Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2013 1:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Okee, eerlijk is eerlijk, deze veer heb je verdiend:
Afbeelding

Eerst dacht ik, dat wordt niks, en daarom postte ik niks - maar ik had ongelijk. Mooi man!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2013 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
zie je.. dat is het em.. je moet niet te veel denken.. wordt je alleen maar ongelukkig van..
:lol:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2013 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
en we zijn "Los!"..

het zagen en hakken in één van de figuren is begonnen..
Afbeelding
ten opzichte van een normale racer, die toch al niet te ruim is.. is een Minibike al helemaal een krap geval
Afbeelding
de stand van de rechter enkel (voor de kijkers links) is authentiek.. op een minibike zet je je voeten niet gewoon op de steunen.. in elk geval niet het exemplaar aan de binnenzijde van de te nemen bocht..
Afbeelding
zoals hier te zien..

doe je dat wel, dan neem je vroegtijdig afstand van: de race.. je gaat gewoon rechtdoor, je tenen.. je laarzen gaan dit echt geen hele race volhouden, vraag me niet hoe ik dat weet.. en het verfwerk op de kuip... dat gaat er ook niet mooier uitzien...

(overigens.. het duurt ongeveer 2 jaar voor een kleine teennagel weer is teruggegroeid nadat je em in een race volledig weggesleten hebt.. )

Op mijn actiefoto is ook te zien dat ik best nog wel een bak ruimte heb tussen mijn enkel en het wegdek.. dit omdat ik extreem lenig ben in mijn voeten.. mijn voorvoet kan een hoek van 90° halen ten opzichte van mijn been.. mijn enkels draaien zo'n beetje tot 45°.

in bochten draaide ik dan mijn hielen naar buiten.. zodat in sommige gevallen de bovenkant van mijn laarzen het asfalt raakte.
de "buitenvoet" die kwam niet zo kritisch.. en ik heb mezelf erop getraind om pas bij het ingaan van een bocht mijn "binnenvoet" met de zool tegen de kuip te zetten.. de buitenvoet..die ging gewoon op de steun, om druk te kunnen zetten..

al die dingen neem ik dus mee in het bouwen van het figuur.. het bovenlichaam moet zo geplaatst worden dat de rechter onderarm op het bovenbeen kan steunen.. dat gebruikte ik in races als "scharnierpunt" en "Stuurdemper"

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 8:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 453
De "rider" ziet er goed uit al zeg....

Das een hele onderneming, zo'n figuur ombouwen..... ik ben benieuwd
(ik was al trots als ik een ander armpje op een poppetje zette :wink: )

Ga je voor elke motor één maken ??

Maar.... dat rijdt toch voor geen meter ?? ik zou overal kramp krijgen geloof ik..... geef mij dan toch maar mijn FJR 1300, zit toch iets luxer geloof ik.....

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ja... ik ga 2 figuren maken.. de derde mini komt in een diorama wat ik wil gaan bouwen..

't ombouwen.. ach.. als je je bedenkt dat ik dit hele figuur al gemaakt heb aan de hand van een oud Tamiya Figuur
viewtopic.php?f=26&t=2722&hilit=racing+rider
dus nu zet ik mijn eigen kitje in elkaar.. en verbouw em zodat ie past op een Dandy..

Vergeleken met een MiniBike is een FJR1300 natuurlijk een luie stoel.. die zijn dan ook gemaakt om 1000 Km op één dag af te leggen.. op een minibike rij je per racedag niet meer dan 70 Km.. maar da's ook best een hele afstand.. dat voel je wel aan het einde van de dag..
de lengte van een race was altijd een discussiepunt. je had rijders die 10 minuten voluit konden gaan.. en dan "in mekaar zakten"... terwijl ik meer een rijder van de "Lange adem" was.. wat mij betreft mochten races 20 minuten duren.. een sessie op een circuit-dag duurt ook zolang.. 'k heb ooit een officieus record gezet. 2x45 minuten "back-to back".. ofwel... volle tank.. 45 minuten knallen.. pits in.. tanken, remmen stellen.. en weer 45 minuten "naar buiten".. velen begrepen niet hoe ik dat volhield.. in die anderhalf uur heb ik zo'n 90 kilometer afgelegd..

éér je het racen met een minibike onder de knie hebt, ben je wel een paar uurtjes verder.. je begint met een paar rondjes onwennig rondtuffen.. dan durf je wat meer gas te geven.. gaat wat harder de bochten in.. je begint te wennen aan de zithouding, alles lijkt meer en meer op zijn plek te vallen.. en dan komt het moment dat je voor het eerst een knie aan de grond rijdt.. dat is het moment dat je de rijtechniek beheerst.. en dan ga je aan je snelheid werken..
en .. dan veranderd alles weer.. omdat je harder gaat.. gaat de machine anders reageren.. heb je eerst last van onderstuur.. dat de machine over zijn voorwiel wil glijden.. krijg je met hogere snelheden te maken met overstuur.. als je het gas erop gaat zetten in de bochten.. dan begint de achterkant te glijden.. je stuur gaat tegenwerken, dus je moet je houding weer aanpassen.. lichaamsgewicht verder naar binnen..onderarm op je bovenbeen laten steunen om je stuur vast te kunnen houden..

op de oudere machines met 5" wielen.. en ook de Dandy's met 4".. kon het gebeuren, dat als je ECHT gas gaf, en Meters aan het maken was.. dat het stuur zo heftig heen en weer sloeg, dat je blaren op je handen kreeg.. in de 2de of 3de sessie.. gingen je blaren open.. en dat doet pijn.. ik heb't meegemaakt dat het bloed door mijn handschoenen heen kwam.. maar dat voel je pas NA de wedstrijd.. tijdens een wedstrijd heb je daar geen notie van..

ik merkte het in België bij een 2-uurs enduranche waar je 15 minuten op, 15 minuten af rijdt, pas NA een sessie dat ik door mijn schoen heen gesleten was, en dat ik mijn kleine teen nagel helemaal kwijt was.. Duct-tape erop, en gaan.. Pijn is voor na de wedstrijd..
Minibike racen is een heftige tak van motorsport..

't spreekt voor zich dat je in topconditie moet zijn.. ik zwom wekelijks.. ging niet stappen in het weekend voor een race.. en ik deed doordeweeks oefeningen om soepel te blijven.. als ik zat te lezen bijvoorbeeld, zat ik in kleermakers zit, of met mijn benen in de knoop..kama sutra?.. dat is voor beginnelingen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik heb er even nog wat Liquitape en Prittprut tegenaangegooid, en ...

Afbeelding

Aan de achterkant ziet het Silhouet er geloofwaardig uit..

Afbeelding

Verder blijkt dat de stand van de armen ook aardig in de buurt komt van wat het moet zijn.. de rechter arm steunt op het bovenbeen.. ik moet de schouder wel iets aanpassen.. maar dat is een stukkie wegzagen aan de onderkant.. en een stukkie bijschmotzen aan de bovenkant..

Afbeelding

de Linkerkant, daar zit denk ik meer werk aan.. mogelijk moet die wat meer gestrekt worden..
Maar het totaalplaatje ziet er naar mijn idee goed uit..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
Prachtig om te zien dit! Ook je echte mini-bike, geweldig gemaakt.

Verkoop je die rijderfiguren nog trouwens?

Groeten Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Thanks.. maar het grote werk komt nog..
Ten eerste heb ik NOG een Rider in mekaar te plakselen, en dan nog zijn ledematen verbrouwen..

Ik heb nog een voorraadje Riders ja.. Maar ik had Hanjo beloofd ze via de Shop te verkopen.. moet er weer eens langs..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Gisteravond nog wat zaagwerk gedaan.. de armen werden aan de schouder verstek gezaagd om ze weer aan de body te laten passen.. Afbeelding
Middels wat likjes Liquitape kan ik nu de armen op de body kleven om te zien hoe de rider uiteindelijk op de machine terecht gaat komen..
Afbeelding
Afbeelding
hij zit nu met 't rechterbeen behoorlijk naar voren.. moet ook wel op een Dandy.. als ik em verder naar achter draai.. komt het voorwieltje omhoog..
voor de andere rider ga ik nog wel wat spelen.. als ik de body wat meer forward lean geef, dan compenseert dat ook de gewichtsverdeling..

Ook in het minibiken zijn er verschillende stijlen.. ik reed zelf meer met mijn knie naar voren..ook omdat ik lange stelten heb.. terwijl de rijders die wat kleiner van stuk waren, met meer forward lean reden.

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2013 8:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 453
Ziet er goed uit man !!! Ben benieuwd naar het resultaat...

Ga je het in een diorama'tje neerzetten ??

En.... is dit 1/12 ?? (denk het wel, maar even voor mijn duidelijkheid :) )

Tom
www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement