Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Leuk om te horen !

Ik freubel lekker verder. Vandaag aan het achterremmetje en de voorkant gewerkt.

groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Het gaat allemaal niet zo super snel met de Yamaha maar ik ben wel weer een stukje verder gekomen en heb wat fotootjes gemaakt.

Ondertussen heb ik het achterremmetje en de voetsteuntjes erop gefreubelt. Voor de veer om de remleiding heb ik een veertje uit een balpen gebruikt.
Afbeelding

Ook het voorkantje is bijna af. Het cockpitje zit er nog los op voor de foto en de rem- en koppelingshendels zitten er nog niet op.
Voorspatbordje komt er helemaal niet op - zie de eerste foto in dit draadje.
De remleidingen aan de voorkant heb ik van ijzerdraad gemaakt. Het is inderdaad een hoop gefreubel om alle kabeltjes vast te krijgen. :x
Op de tellers wil ik nog wat dunner draad gebruiken wat ik bij de brouwersshop heb meegekregen.
Afbeelding

Het bijgeleverde "paddock standje" vind ik geen potje. Daar ga ik iets anders voor brouwen.

Verder valt er genoeg op mijn gefreubel aan te merken denk ik :lol: ... Ik ben zelf ook niet overal tevreden over. Te weinig geduld... te veel lijm... dingetjes die weer losraken. Ik zal hier en daar nog wat bij proberen te werken. Voor de rest heb ik gewoon lol in om deze bike te brouwen ook al is het resultaat niet perfect.
Ik ben nu het kuipwerk aan het spuiten.... Valt ook niet mee zeg !
Hoe krijgen die andere gasten dat toch zo strak ?? Bij mij lijkt het spuitwerk steeds vol te zitten met stofjes en vuil....
Vooral op dat witte valt dat erg op.

Groeten maar weer,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ziet er weer goed uit Marcel.

Jij hebt tenminste geduld om de kabels allemaal vast te maken. Daar heb ik op dit moment geen geduld meer voor.
Ik heb ook een poging gewaagd om de achterremkabel te omwikkelen met ijzerdraad maar helaas. Ziet er wel beter uit zo bij de jouwe :brouw:
Ben erg benieuwd wat voor paddock je gaat freubelen.
Wat die stofjes betreft, heel herkenbaar. Maar doe gewoon lekker je ding dan maak je er een topmodel van :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Hij is bijna, bijna, bijna klaar !
Ai, de laatste loodjes .... Het spuitwerk van de kuip, zitje en tank heb ik 4 of 5 keer opnieuw moeten doen. Grrr :?
Ik had de hele handel al bijna in mijn ronde stalen displaycase geflikkerd...
De decals gingen er gelukkig redelijk goed op. Niks gescheurd in ieder geval. Zelfs die bovenop de tank ging er met een hoop decalsoft redelijk netjes op (al zeg ik het zelf...).

Het kuipje heb ik er net op geprutst. Nu alleen nog even het ruitje erop plakken en het overloop-slangetje van de tank. Deze moet ik op een of andere manier op het ruitje plakken of "tapen".
Hopelijk binnenkort de echte eindfoto's. Hier alvast een voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ik ben jaloers op jou model :mrgreen:

Heel strak gebouwd.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2010 19:42 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
hoi marcel

Ik kan dit model wel waarderen , succes met de bouw

Groet,

Ard

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 10:01 am
Berichten: 5
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, maar heb ook onlangs dit model aangeschaft na heel lang (10 jaar) niets meer te hebben geb(r)ouwd.

Ik heb nog wel een vraag: hoe en waarmee heb jij de witte kleur aangebracht?
Ik heb zelf geen airbrush en die zal er denk ik ook voorlopig nog niet komen. Kun je mij een tip geven welke verf ik hier het beste voor kan gebruiken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Hallo Leendert,

Welkom om het forum !
Ik weet niet of ik de juiste ben om je vraag te beantwoorden ... :oops:
Er staan waanzinnig mooi gespoten motoren hier zoals deze; viewtopic.php?f=127&t=28853
En ik heb met veel pijn en moeite een beetje wit op mijn model gespetterd.....

De verf die ik gebruikt heb is "gewone" modelbouw verf van Revell, hoogglans wit nr.4.
Wel eerst in de grondverf gezet en afgewerkt met met Revell blanke hoogglans lak (geen aanrader trouwens).
Het blokje en frame e.d. zijn prima met de kwast te doen maar voor het kuipwerk zou ik toch in ieder geval een spuitbusje kopen.

Succes met de bouw van de Yamaha!
Ik vind het leuk om weer een liefhebber van klassieke brommers op het forum te hebben!

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
als je het met de kwast wilt gaan doen, zou ik zeggen, neem revell Aquacolor... en spuit daarna de blanke lak met een spuitbusje..

Voor het spuiten en het aanbrengen van de decals kun je de verf voorzichtig gladschuren en dan eerst een dun laagje blanke lak erop, dan de decals, en dan "afcoaten"

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
De eindfoto's !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevreden, opgelucht, aangenaam verrast, verbaast en blij dat ie eindelijk af is ! Haha !! :lol:
Ik vond het geen eenvoudig kitje om te bouwen. De pasvorm viel soms nogal tegen, veel flash, kabeltjes die op een onmogelijke manier vast moesten ....
Ook vond ik het een beetje vreemd dat Italeri er soms enorm veel detail in heeft gestopt (b.v. achterrem) terwijl ze op andere punten de plank finaal mis slaan. Bijvoorbeeld de wel hele simpele koppeling, de lompe paddock stand en de bougiedopjes vergeten !

Ik heb er uiteraard wel een hoop lol in gehad om hem in elkaar te plakken. En ik heb de smaak weer goed te pakken !
De volgende classic bike (nou ja, 80's...) staat al op de werkbank! Opgepikt in Nieuwegein.
Blijft nog even een verassing maar het verslagje volgt !

groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement