Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rehell MV agusta F4-750
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 16:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Op de laatste meeting bij Bravo kreeg ik van Bravo een paar motorkits waar reeds aan begonnen was.
Deze is er één van. Gelukkig is er niet veel aan gedaan.
Frame is deels gelijmt en motorblok is gelijmt.
Het grootste probleem is de rehell kwaliteit bij deze :oops: . Pasvorm? nooit van gehoort, details? wat is dat :? .

De kuip was ook al zo goed als mogelijk tot één geheel gebracht, gelukkig past die ook heel erg netjes en is daar geen plamuur nodig :oops: .
resultaat na twee dagen schuren en plamuren.
Afbeelding

Verder heeft een deel van het frame vast een kleurtje gekregen even als de tank en voorvork.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 maart, 2010 10:22 am
Berichten: 278
Woonplaats: Doornenburg
Ben benieuwd of deze net zo mooi wordt als de echte MV's.

_________________
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Rehell....hahaha.

Succes met deze kit :wink:


Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 19:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Michel, deze zal een echte MV zeker nooit gaan halen ( zie titel :evil: ).
Het grote voordeel is, dat ik eventueel heel erg snel foto's kan scoren van een echte ( m'n motorzaak heeft er 1 staan ).
De kit zelf is diep triest. Het is eigenlijk een Protar swiftkit, dus alles wat detail heeft gooien we overboord en maken een simpele doos plastic :mrgreen: .

Gelukkig hebben de mietjes van Rehell de onderdelen van de achtervering wel bij gelevert, ze zijn allen het veertje vergeten :( .
Hopelijk heeft er nog iemand een bruikbaar veertje van 4,5mm diameter en +/- 19mm lang heeft liggen houd ik me aanbevolen.
Een pennenveertje is helaas te dun ( heb ik al op diverse manieren getracht aan te passen ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Je zou in een "tuinbroekentoko" eens kunnen kijken naar Binddraad voor bloemen, of dun ijzerdraad.. en dan zelf veren wikkelen..

Veertjes wikkelen is niet moeilijk.. gewoon een draad om een staafje van de goede dikte wikkelen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2011 15:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Wegens hij komt bij een kleine jongen op z'n kamer te staan, blijft de achterveer gewoon het vage stukje plastic.
Na een ernstige overweging ben ik deze week toch weer met deze verder gegaan en mijzelf een deadline gegeven. Voor 8 januari moet hij gereed zijn.

Wat is er ondertussen gebeurt? het frame is zwart, het blok is aluminium en de onderzijde van de kuip is zilver.
Afbeelding
Afbeelding

blok en uitlaat zitten nog los, zijn even droog gepast.
Voor het zilver op de kuip heb ik titaniumzilver van tamiya gebruikt, die is net iets minder glimmend en geeft meer kleur.
Helaas is m'n referentiemateriaal verkocht aan een gehaktbal. ( kwam terug bij de zaak dat hij wat erg bokte bij 50km/u, bleek hij dat te proberen in z'n 5 :lol: . Dat ding loopt 120km/u in z'n 1 ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2011 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 maart, 2010 10:22 am
Berichten: 278
Woonplaats: Doornenburg
tankard schreef:
Wegens hij komt bij een kleine jongen op z'n kamer te staan, blijft de achterveer gewoon het vage stukje plastic.
Na een ernstige overweging ben ik deze week toch weer met deze verder gegaan en mijzelf een deadline gegeven. Voor 8 januari moet hij gereed zijn.

Wat is er ondertussen gebeurt? het frame is zwart, het blok is aluminium en de onderzijde van de kuip is zilver.
Afbeelding
Afbeelding

blok en uitlaat zitten nog los, zijn even droog gepast.
Voor het zilver op de kuip heb ik titaniumzilver van tamiya gebruikt, die is net iets minder glimmend en geeft meer kleur.
Helaas is m'n referentiemateriaal verkocht aan een gehaktbal. ( kwam terug bij de zaak dat hij wat erg bokte bij 50km/u, bleek hij dat te proberen in z'n 5 :lol: . Dat ding loopt 120km/u in z'n 1 ).


Zijn van die figuren die zo'n supersport/-bike kopen om te showen en niet om mee te rijden. En het dus zeer waarschijnlijk ook niet kunnen :evil:

_________________
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 19:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Ach, posers hou je altijd :lol: . Ik zou ook niet zo'n bike willen hebben.

Maar naar de realiteit, dus het model.

Vandaag het rood gespoten in italian red ( modelmaster 2719 ).
Afbeelding
Afbeelding

toen alles enigsinds droog was even een snelle doorgpassing gemaakt met de rest.
Afbeelding

voor de oplettende kijker :wink: .
de achterbrug is gereed, de voorvork is klaar en het frame heeft ook alzijn definitieve kleurtjes. Dus er kan eindelijk weer geplakt gaan worden.
Morgen de decals plaatsen en een laagje blank erover gooien, verder hoop ik de laatste hand te kunnen leggen aan het frame e.d. .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Schiet al lekker op, jij weet er toch een heel acceptabel model van te maken.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 17:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Gelukkig kom je bij rehell altijd wel ergens tot de conclusie dat het niet klopt :( .
gelukkig hoeft deze niet echt te rijden, want de achterband loopt tegen de achterbrug :mrgreen: .

gisteravond nog de decals geplaatst en vanmorgen de luchtkwast ter hand genomen om alles van een laagje doorzichtig glans te voorzien :D .
Afbeelding

verder is het frame ook redelijk tegen z'n eind aan aan het komen ( de kliko's buiten zijn leeg, dus :evil: ).
Afbeelding

Het zijn nog de laatste kleine dingen die moeten gebeuren en hopelijk volgende week een leuk eindproduct.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement