Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2020 13:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Na het bouwen van de Norton Comando van Heller 1:8. Wederom een model van Heller kunnen kopen via Marktplaats voor een prikkie.
Het leuke eraan is dat ik dit model als 50 cc als eerste brommer kocht toen ik 16 was.
photo 517457
Altijd een gok of hij compleet is. En ja hoor de linker plaat met daarop rem anker ontbrak. Deze heb ik zelf moeten maken van een kop van een drukknoop en een stripje welke ik nog in mijn spare parts doos had liggen.
photo 517453
Nou ziet er toch haast hetzelfde uit als de plaat voor achterwiel.
photo 517452
Ook leuk dat de koelribben al los waren gemaakt. Was een puzzeltje om weer de juiste volgorde te vinden.photo 517447
Maar dit gelukt, dus verder met het blokje. Lekker simpel zo'n 2 takt.
photo 517446
photo 517445
photo 517444
.
Nog wat onderdelen geverfd en gespoten.
photo 517443
photo 517448
photo 517449
photo 517450
Carburateur geverfd en kabels gemonteerd. Ik heb de overloop en bezine toevoer leiding vervangen voor transperante slangen.
Ik moet wel zeggen dat de instructie niet erg duidelijk is over waar alle kabels moeten worden aangesloten. Op de carb. Nog wel duidelijk maar de rest is een puzzeltje. Kom er wel uit en ach je bent lekker bezig.photo 517451
photo 517454
photo 517456
photo 517455


Laatst bijgewerkt door Rvg op za 27 feb, 2021 15:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2020 14:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
De achterkant van het Olie reservoir mat zwart geverfd en daar waar kijkglaasje aan de voorkant zit niet geverfd. Deze motor kan gewone bezine tanken want is dus voorzien van een apart 2takt olie reservoir. Deze olie wordt middels een doseer pompje ( aangestuurd door gaskabel).bij de bezine gemengd. Vandaar dat op de carburateur een extra leiding zit.
photo 517462
photo 517463
Misschien dat ik daar waar kijkglaasje zit, en erboven, op de achterkant wat transperante rode verf aanbreng. De olie is in het echt ook rood.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2020 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Je blijft het gas erop houden zeg :lol:

Mooie kit, zie je hier niet zo vaak voorbij komen deze.
Leuke detail met het doorzichtige reservoir.

Succes,

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2020 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Ja gaaf dat reservoir, nu helemaal. Ik had alleen geen rode transperante verf. Ik heb gewoon wat glans vernis met glans rode verf gemengd.
photo 517488

Ik heb trouwens de boortjes binnen van Ali. Ik heb toch maar de gaatjes in de remschijven van de Ducati geboord. Zal de foto's binnenkort plaatsen bij het verslag van de Duc.
Het ruitje er is trouwens weer van de Duc gevallen. Waarmee kamn ik beste die transperante delen plakken zonder dat je doffe lijm plekken krijgt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je schiet alweer aardig op met deze, leuk. Alleen dat chroom op wielen op wielen zou ik eraf halen en opnieuw spuiten. Transparante delen kun je goed lijmen met gewone houtlijm. Dit droogt transparant op. Probeer maar eens op een proefstukje.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Ferry bedankt voor de tip over houtlijm. Ik ga het proberen. Ik heb geen air brush dus overspuiten wielen gaat het niet worden. Ik ga met verdunde staal kleurige verf de wielen mooier maken. Bij de reeds eerder gebouwde Vincent Black Shadow zo gedaan en geeft ook een goed resultaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 17:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Vandaag bij de Bruna een vier kleuren balpen gekocht. Ik wilde voorvork verend maken , maar de standaard maat veertjes van balpen zijn iets te dik. In zo'n meer kleuren balpen zijn een stuk kleiner.
Vreemd dat Heller er wel voor zorgt dat de binnenpoten van vork wat op en neer kunnen, maar er geen veertje plaatsen.
Zie instructie
photo 517529
Omdat de onderste stift van de binnenpoot erg lang is de veerweg ook erg kort. Ik heb er stuk vanaf gehaald en onderkant plat gesmolten zodat deze tegen het veertje drukt. Nu is een wat meer natuurgetrouwe veerweg. Moest veertje wel wat inkorten.
photo 517527
En voila een werkende voorvork. Nu nog in elkaar plakken en spuiten. ( op foto photo 517528
is het veertje natuurlijk nog niet onder spanning gebracht)
Ga morgen nog zo'n pen halen. Heb ik voorlopig genoeg voor de toekomst.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2020 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
De voorvorken zijn klaar. Ik heb onder rubberen stofhoezen een stripje chroom sticker geplakt . Staat wel sjiek.

photo 517661
photo 517662
Stom van mij om de vorken te lijmen zonder dat ik de onderste kroonplaat er eerst vanaf onder op heb geschoven . Ik heb nu uit de kroonplaat aan beide zijden een klein stukjes gesneden zodat ik de poten erin kon klikken. Hierna stukjes er weer gelijmd . Valt gelukkig niet erg op .
photo 517660


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2020 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Al weer wat verder. In de kit zit wel de beugel voor de ketting spanner, maar geen geleide rol welke in het echt tegen de ketting drukt. Gelukkig veel klein spul in huis dus zelf deze maar gemaakt. Met een ja wat is het een deel van een druk knop(oogje) en en een O ringetje. En ik heb ook wat moertjes van mijn kapotte zonnebril gebruikt.
photo 517777
photo 517778
photo 517779


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 sep, 2020 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Bij het monteren van het voorwiel kwam ik er achter dat ik geen aansluiting voor km teller kabel had gemaakt.
Met een stukje buiten mantel van een usb kabeltje kom je een heel eind.
photo 517902


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement