Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2009 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Nou ja , ik hoop t wel eigenlijk , al gaat alle ''electronica'' aansluiten ( lees realistisch aanbrengen ) nog wel een poosje duren hoor , maar we gaat t wel zien wanneer hij t strijd toneel op kan :wink:

Gr .Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2009 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
Indrukwekkend.
Kan niets anders zeggen.
Dat belooft een hele mooie machine te worden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2009 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Na een poosje zonder update gaan we weer gewoon verder !!! ondertussen wel aardig doorgewerkt , met vooral een net kuipwerk als resultaat .

Kuip

De laatste kleine decals zijn op de kuip gekomen , en daarna heeft hij 5 douches met motip hoogglans gehad!!
De blanke lak ben ik echt erg tevreden over , na dat hij gespoten was heb ik het hele spul 2 daagjes laten drogen , daarna met 1Z polish gepolijst , en daarna een laatste beurtje met Tamiya wax , wat een hele harde en mooi glanzende ''paintjob'' opleverder :)

Eerlijk gezegd vind ik het echt k*t foto's omdat je er geen details in ziet en de glans niet mooi zichtbaar is , maar goed , er volgen betere..........

Afbeelding

De koplamp en het ruitje zijn ook al weer gemonteerd , en de binnenkant va nde topkuip heeft een carbon decal over zig heen gekregen , en daarna met matte lak afgelakt.

Afbeelding

Toen het zitje er weer op ( die is bekleed met 1:84 plak alfalt voor het modelspoor ) ook een tankbeschermer er op gezet , ziet er wat realistischer uit vind ik .....

Afbeelding

Afbeelding

De velgen zijn inmiddels ook compleet klaar , ventiels , balanceer lood e.d zitten er allemaal op , de p.e schijven die eigenlijk voor de 98' R1 zijn heb ik er ook voor en achter op zitten .

Afbeelding


Afbeelding

Het 'bewerkte' spatbordje is ook klaar voor montage.


Afbeelding

Op de onderkant van het subframe heb ik een tailgard gemonteerd , ik vond dat wel wat mooier aansluiten met de eveneens rode kont.

Aangezien ik de foto's een paar dagen geleden heb gemaakt is er al weer een hoop bijgekomen , er zit al weer een achter rem klauw op en het begint nu echt een motor te worden !!

Het enige echt grote werk nu nog te doen is een nieuwe voorvork maken , maar ook dat komt wel goed !!!

Tot de volgende :lol:

Groetjes Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Kom nou maar gauw met de eindfoto's, dan kunnen we een punt zetten achter het ge-Oooohhhh en ge-Aaaahhhh :wink:

Maar voor alle duidelijkheid: ziet er heel erg strak uit. Enige wat ik niet zo mooi vind zijn de wielen, maar smaken verschillen nu eenmaal.

gr.
Hans :!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Hahhaha , ja baas , volgende keer is hij klaar :wink: , ja smaken verschillen inderdaad, ik heb persoonlijk niet zoveel met de 'normale' zwarte 3 spaaks wielen , sowieso onder een soez. in blauw-wit altijd witte velgen , valt net iets meer op he :wink: maar zo als gezegd smaken verschil.....

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 aug, 2009 15:03 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Reusel
ziet er heelstrak uit vooral de kuip

nice 8)

groeten luuk

_________________
Building on : corvette coupe 69
order:scania r620 atelier/opleger


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Brouwers!! de Suzuki is nu écht bijna klaar!!! dus hij staat niet stil , ondanks de (tijdelijke) rust in dit topic!!
Hopelijk staan volgende week de eindfoto's er op !!!

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Hè, hè... :wink:

gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Hahah , ja ik dacht destijds dat het nog een kwestie van een paar kleine dingetjes zou zijn , maar ja toen...............toen kwam weer dat ziekelijke detail tikje van mij naar boven , en moest de fiets ineens voorzien worden van allerlij technische meuk waar je bij de SBK en MotoGp fietsen blij mee zijn , dus dat nam wat tijd met zig mee :wink:
Nog héél even geduld ..het komt goed :P

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
En klaar is hij dan eindelijk , na 7maanden en héééél veel priegelige uurtjes staat de GSX-R nu compleet in elkaar!!

Heel veel woorden ga ik er niet aan toevoegen , jullie kunnen allemaal zien wat er in de tussentijd van de laatste update en nu is gebeurd :lol:

Heel veel onderdelen zijn na het maken nog één laatste keer verbeterd , zo ook de swingarm , let maar op de verschillen die hij heeft tenopzigte van de eerste versie.
Alle onderdelen die zijn gemaakt heb ik uit plastic sheet , maar vooral het meest uit alluminium en messing geslepen met de proxon , elk onderdeel bestond ongeveer uit 5a6 los geslepen onderdelen en werden daarna samengevoegd tot wat het is.
De voorvork is afkomstig van een RCV211 maar de rest va nde clip-[ons e.d zijn van de standaart maisto GSX , en daarna compleet herbouwt en verbeterd.
De achtervering en stuurdemper zijn geslepen en gesoldeert volgens het voorbeeld van het öhlins racesysteem wat er bij de ZX10R bij ons thuis onder zit.

Heel eerlijk gezegd moet ik toegeven dat dit ver uit het beste is wat ik ooit heb gemaakt , maar de gene die het niks vinden , geen paniek , er ligt nog een GSX-R 1000 K8 klaar die een zelfde lot ondergaat als deze jongen , maar dan als Alstare uitvoering :D

Foto's-



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met de Busa Yoshimura

Afbeelding

Dit was het voor wat betreft de GSX.
Ik hoop dat jullie het een geslaagd eindresultaat vinden , ik iniedergeval wel :D
Volgende project gaan we weer even over naar 4wielen , namelijk een verbouwing van de 1:18 Ferrari 599 straat versie naar een FIA-GT gehomoliseerde auto!!

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement