Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2012 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Ziet er super uit, dat zadel!
De rest trouwens ook, hoor :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
*blaast stof weg*

Had even andere dingen te doen dan te brouwen, dus vandaar de vertraging. Bij deze een mini update om te laten zien dat het project nog leeft.

Afbeelding
Dryfit om op stoom te komen. Zoals jullie zien is er het één en ander meegespoten wat niet hoort. Ik geloof dat het de bobines zijn(?) die nog het meest opvallen. Sowieso moeten de boutjes op het frame en het blok nog zilver en moeten er nog details worden aangebracht op de carbs. Nog veel te doen dus!

Afbeelding
Dit helse stukje heb ik 8x opnieuw kunnen spuiten vanwege chemische reacties. Het is eigenlijk nog niet naar mijn zin, maar beter dan dit gaat het niet worden in mijn handen.
De veren (rood gespoten) en de dempers (zwart ipv chroom/kermisgoud) vallen mij 100% mee.

Afbeelding
Op de remschijf na ben ik hier wel gelukkig mee. Moet nog wat details worden aangebracht, maar het begin is er.

Afbeelding
Hier ben ik persoonlijk héél gelukkig mee hoe dit is geworden, maar helaas is dit tandwiel vrijwel onzichtbaar wanneer het geassembleerd is...
Helaas heb ik geen foto's van de onderdelen voordat ik ging beginnen, maar jullie kunnen van mij aannemen dat het toch wel een verbetering is!


Groeten,

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov, 2012 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 jan, 2012 14:49 pm
Berichten: 360
Woonplaats: Arnhem
Dat wordt een mooie! :brouw:

_________________
Onder handen: Even niets, druk bezig met verbouwen van mijn huis. Daarna heb ik een erg fijne hobbyruimte om al mijn modelbouw te kunnen doen.
Afgeronde projecten Repsol Honda RC211V '03 Valencia / Tamiya Toyota Supra en veel meer...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov, 2012 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
[quote="JanHogerwaard
Afbeelding
[/quote]

Welke verf of kleur heb je voor de ketting gebruikt??

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2012 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
@HHBBXX: dank u!

Erik Schaap schreef:
Welke verf of kleur heb je voor de ketting gebruikt??


Ojee, nu ga ik commentaar krijgen van de echte bouwers. Helaas geen airbrush hier, dus de ketting is een spuitbus Motip flat black met daar overheen enkele mistlagen Motip clear varnish zodat het een beetje vettig uiterlijk kreeg. Hoop dat ik je hier mee een beetje heb kunnen helpen?

Groeten Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2012 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
JanHogerwaard schreef:
@HHBBXX: dank u!

Erik Schaap schreef:
Welke verf of kleur heb je voor de ketting gebruikt??


Ojee, nu ga ik commentaar krijgen van de echte bouwers. Helaas geen airbrush hier, dus de ketting is een spuitbus Motip flat black met daar overheen enkele mistlagen Motip clear varnish zodat het een beetje vettig uiterlijk kreeg. Hoop dat ik je hier mee een beetje heb kunnen helpen?

Groeten Jan


Hmmmm, is de moeite waard om eens te proberen :D

bedankt

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2013 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
En bij deze is het officieel een slow-build geworden....

De verf bleef maar reageren, dus na iedere teleurstelling werd het geheel weer in de hoek geworpen. Maar nu lijkt de kit heel voorzichtig uit de hoek te kruipen: wederom een mini update!

De tank is eindelijk klaar met reageren, dus na het witte jasje kon er zowaar een sticker op.
Afbeelding

Het is de eerste keer dat ik een decal maak, dus het was even spannend maar uiteindelijk bleek deze steviger dan ik vooraf had aangenomen.
Afbeelding

Nu een paar helder jasjes er overheen en dan de tankdop matzwart, dan is de tank in ieder geval klaar. Sowieso is het geheel dan weer een stapje dichterbij bij mijn inspiratiebron:
Afbeelding

Helaas was dit het weer maar ik hoop snel weer te kunnen updaten!

Groet,

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2013 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
YES!..

want.. als je er dan toch een clubracer van gaat maken.. dan is die voorbeeldfoto PRECIES wat ik in mijn gedachten had..wat het in mijn ogen zou moeten gaan worden..

niet te afgeragd. maar gewoon een nette omgebouwde machine, met hier en daar mogelijk toch stille getuigen van het feit dat zelfs een motorfiets gehoorzaamd aan alle wetten van Newton..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2013 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Als oude cupracer vind ik dat dus heel erg gaaf! :)
Ik ben erg benieuwd wat je er van maakt.

BTW als je nog ergens een paar slick bandjes hebt liggen zou het helemaal mooi zijn!
:P

Groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2013 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
Heren, dank voor het positieve commentaar!

Dat van die slicks had ik graag gewild, maar ik zou niet weten hoe ik aan dit formaat banden zou kunnen komen. Het zijn vrij smalle bandjes namelijk.

Ik ben ook weer iets opgeschoten!

Heb de onderste poten van de voorvork zwart gespoten en geweatherd. Hier een dryfit met het voorwiel (remschijf is nog niets aan gedaan, die moet ik nog aanpakken).
Afbeelding

De topkuip is ook aangepakt. Een Suzuki zonder Yoshimura stickers; dat kan niet! Dus bij deze:
Afbeelding

Even door naar de achterzijde. Het binnenspatbord bleek afgebroken. Besloten om het er toch maar in de plakken want zonder is het ook zo leeg. Had ik gelijk een plekje waar ik mijn bandenschaafsel (jaja, bijna 2 maanden bewaard in een zakje!) kon plakken. Vind het zelf wel geslaagd, maar ik sta open voor commentaar!
Afbeelding
Weet nog niet wat ik ga doen met het achterlicht, misschien laat ik het wel zo. Heeft wel iets stoers naar mijn mening.

Tot slot dan een "tot-nu-toe" shot. Heb het kuipframe/lamphouder gedeelte zijdeglans zwart gespoten.
Afbeelding
Blok moet nog steeds verder worden geweatherd, moet de boutjes ed nog aanstippen en moet de uitlaat nog vinden, want om die nou te scratchen... maar met een beetje mazzel zit die gewoon in de krat bij de 911.

Verder blijk ik de meeste delen wel te hebben. Voorvork, voetsteuntjes en radiator krijgen nu een verfbad dus die verschijnen bij de volgende update. Wordt het toch nog iets na al die tijd!

Voor nu: that's all folks!

Groeten Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement