Even voorstellen:
Ik ben nogal lichamelijk gehandicapt en zit in een elektrische rolstoel. Sinds een paar jaar ben ik begonnen met modelbouw omdat mijn fijne motoriek nog wel goed werkt.
Ik schilder alles met de hand omdat ik geen ruimte heb voor een airbrush en hem sowieso niet vast kan houden.
In het afgelopen jaar heb deze Suzuki GT380 gemaakt. Sommige dingen heb ik aangepast.
Ik vond de spaken in de wielen echt niet mooi en heb de wielen opnieuw gespaakt met 0,3mm zilverdraad.
Ook heb ik de achterveren afgezaagd en nu een volle veer van gemaakt.
Graag wat (opbouwende) kritiek over wat beter kan en wat soms erg handig is.
Ik zal proberen in het kort een verslag te maken hoe ik dit gebouwd heb.
Als eerste vond ik de wielen niet mooi. De spaken zijn veel te dik. Ong 0,8 mm dat zou in het echt (1/12) 96 mm zijn.
Op internet de echte spaken opgezocht en die zijn 36 mm
De spaken heb ik uit de wielen geknipt en de wielen opnieuw opgebouwd met 0,3 mm zilverdraad.
Het was een hele klus maar de moeite zeker waard.
Vervolgens het motorblok met alle kabeltjes gemaakt. De bijgeleverde vinyltube heb ik vervangen door TopStudio braidedline 0,6 en 0,8 mm.
Vervolgens heb ik de kettingkast met BMF bekleed ipv zwart. Op de ketting heb ik de schakels aangestipt met goud verf.
De achterveren vond ik ook niet zo mooi en heb ik naar een voorbeeld opnieuw gemaakt.
De 'veer' heb ik opgedraaid met 0,5 mm zilverdraad.
Het resultaat:
Ook de voorvork vond ik niet zo leuk met de zwarte beschermers.
Ik heb ze afgezaagd en opnieuw opgebouwd.
Opgebouwd ziet het er zo uit:
Klaar
Bij Datona punt nl had ik een motorstallingklem gezien.
Die heb ik nagemaakt uit een aluminiumbuis van 3mm.
That's all fokes.