Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 0:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2012 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dan is jouw model duurder dan mijn real life VF1000R me heeft gekost :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2012 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 feb, 2011 17:54 pm
Berichten: 85
Schitterende spullen, maar ik schrik toch wel een beetje van de prijs. Had ergens wel verwacht dat je niet op een dubbeltje meer of minder kijkt gezien het feit je al zoveel 1:12 auto's hebt gebouwd, maar voor een 1:12 motor vind ik het toch wel bijzonder prijzig....

Neemt niet weg dat ik dit topic helemaal ga volgen tot het eind!

Succes in ieder geval!

Groet,

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2012 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 mei, 2009 20:18 pm
Berichten: 43
ik ben ondertussen een beetje bezig met de kleur samen stelling van het frame en de achterburg. ( iemand nog sugesties?) ik heb nog al wat alclad kleuren.
en ik wil de voorvork niet in de orignele kleuren maken zoals het op de tekening staat. ( vind ik nogal saai alles zwart) ik zit te denken om het bovenste gedeelte zwart te laten, het gedeelte dat inveert(cilinderbussen?, die kleine busjes) goud te maken en het onderste gedeelte waar de remklauwen opkomen antraciet? en dan het balhoofd weer dezelfde kleur als het frame.
graag jullie reacties hierover!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2012 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 maart, 2010 10:22 am
Berichten: 278
Woonplaats: Doornenburg
Als je zoveel geld uitgeeft om het een realistisch model te laten zijn, zou ik ook gewoon de juiste kleurstelling aanhouden.
Hoe saai deze ook is.

_________________
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 8:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
Ik zou eens op zoek gaan naar foto's van the real thing, zoals Michel zegt, als je zoveel uitgeeft aan de kit......
Daarbij is goud voor de binnenpoten achterhaald wegens teveel stick-slip, er is nu een nieuwe, nog gladdere coating en die is inderdaad blauwig-zwart. Met de juiste foto's ter referentie en de juiste verfjes moet het toch lukken?

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik deel de mening van de 2 voorgaande posters.. als je qua detailsets alles uit de kast trekt, ben je "moreel verplicht" om het model dan ook zo accuraat mogelijk neer te zetten..

wat de kleur van de "binnenpoten" betreft.. inderdaad de goudkleurige laag ( Titanium Nitride ) is achterhaald.. 't is te ruw.. 't gleed wel soepel, maar de slijtage was te hoog.. 't geeft een beetje bobbelig oppervlak.. de donkere kleur die we nu veel zien, dat is een Titanium Aluminium Nitride laag, veel gladder..
(bij freesjes wordt deze coating tegenwoordig ook meer en meer toegepast ten faveure van de oude Goudkleurige coating.. )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ook nog maar even spuit elf dan: Qua technische dingen zou ik de originele kleuren aanhouden, helemaal met bovenstaande technische toelichting erbij. Je hebt weinig ruimte voor eigen creatieve inbreng als je een model als dit + detailset aanschaft, in mijn ogen. Hetzelfde als wanneer je formule 1 auto's maakt.

Aan de andere kant: Als je zelf kleuren gaat toepassen die in je eigen ogen wel aardig staan dan heb je op het eind een uniek model in je vitrine-kast dat misschien elke keer weer een big smile op je gezicht brengt. Die vrijheid heb je wel natuurlijk, met modelbouw.
Ik heb ook een paar oude vliegtuigen die qua kleuren en decals in het echt niet te vinden zijn maar ik vind ze mooi en heb plezier gehad aan en geleerd van het b(r)ouwen.

@Arie: leuk om te weten trouwens, van die coating! Leuk dat ik van jou al een paar dingen over motorfietsen heb gelezen die ik nog niet wist, en ik ben toch geen groentje op dat gebied.
De voorvork van mijn Honda is zo vooruitstrevend, daar zit al een kwart eeuw donkere coating op! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Nou dan zal ik mijn mening ook maar even delen, of je er nou op zit te wachten of niet :D

Het mooie van modelbouw is dat je dingen kunt maken zoals ze zelf wil, dus:

Als je waarheidsgetrouwheid (mooi scrabble woord) belangrijk vindt dan houdt je je aan het orgineel, vindt je dit niet of minder belangrijk dan zou ik zeggen:"leef je eigen fantasie uit"

Hoe dan ook blijf ik deze kit volgen al maak je hem knal roze :D

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 mei, 2009 20:18 pm
Berichten: 43
leuk om zo wat dingen te horen en te leren hier! en ja over de kleuren ben ik nog niet helemaal uit! ik ga deze week nog is wat rondspeuren voor foto's. heb alleen jammer genoeg geen tijd aankomende week om verder te gaan aan het model! afgelopen weeekend is er ook vrij weinig gebeurt! als ik meer weet horen jullie hier zeker over!

Maikel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Het kan natuurlijk altijd om een "Fantasie model" neer te zetten.. met een fictieve sponsor.. al bouw je een RC211V met sponsoring van de locale supermarkt.. :)

't is dan echter wel belangrijk dat je de originele spec's van het voertuig in ere houdt..
(om even een voorbeeldje te noemen.. ik ben met een '71er Porsche 917K bezig, die ik heb gewijzigd in een 70er spec, met andere livery.. (overigens reed dezelfde auto een paar jaar eerder in die livery)..

er komt ook nog bij.. en daarom kreeg je zoveel reacties.. er zitten hier ook mensen die zelf motor rijden, en dus ook veel verstand hebben van motoren..
die weten waar ze op moeten letten.. en afwijkingen vallen meteen op..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement