Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2020 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Deze restauratie ziet er goed uit. Micro boutjes en moeren zijn best makkelijk te krijgen. Bv bij microschroeven.nl of microscrews-shop.nl. het citeren maakt het lezen niet echt makkelijk zoals al aangegeven door RVF. Alleen zou ik linksonder op het knopje nieuw antwoord klikken :lol: .

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2020 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 30 jun, 2012 8:49 am
Berichten: 86
Ja, het is links- i.p.v. rechtsonder. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2020 14:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Bedankt voor de tip heren.. gewoon nieuw antwoord dus. :)
Ik heb de sites voor de micro bouten enz bekeken. Kom ik wel uit.
Ok de bouw:: Achterspatbord weer gemonteerd. Moest wel wat smokkelen door hem naast met seconde gel lijm ook met 2 spijkertjes vast te zetten. Zie je niets van , zitten aan binnenkant en aan buitenkant op frame komt later achterlamp.photo 515757
Ik was niet tevreden over de naad in tank. Ik had gelukkig nog wat chroom kleurige stickers in huis. Hiervan dunne strip gesneden en op de tank geplakt. Decals na al die jaren toch prima te plakken en te vormen door er van dat decal soft van Revell op te smeren. Spuitwerk vond ik al mooi,photo 515755

maar na plakken van sticker en decals toch maar even gespoten met vernis van het merk Stilleven ziet het echt vereslijk mooi uit.photo 515756
Hier nog even een foto van de fiets zover.photo 515758


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2020 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je hebt het over vernis van het merk stilleven. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit lijkt mij gewone vernis. Kun je dit met de airbrush spuiten?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2020 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ferry het is gewone vernis in spuitbus te koop bij bijvoorbeeld de Praxis . Ook in mat te koop . Ik gebruik deze omdat deze de decals niet oplost en geen cracele effect veroorzaakt. Ik heb ervaren dat sommige vernissen zoals van de Action de genoemde problemen geven. Ik heb zelf geen airbrush . Ik heb het idee dat je dan veel schoon moet maken tussen verschillende kleuren . Nu loop ik even naar schuur en kan diverse onderdelen tegelijkertijd spuiten met diverse kleuren. Al is het wel kostbaar Die spuitbussen :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 aug, 2020 19:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ik heb voor het eerst ontchromed met Mr Muscle . Te gek wat werkt dat goed zeg.
photo 516054
De dempers waren een rare kleur grijs dus deze ga ik na ontchromen met en chrome stift van Molorow verven. Ik heb geen airbrush. Ik had ze chrome gespoten met een spuitbus va het merk Stilleven, maar dat gaf alleen maar bubbels. Gee foto genomen want daar moeten jullie alleen maar van huilen. Verder nog wat ontchromed en met stift bewerkt. Dempers heb trouwens weer even opnieuw gedaan. Op foto zie je dat eerste resultaat niet echt mooi was. photo 516052
Schokbrekers weer gemonteerd. Ziet er wel aardig uit met een spijkertje als glijstift.photo 516053
Begint ergens op te lijken
Volgende stap is de bochten van de uitlaten .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2020 8:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Toch maar eerst verder gegaan met de koplamp. De verklikkerlichtjes in de koplamp zijn standaard in de kit 3 transperante dopjes. In de werkelijkheid zitten er 3 glaasje in een metalen ring. Ik kwam toevalling in een motor magazin een foto tegen van een nog te restaureren koplamp.photo 516104
Ik kwam thuis wat kleine ringetjes tegen en plastic strijkkralen, ja je moet het maar hebben.
Mijn eerste idee was het plastic in de ringetjes te laten smelten. Dit is gelukt, ,maar resutaat niet zo geweldig. (erg dof)photo 516099
photo 516100
Plastic er weer uit gewipt en toch maar de plastic onderdelen erin en de onderkant en geverfd. Ziet er beter uit.photo 516102
photo 516103
Eerlijk gezegd zouden ze iets platter moeten door de onderkant van ringetjes af te vlakken. Misschien doe ik dat nog wel.
Ook voorbereidingen getroffen voor montage stuur en handles door alle kabels te nummeren. en de bougie kabels geverfd.photo 516119


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2020 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Roland,

Leuk bedacht dat met de verklikkerlichtjes :brouw:
Alleen vind ik de achter schokdemper veren er wat dunnetjes uitzien*.
Zijn dat de originele veren uit de doos of heb je die er zelf ondergezet.
*(Maar dat is persoonlijk hoor, vind een mooi restaureer project.) :wink:

Gaat een mooie Norton worden zo.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2020 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Eddy,
Je hebt helemaal gelijk . Het viel mij ook op. Dit zijn veertjes welke nu in de kit zitten . Een doosje vol dus waarschijnlijk door vorige eigenaar apart gekocht .In de kit zit standaard ijzerdraad en moet je dan zelf de veren wikkelen over een malletje. ( malletje gelukkig nog wel aanwezig) Ik ga of de veren eraf halen en diverse keren in verf dopen om elke keer een laagje op te bouwen. Of met draad zelf wikkelen . Ik denk dat het laatste het makkelijkst is .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2020 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Dat laatste zou ik ook doen. :wink:

Ik heb nog twee wat bredere en iets dikkere veren voor je eventueel.
Laat het maar weten via een pb. (persoonlijk bericht)

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement