Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 13:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2010 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Zo, de Honda is bijna klaar. Ik heb even wat foto's gemaakt met mn nieuwe Canon500D op een statief en dan krijg je echt wel veel betere foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier kwam hij wat snel doorgereden :)

Afbeelding

Afbeelding

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2010 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Mooie Foto's.. mooie Fiets ook..

je zou eens kunnen proberen om te flitsen, voor een paar tientjes koop je een 2de hands flitsertje met een richtgetal van pak em beet 12-18 m/Iso21.. dat zijn dus de minder zware flitsers.. die kun je ergens aan de zijkant zetten, zodat je flitst met strijklicht..

deze techniek heet "invulflitsen", je verlicht alleen de schaduwen een beetje extra, zeker met zwarte of donker gekleurde modellen geeft dit goede resultaten..

een ander "trucje".. je hebt een donkere motor op een lichte achtergrond.. je belichtingsmeter op "Spot" zetten en de motorfiets meten, of als je camera geen spotmeting heeft, de meting van de integraalmeting gebruiken, en je belichting 1-2 stops overbelichten.. ( sluitertijd 1-2 standen langer nemen, of het diafragma 1-2 stops verder open zetten..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2010 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Arie Kabaalstra schreef:
Mooie Foto's.. mooie Fiets ook..

je zou eens kunnen proberen om te flitsen, voor een paar tientjes koop je een 2de hands flitsertje met een richtgetal van pak em beet 12-18 m/Iso21.. dat zijn dus de minder zware flitsers.. die kun je ergens aan de zijkant zetten, zodat je flitst met strijklicht..

deze techniek heet "invulflitsen", je verlicht alleen de schaduwen een beetje extra, zeker met zwarte of donker gekleurde modellen geeft dit goede resultaten..

een ander "trucje".. je hebt een donkere motor op een lichte achtergrond.. je belichtingsmeter op "Spot" zetten en de motorfiets meten, of als je camera geen spotmeting heeft, de meting van de integraalmeting gebruiken, en je belichting 1-2 stops overbelichten.. ( sluitertijd 1-2 standen langer nemen, of het diafragma 1-2 stops verder open zetten..

Een hele boterham Arie... Maar heb mijn camera nog maar een maandje ofzo en ben nog volop bezig met uitzoeken wat welk effect heeft. Spotmeting heeft hij wel hoor, dan ga ik dat straks eens proberen te doen, kijken wat verschil dat geeft. Een flitser heb ik nog niet, alsook geen echt goede lens (deze zijn gemaakt met een sigma 70-200 die ik geleend heb van iemand.) In de toekomst (lees juni 2011 ;) ) wil ik nog een lens bijkopen voor naar Assen (motoGP) te gaan en daar foto's te maken. Maar daar ben ik nog niet goed uit wat. Wil er ook nog geen 1000+euro aan geven.

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2010 14:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
hoi Tom

Mooi gedaan je zou zegen dat je naar een echte moter kijkt

Grt,

Ard

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
De testbike is klaar geraakt. Hieronder de foto's van het afgewerkte model.
Arie, ik heb je advies in acht genomen voor het nemen van de foto's. Laat maar weten of je ze nu beter vindt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja!, zoals je zelf kunt zien heb je nu volledige "doortekening" zelfs in de diepe zwarttinten..
Je ziet nu de structuur van de banden.. die zag je bij de eerdere foto's niet of nauwelijks..

't lastige is met een donker onderwerp fotograferen voor een lichte achtergrond is dat de lichtmeter van je camera "Gefopt" wordt, hij meet heel veel licht, en gooit " het gat dicht".. oftewel... afhankelijk van je instellingen wordt de sluitertijd korter genomen, of het diafragma dichter gezet, waardoor je details in je donkere delen kwijtraakt..

als je dus met spotmeting kan werken, dan meet de camera alleen het centrum van je beeld, en past daar de belichting op aan.. ( met heel donkere onderwerpen, kan dat er weer voor zorgen dat de camera de boel gaat overbelichten).

als je het "handmatig aanpast, door op handbediening te werken, en de belichting gewoon 1-2 stops over te belichten krijg je het zelfde resultaat..
ik werk zelf met een Nikon D90, en die komt bij mij nooit op Programma-automaat te staan, behalve als mijn moeder ermee fotografeert.. :) ik kan dus meteen zien of mijn ma aan de camera heeft gezeten.. dan staat ie op "auto".. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ik heb deze gefotografeerd op de AV (diafragmavoorkeur) stand. Ik heb sinds een maand de Canon 500D en ik heb sinds dien nog maar heel zelden op auto gefotografeerd. Deze zijn gemaakt met f25-f29 voor maximale scherptediepte. De sluitertijd was wel altijd redelijk lang. De ervaring om alles op de M (volledig manueel) te doen heb ik nog niet. De verhouding tussen diafragma en sluitertijd weet ik nog niet ideaal te vinden :)

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Even on topic Arie! HAHA !! :lol:

Zonder dollen.
Dit vind ik nou echt een waanzinnig gave motor en een perfect gebouwd model !!

Grote klasse !!

Groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Dank u wel Marcel ;)

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement