Zoals ik in de topic van de Kawa al vertelde zijn mijn gebouwde CBXen in het blad Zespitter terecht gekomen van de CBX-club, nu is het geval dat ik daar dus ook even een oproepje deed voor nog bouwdozen van de CBX, ik wil er namelijk nog 2 bouwen voor mijn eige collectie,maar omdat deze aardig zeldzaam zijn en meestal hartstikke duur probeerde ik het op deze manier.
Nu kreeg ik dus van de week de mail van 1 van de leden dat deze nog een oude CBX had staan, veel afgebroken spullen, onder het stof en met de hand geverfd, ik dacht, ach wat maakt het uit, dus vroeg hem wat hij er voor wou hebben, zolang ik de verzendkosten maar betaalde was alles oke... dus.. zo gezegd, zo gedaan.
Vandaag het pakketje binnen en wat blijkt? het betrefd geen 1:15 model, maar een nog zeldzamere 1:8 model.
De 1:15 modellen zijn als ze nog tevinden zijn rond de €100 of zelfs hoger, de 1:8 modellen zijn helemaal niet meer te vinden, maar als je ze dan toch vind, zijn ze meestal boven de € 200,-
In ieder geval wil ik 1:15 voor mijn collectie,maar nu is het geval dat mijn vader,zelf een witte CBX Prolink 1982 in het bezit (in hart en nieren een CBX fanaat, net als mijn oom, zelf een CBX uit 1980 in zijn bezit) ooit zo een model heeft gehad,maar ooit heeft laten vallen en dus weggegooid ( ruim 10 jaar geleden).
Nu ga ik deze dus proberen als nieuw te bouwen met alle mogelijke details.. voor zijn verjaardag..dus tijd zat om alles zo goed en strak mogelijk te doen.
De foto's....
Even voor de duidelijkheid...om de grootte te laten zien, heb ik mijn 1:15 model er even naast gezet.
De staat van de motor: Stof ,missende onderdelen en met de hand geverfd.
Dus... alle op geruimde spullen weer terug in het inmiddels leeg geruimde kamertje...en we gaan weer aan de slag.
Gr Ruud