Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2009 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Motor nummer 3 hier op het forum voor mij is de Kawasaki Ninja ZX-RR. Ik zal de komende tijd een hoop foto’s gaan plaatsen, want stiekem is hij eigenlijk al zo goed als klaar... (ja, ik ben niet zo vlot met berichten posten, maar beter laat dan helemaal geen verslag toch?)
Enige wat nog moet gebeuren aan de motor zijn de PE boutjes toevoegen, maar dat komt later wel.
Nu eerst dus flink wat voortgang foto’s. De komende tijd/dagen zal ik het verslag afmaken.

Eerst de inhoud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog de "verplichte" uitbreiding van Tamiya erbij gekocht, en een foto etch set van Crazy Modeler. De motor gaat gespoten worden met verf van HiroBoy.
Afbeelding

Erwin


Laatst bijgewerkt door Rwinvos op ma 05 okt, 2009 12:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2009 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Aan de gang met de achterbrug. De remklauw achter kreeg een stuk PE erbij, dus het originele onderdeel moest het ontgelden.

Afbeelding

Afbeelding

Dat is al weer een stukje beter :wink:
Afbeelding

Afbeelding


Hetzelfde voor de achterbrug zelf. Ook daar moesten wat onderdelen vervangen worden door PE varianten:
Afbeelding

en chop
Afbeelding

Afbeelding

met de remklauw erbij
Afbeelding

en de andere kant ook klaar
Afbeelding

Ook werd voorzien in een remschijf zelf van een aantal lagen PE
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2009 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
De radiator moest ontdaan worden van zijn ribbels (nog niet klaar op de foto natuurlijk), zodat hier later ook een PE versie van kon worden gemonteerd. Helaas kan ik daar de detail foto niet meer van vinden, maar dat komt later wel terug in de totaal overzichten. (volgende keer dus toch maar sneller met foto's plaatsen...)

Afbeelding

Alle kuipdelen inmiddels gespoten

Afbeelding

En aan de slag met de decals:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas kreeg ik aan de onderzijde de decals niet helemaal passend, waardoor ik met zwarte verf het een en ander moest opvullen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier heb ik eerst gebruik gemaakt van losse carbon vellen en daarna de tamiya decals. Voor het eerst voor mij om zelf carbon toe te voegen. Niet 100% gelukt, want er zitten toch een paar vouwen in. Maar met het blote oog valt het gelukkig niet heel erg op.
Afbeelding

zijpanelen gedeeltelijk gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterbrug hugger/fender ook voorzien van carbon en de Tamiya decals.
Carbon is overigens in schaal 1/24. Dit ziet er vreemd genoeg beter uit dan schaal 1/12 zoals de motor zelf is. Schaal 1/12 lijkt vaak veel te grof en dit oogt dan net wat mooier vind ik zelf.
Afbeelding

En als laatste de velgen nog.
Afbeelding


Achtervering in elkaar
Afbeelding

Het blok ook zo goed als klaar en voorzien van een hele lichte wash
Afbeelding

Uitlaten eerst zwart gespoten
Afbeelding

En daarna met alclad voorzien van metaal
Afbeelding

Laatste foto's dan van het frame. Ook hier nog een paar PE onderdelen moeten toevoegen (en plastic verwijderen)
Afbeelding

en dan hier toch ook nog een foto van de radiator met zijn PE erbij
Afbeelding

Tijd voor lunch :wink: Hopelijk vanmiddag verder


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2009 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Ziet er mooi uit.
Ik heb de kit met precies dezelfde aanvullingen als jij liggen. Alleen zal ik het groen gaan spuiten uit de Tamiya spuitbus die speciaal voor deze kit is uitgebracht (airbrush heb ik nog niet).

Ik kan in ieder geval lekker afkijken bij jouw klus :wink:

Succes verder :!:

gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Hé Hans,
dankjewel!
Heb je de Tamiya bus kunnen vinden dan? Ik heb de speciale kleur van Tamiya namelijk nergens kunnen vinden op voorraad. Ik had ook begrepen dat ze die spuitbus ook als "limited" edtion uitbrachten en dat hij dus ook niet meer gemaakt werd?
De verf van Hiroboy is overigens ook de juiste kleur. Ze hebben hem in 2 versies te koop:
KAW-ZX-RR30 ZX-RR Mica Green + Semi Gloss Black 30ml of each 2006

KAW-ZX-RR60 60ml ZX-RR Mica Green ONLY 2006
Ik vind zelf de zeropaints echt super spuiten met de airbrush, dus achteraf ook wel blij dat ik de spuitbus variant niet kon vinden.

Ik probeer vandaag weer wat foto's te plaatsen en dit weekend zal ik ook de rest van de foto's uploaden en hier showen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Mooie fiets, heb deze ooit gehad maar doorverkocht, maar ik kijk met veel plezier naar je verslag.

Ik heb hier nog wat zero paint liggen en een ducati die wacht op betere dagen. Kun je me vertellen met welke naaldikte, vermening en druk je deze verf spuit?

Succes met je verslag!
Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Jogy schreef:
Mooie fiets, heb deze ooit gehad maar doorverkocht, maar ik kijk met veel plezier naar je verslag.

Ik heb hier nog wat zero paint liggen en een ducati die wacht op betere dagen. Kun je me vertellen met welke naaldikte, vermening en druk je deze verf spuit?

Succes met je verslag!
Gr Jogy


Eej Jogy,

verdunning is niet nodig bij zero paint, dat is van zichzelf al heel erg dun. Spuiten doe ik op ongeveer 1 bar. Zo laag mogelijk in ieder geval. Ik heb geloof ik een .15 naald gebruikt. Ook een dunne dus. Maar met een dikkere gaat ook goed (en sneller natuurlijk), maar die heb ik helaas stuk laten vallen (3x inmiddels al...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Bedankt voor je uitleg. Ik spuit met een Evo en 0.2 naald. Had toch wat problemen met de airbrush en ga daarom wat testen met verf en zo kwam ik op het idee de Zero paints uit de doos te halen en ook eens uit te proberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2009 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Ik heb de "limited edition" spuitbusjes destijds meteen bij de kit aangeschaft (HLJ).
Lijkt inderdaad niet meer / zeer slecht leverbaar te zijn.

Misschien dat ik toch ook maar eens naar een airbrush moet gaan kijken. Vooral de Alclad "kleuren" geven mooie resultaten en dat is dus iets dat je met een spuitbusje niet voor elkaar kan krijgen.

Alleen het gedoe met schoonmaken e.d. en het feit dat m'n spuitbcabine in de schuur staat weerhoudt me er nog van...

Maar goed, genoeg off-topic gemekkerd: wanneer kunnen we de volgende update verwachten :?:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2009 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
NU :lol:


Een begin met de voorvork. Hiervoor gebruik ik dus de update set van tamiya zelf. Het is jammer dat Tamiya deze er los bij blijft verkopen, maar omdat de metalen onderdelen gewoon erg mooi zijn, toch maar weer gekocht. Ook zit in het pakket nog een stuurdemper er bij, dus dat is weer een leuke echte toevoeging.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaten met de tamiya "make-up" setjes behandeled zodat deze licht verkleurd is
Afbeelding

Ketting is gedaan en voorzien van een lichte wash
Afbeelding

En de schijfremmen ook al gedaan.
Afbeelding

Dan een hele reeks foto's van de diverse kuipdelen e.d. voorzien van decals en lak (nog niet opgepoetst)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het samenvoegen kan nu langzaam gaan beginnen. Dit is voor mij de fase dat ik ook weer zin krijg om de motor af te ronden. Er moeten heel veel kleine onderdelen in telkens verschillende kleuren gespoten worden. En dat kost veel tijd en veel schoonmaak werk natuurlijk. Maar nu de onderdelen samen komen zie je ook echt een motor ontstaan en zo ook weer de zin om door te gaan :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste 2 foto's dan nog met wat kuipwerk er op. Er moet nog heel veel gebeuren op deze foto's. Voorvork schilderen, onderdelen toevoegen bij het blok etc. etc. Ik zit nu alleen even zonder foto's, dus die zal ik de komende dagen gaan uploaden.
Afbeelding

Afbeelding

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement