Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Daarom mag ook niemand aan mijn modellen komen, behalve IK... :evil: Oh, mag ik eens kijken? :) Ja, kijken....Ik houd hem zelf wel vast. Ik ken het, Robin, en mij gebeurt het niet meer. Je kent het model als geen ander, weet WAAR je hem vast kunt pakken, etc. etc.

Fijn dat je blij bent met het resultaat nu, want daar doen we het voor toch? ;) Ik heb ook nog zoveel te leren, dus bij mij is ook alle kritiek welkom, als het mijn modellen maar ten goede komt. Maar neerhalen, belachelijk maken en dat soort fratsen accepteer ik never. Dit forum is er om elkaar naar hogere niveaus te tillen en dat lukt aardig als ik zo rondkijk. :)

Wat je bij de tank kunt doen na het schuren en plamuren is een simpel trucje dat ik ook ooit hier van iemand leerde. Zo is het moeilijk om te beoordelen of een naad echt 100% is weggewerkt. Maar als je de naad een likje glans zwart geeft (puur ter controle; schuur je er daarna gewoon weer af) dan zie je perfect of het glad is of dat er nog iets van een oneffenheid in zit. Probeer maar eens...

Ik meld me binnenkort met één van de twee bikes die vandaag of morgen met de post komen en ik verheug me er enorm op. Enjoy de rest van de bouw. Ik blijf je volgen. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 20:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Deb, van wie heb je die tip gehad :roll: ?
Haha, we zijn hier allemaal om te leren van onze blunders.

Robin, ik heb op zolder nog een doos met motoren staan waar ik naar moet kijken of ik ze nog kan herstellen. Zijn fijn ingekwakt door m'n ex.
Ik weet er al één die ik niet meer kan herstellen en dat is juist de meest belangrijkste. Want dat was m'n BMW R100RT die ik gelijk had aan m'n echte.

Voorspatbord is heel erg goed gelukt.
Tof om te zien dat we je zo kunnen helpen.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Brouwers,

Debby: Bedankt voor de tip :D , dat ga ik zeker toepassen op de tank. Op auto's gebruik ik ook wel eens een zwarte edding stift, maar voor een oppervlak als een tank ga ik met de verf tip aan de slag. En zoals je zegt is opbouwende kritiek zeker welkom, daar leer ik alleen maar van.Ik heb inmiddels als een deel geschuurd van de tank, maar geen foto's van gemaakt omdat het proces verder wel bekent is.

Dennis: De bouwmodellen blijven helaas fragiel en als ze dan hardhandig behandelt worden dan is dat echt zonde. Zeker als je hem hebt nagebouwd van je echte motor. In mijn geval ging het per ongeluk maar het blijft jammer. Ik heb mijn Honda mb50 ook zo goed als kon nagebouwd van Tamiya in schaal 1/6. Die staat er wel mooi bij in de kast. Dat was de eerste kit in grote schaal voor mij.

Vandaag heb ik weer wat kunnen bouwen aan de Hayabusa.
Ik ben nu voornamelijk met de voor ophanging bezig geweest, het is nog niet geheel af. Want ik moet nog de nodige details schilderen.

Tot nu toe:

photo 475311

photo 475309

photo 475310

Wordt vervolgt :brouw:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 mei, 2019 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Vandaag weer lekker bezig geweest.
Ik heb veel details geschilderd, de remslangen aangebracht, de uitlaat een kleurtje gegeven, en carbon op de tank aangebracht.

De tank heb ik verder geschuurd en gecontroleerd met de zwarte verf methode :wink: op overgebleven naden. Nadat ik tevreden was heb ik de carbon decals aangebracht.
Voor de vorm heb ik gebruikt gemaakt van de masking template die in de kit zat. Op de foto zie je wel goed dat het niet geheel goed is gegaan, ik had iets te hard gepoetst om de decal er strak op te krijgen. Ik heb er later een stukje overheen geplakt. Maar het blijft zichtbaar. Ik stoor me er niet aan dus laat ik het voor wat het is.

De Tank:
photo 475662

Al het werk tot nu toe:
photo 475661

photo 475660

photo 475659

En tot slot de uitlaat:
photo 475664

photo 475663

Tot de volgende update :brouw:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2019 9:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Ziet er goed uit Robin.
Als alles is afgelakt zie je van de tank ook niks meer terug. Netjes opgelost.

Ik dacht dat de bekabeling door het frame hoorde te lopen, maar daar heeft Tamiya de fout gemaakt ( lopen bij die van m'n dochter ook over het frame zoals Tamiya aangeeft.
Officieel lopen ze door de gaten in het frame.


Goed bezig.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2019 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Na even een tijdje afwezig te zijn, heb ik weer tijd gevonden om verder te gaan met de Hayabusa.
Sterker nog ik heb hem afgemaakt.

Dennis: De kabels heb ik gelijk aangepakt na je opmerking, waarvoor dank :D

Ik heb van de bouw en afbouw veel foto's gemaakt.

Als eerste de voorkant afgemaakt:
photo 477743

En even passen, voordat ik het lijm:
photo 477745

photo 477744

photo 477746

Het kontje vast geschroeft:
photo 477747

Hier heb ik de voorkant even voor de foto's weg gelaten om de details te laten zien:
photo 477748

photo 477749

photo 477750

photo 477753

Nu met:
photo 477751

photo 477752

photo 477755

Zijkanten passen:
photo 477754
photo 477759

En Klaar:
photo 477757

photo 477758

photo 477756


Ik ben zelf tevreden met het eindresultaat. Dankzij de gegeven tips van jullie heb ik de motor alleen maar mooier kunnen maken,
en bedank jullie daar nogmaals voor.
De kit zelf is echt super om te bouwen, de passing en kwaliteit zijn prima (op hier en daar een naatje na).
Persoonlijk vind ik het mooier staan om geen logo en andere decals op de kuipdelen aan te brengen op deze motorfiets.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 21:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Robin, Ziet er erg strak uit.
En we zijn er voor om elkaar tips te geven, iedereen heeft wel eens een goed idee. En zo leren we elke keer weer.
Persoonlijk zou ik wel wat decals doen als logo's

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2019 22:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Mooi resultaat Robin! :)

Sorry, was even afwezig door wat privé dingetjes, maar pak binnenkort de draad weer op.
Het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent over het resultaat. Gewoon een heel net modelletje dat met trots getoond mag worden. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Bedankt voor de positieve reacties, inderdaad is het helpen van elkaar part of the fun.

Ik heb nog een aantal motorfiets kits waaronder een Ducati en Honda liggen dus er komt zeker nog een verslag, maar wanneer, dat zal de tijd leren.

Groet Robin :brouw:

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 6:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Hij staat er mooi bij.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement