Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 08 feb, 2010 21:42 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Leek (Groningen)
Na een paar jaar niks gebouwd te hebben begon het toch ineens weer te kriebelen. Ik naar de plaatselijke modelbouw boer om te kijken of ze nog iets moois hadden en dat hadden ze:
Afbeelding

Ik heb de andere motoren van rossi ook gebouwd en dit was dus een mooi pakket om mee verder te gaan.
Afbeelding

Het enige wat ik nooit mooi kreeg waren de decals. iedereen heeft daar vast wel last van gehad. In de zoek tocht naar een oplossing kwam ik op deze site terecht. Na 2 uur met open mond staren naar wat iedereen bouwd moest ik de lat ook hoger gaan leggen.

Motorblok:
Afbeelding
Ik heb bij het motorblok niet veel anders gedaan dan dat ik normaal zou doen. Wel heb ik in het zijkapje de gaatjes doorgeboord. Iets wat ik op deze site gezien had. Ik wist niet dat ze boortjes zo klein verkochten.
Afbeelding

Voorpoten:
Afbeelding
Met de Decal uitleg van deze site heb ik de theorie voor het eerst uitgeprobeerd op de remklauwen. Potje SET en SOL bij de hand en daar gaan we. Ik ben er erg blij mee. Daarna de boel met clear overgespoten en ik heb het beste resultaat tot nu toe.

Remschijf achter en tandwielen + ketting:
Afbeelding
Afbeelding
Ook hier ben ik weer aan de slag gegaan met de handboor. Ik moet alleen even kijken of er nog een kleiner boortje op de markt is om ook de schijf zelf nog door te boren. Kleine tandwiel ook door geboord

Radiator:
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb op de radiator weer een tip van jullie site gebruikt. Ik heb de lamellen van de radiator een wash gegeven voor meer detail.

Banden
Afbeelding
Ook de banden schuren was voor mij voor het eerst.

Kuipdelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier heb ik ook veel meer aangedaan dan normaal. Ik wist niet dat er zoveel tijd in ging zitten. Putty, vijlen, en schuurpapier van fijn tot super fijn gekocht om alles zo glad mogelijk te maken. Bij de rest van de bouwdoos ook alle gietnaden weggeschuurd. Iets wat ik eerder ook niet deed.

Frame:
Afbeelding
Ben nu bezich het motorblok in het frame te hangen. Moet alleen het kapje over de koppeling nog met carbon decal beplakken.
Ik had van Scale motorsport een decal vel met Plain Weave gekocht maar dit ziet er niet goed uit. Zit nu te wachten op de postbode die mij moet gaan verblijden met Twill Weave carbon. Ik hoop dat dat de juiste is.
Ik heb schaal 1: 12 gepakt. Ik hoop niet dat dat te grof is misschien is 1:24 mooier voor een 1:12 model

_________________
Gr. Jaap


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Zo Jaap,

Dat ziet er allemaal strak uit zeg.
Mijn complimenten. Dit wordt een hele vette bike. :wink:

Groet,
Eddy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Kijk, je gebruikt het forum precies waar het voor bedoeld is.
Wat ik nu gezien heb ziet het er al fantastisch uit.
Straks moet je van jezelf die oude modellen weer opnieuw gaan maken omdat ze er niet uitzien naast de nieuwe :lol:
Maak er wat moois van!

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Dat ziet er echt heel mooi uit en je gaat ook in een lekker tempo (daar kan ik dan weer wat van leren... :wink: ).

Wat die decals voor het koppelingskapje betreft: ik vind persoonlijk dat de carbon-decals al gauw aan de grove kant zijn als er 1/12 opgegeven wordt.
Als je 1/24 neemt, dan is het gevoelsmatig misschien veel te fijn, maar bedenk dat je met een mensenoog naar onderdelen zit te kijken die 12x zo klein zijn dan in werkelijkheid. Als je alles zou opschalen naar 1/1, dan ziet het er waarschijnlijk echt niet uit.

Ik heb overigens voor mijn M1 carbon decals van Crazy Modeler gebruikt (klikkerdeklik). Helaas is het betreffende artikel niet meer leverbaar (DC0063) en ik ben er nog niet achter welke carbondecals het best als vervanging kunnen dienen.

Trouwens die Rossi-modellen in je vitrine zien er goed uit :!:

Ben benieuwd naar het vervolg. Ik hou je in de gaten... :wink:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 08 feb, 2010 21:42 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Leek (Groningen)
racefan schreef:
Dat ziet er echt heel mooi uit en je gaat ook in een lekker tempo (daar kan ik dan weer wat van leren... :wink: ).

Wat die decals voor het koppelingskapje betreft: ik vind persoonlijk dat de carbon-decals al gauw aan de grove kant zijn als er 1/12 opgegeven wordt.
Als je 1/24 neemt, dan is het gevoelsmatig misschien veel te fijn, maar bedenk dat je met een mensenoog naar onderdelen zit te kijken die 12x zo klein zijn dan in werkelijkheid. Als je alles zou opschalen naar 1/1, dan ziet het er waarschijnlijk echt niet uit.

Ik heb overigens voor mijn M1 carbon decals van Crazy Modeler gebruikt (klikkerdeklik). Helaas is het betreffende artikel niet meer leverbaar (DC0063) en ik ben er nog niet achter welke carbondecals het best als vervanging kunnen dienen.

Trouwens die Rossi-modellen in je vitrine zien er goed uit :!:

Ben benieuwd naar het vervolg. Ik hou je in de gaten... :wink:


gr.
Hans


mede dankzij jou brouwverslag heb ik gezien dat ik de lat ook wat hoger moet gaan leggen. Je hebt er een erg mooie fiets van gemaakt.

Nog even een vraag over de remschijf achter. Met welk diameter boor heb je de schijf doorboord.

_________________
Gr. Jaap


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Ik heb een keer een setje boortjes gekocht (volgens mij van Proxxon, ik heb de originele verpakking niet meer).

Hier zaten de maten 0,3 - 0,5 - 0,8 - 1,0 - 1,2 - 1,5 - 2,0 - 2,5 - 3,0 en 3,2 mm in.
Ik weet niet meer welke maat ik gebruikt heb voor de achterremschijf, maar als je bovengenoemd setje aanschaft, dan zit de juiste er wel tussen :!:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Goed bezig, inderdaad kan je op dit forum een hoop leren 8)

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Erg netjes tot nu toe!!!
Wat het carbon betreft , persoonlijk vind ik het 1:12 voor een 1:12 fiets altijd wel erg mooi staan , maar je moet doen wat jezlef wilt .
Sowieso heel veel succes er mee , en vraag alles gerust , iedereen weet wel raat!!!

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 dec, 2009 11:25 am
Berichten: 39
Woonplaats: Apeldoorn
Ik las net dat je opzoek bent naar kleine boortjes. Ik weet niet of je binnenkort een keer naar de tandarts moet. Anders moet je het daar is vragen. Ik heb zelf ook via mijn schoonvader een paar setjes met hele kleine boortjes en freesjes werkt echt super. En het kost je niks je moet alleen ff lang de tandarts :evil:

Jeroen

_________________
FIREBLADE 900RR
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement