Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
Na een slechte start met de BMW M3 (interieur moet overnieuw...don't ask...), heb ik besloten om maar vast te beginnen met deze doos die ik al jaren heb liggen.

De doos:
Afbeelding

De inhoud, startend met de beschrijving:
Afbeelding

Decals:
Afbeelding

Sprues:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Alvast wat geplakt, geschuurd, ge-de-flashed en geprimerd (Action €2,- primer ftw!):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Er zijn nogal wat naadjes en slecht aansluitende delen ('hoogteverschillen'). Ik zal dus eerst Plasto of Milliput moeten halen om verder te kunnen.

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Laatst bijgewerkt door Icephase op di 16 nov, 2010 0:08 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
In plaats van Plasto of Miliput ( wat overigens goede producten zijn daar niet van) kun je ook Alabastine Snelplamuur uit de welbekende Oranje tube gebruiken..

wat de Carbon Decals betreft... Ik zou ze eens kritisch tegen het licht houden, op het plaatje op de doos lijken ze me wat aan de grove kant.. mogelijk dat een velletje aftermarket CF Decal 't geheel wat mooier maakt.. als je het origineel even kopieert, of overtrekt, dan heb je een prima template om de nieuwe te snijden..

Als ik de sprues met onderdelen zo zie is dit een Protar Swift model in een Revell doosje.. dit doet helaas het ergste vrezen voor de pasvorm, maar da's niets wat niet op te lossen is met een beetje geduld en een boel vakmanschap...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Leuke bike !!
Ik kan me nog herinneren dat ze redelijk succesvol waren met deze Italiaan in de 500 cc. Lang voordat Ducati de MotoGP in ging!
En wat lees ik in de beschrijving? Engine like a volcano! Haha !! Mooi gezegd ! :lol:

Er lijkt mij zeker wat moois van te maken.
Ik geef Arie wel gelijk vwb de carbon decals. Die lijken mij (op de doos) ook wat grof.

Succes met de bouw!
groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Leuke kit, dit was 1 van mijn eerste motoren. Ik had die kit toen bij de blokker gekocht voor 15 GULDENS :D

De pasvorm is opzich best wel aardig, maar het detail is wat aan de slechte kant. Vooral de eerder genoemde carbon decals lijken nergens op en zijn nog te klein ook.

Onlangs was er iemand op het SPC forum met deze kit bezig, die er best goed uit ziet:

http://forum.spc.org.uk/phpBB3/viewtopi ... =7&t=14134

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Kris,

Kun je misschien een fotootje linken?.. ik ben niet van plan me aan te melden om een paar plaatjes te bekijken.. :)

wat deze machines betreft.. ze begonnen niet zo best.. maar door de tijd kwam er toch aardig schot in.. 't eerste memorabele wapenfeit.. Randy Mamola die met deze machine in België op een kletsnat Spa-Francorchamps de eerste podiumplaats pakte. Eddie Lawson heeft ook de nodige Successen met deze machine behaald, ook Superbike Held Carl Fogarty heeft eens een gastrol mogen vervullen op deze machine.. hij lag in een goede positie tot ie problemen kreeg met zijn remmen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Jaaa, een van de mooiste GP racers ooit vindt ik.
Ik weet nog dat Kocinsky er als een beest mee te keer ging, geweldig om te zien.
Ben benieuwd wat je er van maakt.



Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 nov, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
*SCHOP*

Zo ff een update:

Ik ben inmiddels een stuk verder met het 'groffere' werk; body geplamuurd en gespoten, motorblokje basiskleuren gegeven, framewerk de juiste kleur etc:

De kap is geplamuurd en rood gespoten. Nu nog geen decals of blanke lak, maar al best mooi. Let niet op het stof; dat is (droge) nevel van aluminiumverf en is er inmiddels met een stukkie wc-papier van af gehaald. Daarna gedecalled:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorspatbordje:
Afbeelding
Afbeelding

Achterspatbordje:
Afbeelding

Tank en buddyseat:
Afbeelding
Afbeelding

Motorblokje en framestukken. De carbon-decals vind ik eigenlijk best lelijk, hier komt nog een laag smoke overheen om ze iets donkerder te maken. Ook zie je hier het slechte detail van Revell: er is nagenoeg geen aandacht besteed aan de binnenzijde van het motorblok/achterwielophanging en de carbondecals bedekken niet eens alles! Nog even prakkiseren over hoe dit op te lossen, maar waarschijnlijk ga ik met smoke de overgangen minder hard maken. Ook heb ik nog wat carbon decal over, maar dat bewaar ik eigenlijk voor mijn 1:12 Revell Ferrari F40 die ik nog moet maken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De uitlaten:
Afbeelding

Totaalplaatje:
Afbeelding

Hier zie je de beschrijving van de decals, én de carbondecals die nog over zijn, deze hebben dezelfde vorm als degenen die op de buddyseat zitten, maar zijn veel groter! Blijkbaar was dit goedkoper...
Afbeelding
Afbeelding

De rode kleur is Tamiya TS-8 (Italian red) op grijze Action-primer. Aluminium kleur is ook Tamiya spuitbus TS-?? (Flat Aluminium) óf AS-?? (Bare metal silver), ook op Action primer. Ik gebruik ook glanzend en mat zwart van de Action. De rest van het spuitwerk (uitlaten en voorspatbord) heb ik gedaan met zelf gemengde kleurtjes in de airbrush.
Het detailschilderwerk doe ik gewoon met het kwastje.

Nou tot de volgende update maar weer!

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
Jammer van de weinige 'support' (blijkbaar), maar ik ben toch doorgegaan en vanavond al is 'ie klaar!

Foto's:

Motorblok, uitlaten en frame inclusief achterwiel. Het frame en motorblok heb ik nog gedrybrushed met metallic grey, nu is het minder 'clean'. De velgen moesten na de vorige update opnieuw, want door de blanke Action-lak lieten zowel de Action-primer als de Action-zwarte lak gewoon los! Maar is weer netjes nu. Alle details gewoon met het kwastje gedaan, sinds de vorige update niets gespoten of geairbrushed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het kuipje, met raampje. Door de slechte pasvorm is de naad tussen de twee delen weer terug... :evil: Niets aan te doen helaas...
Afbeelding

Voorvork met voorwiel.
Afbeelding

Stuur. Niets speciaals, geheel met de kwast gedaan.
Afbeelding

De buddyseat, hierbij waren de zitjes zelf nogal problematisch; deze pasten namelijk niet goed. Revell had een soort kliksysteem bedacht maar dat lukte dus voor geen meter. Dus bevestigingen kapot gesneden en verlijmd.
Afbeelding

De hele opstelling zonder seat en kuip.
Afbeelding

Nu met seat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de complete motor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een leuke kit, hoewel er weinig onderdelen zijn en (dus) ook weinig detail. Scratchen is me nog te hoog gegrepen, maar het was leuk om te oefenen met P+ (raampje), drybrushen, airbrushen en putty. Nu weer verder met de BMW M3!

Bedankt voor het kijken en tot ziens!!

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Ik vind em leuk geworden ! :D

Jammer dat de carbon decals zo grof zijn.
De uitlaten zijn wel weer erg goed gelukt. Mooi gespoten!!
Wel zou ik de bandjes nog iets verder opschuren ... die rand in het midden heb ik nog nooit op een slick gezien :roll:

succes met de M3 !!

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
"weinig" support?.. ach.. er was eigenlijk gewoonweg NIETS op je werk aan te merken.. 't enige "puntje" van kritiek dat ik zou kunnen geven is dat je helaas het te grove meegeleverde decal gebruikt hebt voor de carbon delen..

maar in feite heb je em gewoon "OOTB" gebouwd, en voor een model Out Of The Box staat ie er gewoon strak bij..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement