Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Vandaag mocht ik met de post een kit ontvangen van een Harley Davidson Classic schaal 1 op 12.

Afbeelding

Nou dacht ik dat dit een vrij eenvoudig en snel te bouwen kitje was, maar dat viel reuze mee, er zit aardig wat plastic in de doos.

Afbeelding

Aardig wat blauw plastic

Afbeelding

Aardig wat grijs en glas

Afbeelding

Wat chroom (wat allemaal in de bleek moet)

Afbeelding

en nog meer grijs met onder andere de velgen en de banden.

Afbeelding

Als klap op de vuurpijl zit er ook nog een pocket bike in de verpakking, leuk :D

Afbeelding


En dat allemaal voor € 10,00 ex. verzenden, ik heb wel eens meer uitgegeven voor minder :D :D

Maar goed, even terug naar de titel Rudd of a'la OCC, als enthousiast kijker van OCC de serie's en Senior versus Junior op discovery had ik bij de aanschaf van deze kit bedacht om de harley enigzins te verbouwen, langere voorvork, tank en spatborden veranderen, hoek van het balhoofd aanpassen enz. enz.

Dan zou ik bijvoorbeeld het frame moeten ombouwen tot zo iets als dit:

Afbeelding

en dan volgt er natuurlijk nog heel veel hak en breekwerk om uiteindelijk te komen tot iets wat hier een beetje op lijkt

Afbeelding

Maar ja, dat idee stamde nog uit de tijd dat ik niet wist hoe uitgebreid deze kit is.

Hmmmm, groot dilemma, rudd of verbouwen??? ik ga er eens een nachtje over slapen, of 2 of 3 of...


Oja, wil je ook een keer online zelf een chopper samenstellen?

hier klikken

En nu maar even in de zon de doos openen, denken, kijken, snuffelen, doos weer dicht doen, nog maar een keer openen, denken, twijfelen enz.

Doegie

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
ik zelf zou hem helemaal verbouwen.
ik zelf heb oke nog zoon project liggen maar dan 1.8
dus zal deze zeker veel volgen.
en komt er oke bouw verslagje van de pocket bike ??

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
1:8?? hmmm moie schaal om te hakken en breken :-)

Zodra ik aan de kit begin zla ik ook van de pocket bike een verslag maken, zal er een apart topic voor aanmaken goed? :lol:

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
He.. 'k wilde je net een PB doen toekomen of je niet van die pocketbike afwilde..
je weet dat ik met die dingen geraced heb he?.. en dit model.. daar heb ik zelfs ook wel op gereden.. al was dat niet in een race..

Wat die Harley betreft.. ik zou em misschien niet RUDD bouwen.. maar wel 't uiterlijk nastreven van wat er op de doos staat.. Imai Kits zijn inderdaad heel gedetailleerd.. ik heb hier een Imai BMW R100RS in de kast liggen.. 'k had niet goed op de doos gekeken.. was er heilig van overtuigd een Tamiya in mijn tengels te hebben.. omdat Imai zijn doosjes soms in dezelfde huisstijl drukt als Tamiya.. grappenmakers daar.. :)

voor een OCC-job zou ik een "eenvoudiger kitje" nemen... heel veel onderdelen ga je weglaten.. en heel veel onderdelen ga je scratchen.. je hebt alleen de wielen, 't motorblok, en eventueel stuur, tank en zadel voor nodig.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Ja daar heb je wel gelijk in Arie, ik zat ook al te wikken en te wegen om voor een verbouwing gewoon zo'n Revell chopper te nemen, maar... ik denk er nog over na.

Het is als standaard Harley natuurlijk ook een dijk van een motor dus... ik slaap er nog een nachtje over :brouw:

Wil jij die pocket bike?? nou dan moeten we eens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen, persoonlijk heb ik niets met dat ding dus...
Ik hoor het wel.

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Deze Imai is helegaar niet verkeerd. De koffers en het zadel zijn wat vierkant uitgevoerd, maar de rest is spot-on voor een FLH. Dit is wat ik er ooit van gemaakt heb, de goede lijnen van het model zonder kofferset komen goed tot uiting;

Afbeelding

En Arie, als het goed is heb ik de pocketbike nog ergens liggen. Als ik 'm weet te vinden is 'ie helemaal voor jou. :D


E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
dat zou gaaf zijn.. dan bouw ik er 2.. :)

één in de standaard rode kleur, zoals ik em eens gereden heb.. en één in de Yamaha-Geel-zwart kledij.. :)

Jou FLHIJKLMNOP ( ik kan geen hoogte krijgen van die Harley type-aanduidingen ) staat er gelikt bij.. dan weet Erik waar ie zich op kan richten.. zo'n machine is niet mijn ding.. maar een Imai Kit is volgens mij van hoge kwaliteit.. die BMW staat me ook regelmatig aan te staren.. "bouw mij" hoor ik regelmatig uit het doosje klinken.. maar dan moet het een "weltbummler"worden. een afgeleefde RS, die zo te zien 3 ton op de teller heeft staan.. na een paar rondjes om de wereld dus..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Goed de kogel is door de kerk, de Harley wordt rudd gebouwd, ik twijfel nog over de koffers, mischien laat ik die eraf.

Eerst maar eens begonnen met de wielen, de banden krijgen een dubbele witte streep, nou dacht ik slim te zijn en de banden af te plakken....

Niet echt een succes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig geen onherstelbare schade, met wat zijdeglans zwart is dit wel bij te werken, voor de witte randen heb ik off white gebruikt omdat mijn ervaring is dat gewoon wit niet mooi overkomt op een model.

Dan de velgen, deze krijgen een basis van Model-air Black Grey
Zo zien de velgen eruit als ze in de kit zitten

Afbeelding

Met de beoogde verf

Afbeelding

Met eerste laag erop

Afbeelding

En dan? o ships, er zitten nog een berg pinmarks op de velg :evil:

Afbeelding

Goed, deze eerst maar even weg gesneden en geschuurd, gelukkig moest de velg nog een keer gespoten :oops:
Als deze tweede laag droog is worden de zijkanten van de velgribben (heet dat zo?) met neutral steel geschilderd, net als de rand van de velg

ff met paint gefriemeld voor het idee

Afbeelding

Zodra de wielen klaar zijn zal ik foto's plaatsen, nu eerst meer even crisis managment gaan uitvoeren op de banden :D

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
"and he's off!"..

pinmarks vergeten.. oh oh.. 2 keer controleren.. 1 keer spuiten.. :)
die spaakranden.. dat gaat een leuk priegelwerkje worden.. ik moest bij m'n Katana eenzelfde geintje uitvoeren.. maar die had minder spaken gelukkig.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
De banden beginnen een fiasco te worden, ik kreeg de streepjes maar niet netjes :evil:

Had ik eindelijk de streepjes een beetje knap, springt de verf weg als je hem om de velg ligt.

Nieuw plan, hele zijwang van de band wordt wit, hiervoor gebruik ik een orginele bandenstift (hopen dat dat lukt)

De vlegen zijn klaar om afgelakt te worden, ik twijfel alleen nog tussen glans of mat lak.

Afbeelding

Afbeelding

Nu weer lekker in het zonnetje verder met het blok

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement