Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 17:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
Na jaren van niet bouwen door omstandigheden (vriendinnetje vrouwtje kids verhuizen werken kortom dat dus....) en dingen leren over het leven en mezelf hebben we kortgeleden de zolder maar eens heringericht zodat papa voor zichzelf weer een hoekje heeft om "met zijn motortjes bezig te zijn" zoals mijn vrouw dat noemt.
Gelukkig deed ik het al/nog toen we elkaar leerden kennen, en vond ze het toen een beetje vreemd (ik was 25 toen, en speelde nog met bouwpakketjes :lol: ) maar intussen weet ze niet meer beter.

Hokje is een soort van klaar, airbrush staat hoog op de verlanglijst net als een spuitcabine-tje met afzuiging maar alles op zijn tijd, rustig aan maar want ook op mijn rug groeit geen geld en ik ben bang dat ik het boompje heb omgeschoffelt :oops:

Een greep in de stapel die geduldig op me heeft liggen wachten en daar kwam boven:

Afbeelding

Een Tamiya doosje, niet super uitdagend wegens vrij eenvoudig, de Kawasaki Gpz400R.
Waarom nou weer een 400? Nou ja, kniesoor enzo, qua model is het precies een 600 en dat klinkt alweer een stuk manser!
Het model op zich boeit me niet zo erg veel, en daarom leek het me het perfekte model om weer langzaam aan mee te beginnen, zodat ik het minder erg zou vinden als ik iets zou verprutsen.

Van de eerste paar stukjes heb ik geen foto's, maar toen ik bedacht anderen deelgenoot te willen maken van mijn gefröbel was ik ongeveer zover:

Afbeelding

Afbeelding

Het muntje ligt erbij om aan te geven hoe groot (of klein) het is, voor de meesten hier niet nodig maar op onder andere Hyves bijvoorbeeld zijn er diverse mensen die daar geen idee van hebben.
De macro-functie op het fototoestel heb ik intussen ook gevonden, maar die foto's moet ik nog ff uploaden naar Foto-emmer (als ik straks de laptop even mag gebruiken want daar staan ze op)

Alvast een paar disclaimers: Ik ben een trage bouwer, 1 tegelijk en vaak heb ik alleen in het weekend wat tijd ivm mijn werk als vrachtwagenchauffeur (en verplichtingen als echtgenoot en vader niet te vergeten :D ) Een kleurtje aanbrengen gaat grotendeels per kwast (zie bovenaan) en ik heb heel lang niet meer gebouwd, dus go een beetje easy on me please....
Ik ben me bewust dat het allemaal nog veel mooier kan, en daar wil ik ook naartoe werken, dus opbouwende kritiek evenals hoe ik bepaalde dingen kan aanpakken om het beter of mooier te doen.

Mocht u zich geroepen voelen af te kraken om het afkraken, gelieve dan gewoon uw mond te houden :lol:


Groet Dennis

PS: Ik ben dus al iets verder, maar die foto's moeten nog online gezet worden, binnenkort dus meer op dit kanaal....

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
Vlotter als dit gaan de updates echt niet worden hoor :D
Meisje kijkt tv, dus ik ben er "gezellig" bij komen zitten, sneakie de laptop op schoot getrokken en vooruit met de geit....

Na rustig verder geprutst te hebben ben ik nu ongeveer hier:

Afbeelding

Achterbrugje zit er in,

Afbeelding

Ben er eigenlijk tot zover best wel over te spreken :D

Afbeelding

Even de body er op gelegd voor het idee, nu weer verder prutsen.
De uitlaat is aan de beurt, en nou zag ik ergens ooit Arie K. de gehele uitlaat naast de motor in elkaar prutsen en daarna als 1 geheel plaatsen..... Hoeveel handen heeft die man? :shock:

Nou ja, we komen er wel, rustig verder prutsen maar....

Groet Dennis (alweer :P )

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3837
Netjes toch en waarom zou je haasten, van haastige spoed komt zelden iets goeds ;) Met dunne laagjes verf, goed verdund kun je een prima resultaat krijgen waarvoor een airbrush niet direct nodig is, al heeft een airbrush wel zo zijn voordelen.

Bouw ze!
Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ah.. heerlijke klassieke japanner.. met kleine wieltjes.. ( kijk maar goed op de bandjes.. 16 inch in plaats van 17 )

wat je misschien nog wel even kan doen.. Gaatjes boren in de remschijven..
Dat maakt het nog net even meer "af"

Voor de rest heb ik tot nog toe geen commentaar.. je bouwt netjes..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
:shock: Zelfs Arie heeft geen commentaar! Als ik werk uit jou handen zie Arie, vat ik dat op als een compliment! Dank daarvoor!
En Jogy ook bedankt natuurlijk :D

Misschien dat het beeld van mijn eigen kunsten wat vertroebeld word door internet, werken van mensen met 30 jaar ervaring en de macrostand op het foto-toestel.
Ik zie wel ruimte voor verbetering, maar dat zal altijd wel zo blijven anders is de uitdaging weg.

Gaatjes boren in de schijven, ja daar zeg je iets, is inderdaad door mijn hoofd geschoten.
Binnenkort eens naar de Multimate in het dorp om te zien of er zulke kleine boortjes voor mijn dremel te krijgen zijn.
En anders zo'n Proxon ding erbij op het verlanglijstje?

Nog weinig nieuws te melden verder, door omstandigheden de motivatie even niet kunnen vinden vandaag, en zonder de juiste stemming word het niks.....

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik moet mezelf nu al afremmen om hem niet af te gaan raffelen, wil hem graag af hebben namelijk.....

Groet Dennis

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
NIET met de dremel doen.. ik weet niet waar jouw dorp woont, maar hier in het dorp hebben we "herman Buitelaar", een machine handel, met een ruime voorraad koopspoken.. ik heb daar onlangs een setje boortjes gekocht van 0.3 tm 1.5, in 0.1 oplopend.. die zet je best in een "pinvice" en dan gewoon tussen duim en wijsvinger gaatje voor gaatje "doorprikken"
de braampjes die op de achterkant van de schijf ontstaan, als het boortje doorkomt, die haal je eenvoudig weg door een grotere boor te gebruiken als " verzinkboor", één-misschien twee omwentelingen van het boortje zijn dan genoeg om het braampje keurig te verwijderen..

je kwast-vaardigheid is zeker nog op pijl.. je frame ziet er weliswaar niet zo strak uit als een gespoten frame, maar nog altijd vele malen strakker dan menig door ondertekende gepenseeld onderdeel.. (ik pak zelfs de spuit nog voor onderdeeltjes zoals de handvatten, en schakelaars op het stuur, waarbij alleen de knoppies nog met het penseel gedaan worden.. )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2011 6:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
Mijn dorp woont tussen Schagen en Den Helder in om ongeveer precies te zijn.

Niet met de Dremel doen dus? Wegens gaat te snel, smelten, schijfje naar de knoppen en dat soort dingen?
:shock: Blij dat ik die kleine boortjes nog niet had dus.......

Zou je eens kunnen laten zien wat een "pinvice" is zodat ik weet wat ik zoek dan?

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2011 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Dinges schreef:

Zou je eens kunnen laten zien wat een "pinvice" is zodat ik weet wat ik zoek dan?


Zoek maar eens naar dit apparaatje, Tamiya had/heeft er ook 1 als ik het goed heb, ideaal voor de modelbouwert

Afbeelding

http://www.hobbywob.nl/a-15670304/gereedschap/handboor-0-2-tot-2-5-mm-voor-printen-en-modelbouw

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2011 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 13:20 pm
Berichten: 49
Woonplaats: Anna Paulowna
Erik bedankt! En daar klem ik dan weer zo'n ieniemienie boortje in zodat het een handboortje word? Gaan we naar op zoek!

Ik was van plan jullie te vervelen met plaatjes van uitlaten die niet naar mijn zin zijn en dus nog aangepast moeten worden (staan nu in elkaar maar zit een naad in waar je naar van word, dat moet dus anders!) maar de werkgevert beslist anders helaas. Nu net terug en morgen weer omstreeks 0500 starten, dus weinig tijd voor de hobby, dat houden jullie nog te goed dus....
Ik had al gezegd dat ik een trage bouwer was geloof ik?

Voor nu weltrusten maar alvast voor straks.... :D

Groet Dennis

_________________
Prutser!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2011 22:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Hé naamgenoot,
Goed begin, alle opmerkingen die ik had hebben m'n voorgangers al genoemd.
Ik zou kunnen toevoegen dat de schijven glimmend zilver zouden mogen zijn :oops: , maar daar houd het verder op.

Een pinvice is volgens mij ook verkrijgbaar via de brouwersshop.

Ga zo door.
Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement