draak, hoop dat Italeri de eerste heeft.
Heb zelf de Cagiva getracht te bouwen, maar daar paste werkelijk niks aan.
Ergens op zolder ligt nog een MV, zelfde drama ( heruitgave van Rehell ).

Wat betreft het chroom, zou ik zoeken naar referentiefoto's van de motor en dan bepalen.

Een 2 kleps boxer heeft wel een speciaal plekje bij me, dus ik ga proberen de bouw te volgen.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2020 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Dit is ook een mooie.
Ik heb nog getwijfeld tussen deze of de Yamaha, het is de Yamaha geworden.
Die ga ik gedurende de Dakar rally bouwen in de Dakar groepsbouw van IPMS.
https://www.tapatalk.com/groups/ipms/dakar-2021-en-ook-andere-identiek-rally-s-t4329.html
Ik heb de Yamaha gekozen omdat ik een paar jaar geleden al de 1987 versie van heb gebouwd, ook in IPMS een Dakar groepsbouw.
Deze BMW is een goede kandidaat voor volgend jaar.
Met de Yamaha had ik goede ervaringen, hier en daar was wel wat werk om alles goed passend te krijgen maar ik heb wel eens erger meegemaakt.

Het chroom kan je opnieuw doen maar met een laagje matte blanke lak zwak je de glans van de spaken ver genoeg af om realistisch te lijken, zeker als je het model nog een beetje gaat verweren.
Wel het chroom op de lijmvlakken van de velgen verwijderen, dit valt na samenbouwen niet op en de lijm werkt gewoon goed.

Succes met de bouw en sterkte met de vrouw.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Bedankt voor alle antwoorden mannen!
Die wedstrijd van ipms is zeker mooi, maar tegenwoordig speel ik dit zeker niet klaar om een goed model te bouwen in 12 dagen.
Ga deze wedstrijd zeker volgen, ben benieuwd.
Die tip over dat chroom van de wielen is zeer goed, ga dat eens bezien, dank u.
:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2020 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Tijdens de laatste 3 dagen van 2020 is het dan tijd voor wat bouwen aan deze kit.
De passing lijkt mij redelijk goed, niet veel plamuur nodig voorlopig.
Het is toch best een karwei om zo'n cilinder te bouwen met al die onderdeeltjes die moeten bijgeschuurd worden.
Ik heb dan toch gekozen om het chroom opnieuw te doen, dus tussendoor met wc product de chroom verwijderen.

Voor ik het vergeet, aan alle bouwers en alle mensen fijne feestdagen en vooral een goed 2021!

:brouw:

photo 527997

photo 527996

photo 527998

photo 527999

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW R80 G/S 1000 1/9
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
S'avonds in de stilte wat verder kunnen werken. Vooral veel kleine delen opkuisen en soms de chroom verwijderen. Teveel aandacht vraagt het niet echt, het is tenslotte modelbouw, je moet toch iets doen? De meeste onderdelen op de foto's zijn in hun kleur en klaar voor verdere montage. Wat mij minder bevalt is dat de kader pas samen kan met de blok er reeds tussen, maar ja we zien wel.
:brouw:

photo 528563

photo 528565

photo 528564

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement